Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper du klarer å være rolig i uka som kommer, selv om dette blir uhyre spennende :popcorn: . Sender en masse babystøv og gode tanker i din retning :klemmer::strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Vi skal og få oss vaskehjelp snart. Det har jeg bestemt, selv om mannen ikke er enig. Annenhver uke eller noe. Så drar vi over om vi trenger det. Tror faktisk jeg skal undersøke det snart. Bekkenet mitt orker ikke ligger på alle fire og vaske badegilvet mye lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker også vaskehjelp jeg :jepp:

Men med en leilighet på 42 km2 burde jeg vel strengt tatt klare å holde orden selv :fnise:

Men når vi flyttet til noe stårre, DA skal vi ha :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Vaskehjelp? Hva?? Så dere ikke spekter om vaskehjelpene fra Øst-Europa som forlater barna sine for at vi skal få mer tid til våre!? :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke å bidra til at barn ikke får være med mødrene sine.

Jeg tenker at når jeg skal ha vaskehjelp er det sikkert noen ungdommer som trenger litt ekstra penger som kunne gjort det. Jeg vasket ihvertfall for noen jeg kjente, og det ble min første jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskehjelp? Hva?? Så dere ikke spekter om vaskehjelpene fra Øst-Europa som forlater barna sine for at vi skal få mer tid til våre!? :kjefte:

Hva er verst av å dø av sult eller være uten mammaen sin noen mndr? Disse kvinnene gjør det jo fordi de MÅ, det er eneste mulighet for å forsørge familien sin, og ungene blir jo passet av besteforeldrene sine. (Jeg så ike Spekter, for det er så sinnsvakt dårlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du link til FFcharten? :popcorn: Spennende med hopp i tempen!

Charten'

Satser på at linken virker da :fnise:

Tempen falt litt igjen i dag, så ingen overraskelser ut over det vanlige så langt :filer:

Vi skal og få oss vaskehjelp snart. Det har jeg bestemt, selv om mannen ikke er enig. Annenhver uke eller noe. Så drar vi over om vi trenger det. Tror faktisk jeg skal undersøke det snart. Bekkenet mitt orker ikke ligger på alle fire og vaske badegilvet mye lenger.

Takk for babystøv Becky :klemmer:

Vaskehjelp for dere synes jeg hørtes lurt ut. Når bekken er vondt, og dere har en liten en rett rundt hjørnet, så er det ikke veldig råflott og koste på seg litt hjelp! Håper du finner noen brukbare da. Jeg er så pirkete at jeg må ha en som overgår meg i pirk... :sjenert:

(Jeg går faktisk over badene etter at mannen har vasket, for å ta siste "finpuss" som jeg i mitt syke sinn mener han burde ha tatt - men jeg sier det ikke til han da :flau::scorpis:)

:fnise:

Ønsker også vaskehjelp jeg :jepp:

Men med en leilighet på 42 km2 burde jeg vel strengt tatt klare å holde orden selv :fnise:

Men når vi flyttet til noe stårre, DA skal vi ha :jepp:

Haha, ja, synes det var litt overdrevent da vi bodde såpass trangt jeg også, men når man flytter til noe større og får barn, DA stiller ting seg annerledes :lur:

Jeg tenker at når jeg skal ha vaskehjelp er det sikkert noen ungdommer som trenger litt ekstra penger som kunne gjort det. Jeg vasket ihvertfall for noen jeg kjente, og det ble min første jobb.

Hva er verst av å dø av sult eller være uten mammaen sin noen mndr? Disse kvinnene gjør det jo fordi de MÅ, det er eneste mulighet for å forsørge familien sin, og ungene blir jo passet av besteforeldrene sine. (Jeg så ike Spekter, for det er så sinnsvakt dårlig)

Hmm, fikk ikke med meg dette jeg. Men synes det er fornuftige resonnementer her. Man må ikke nødvendigvis ha utenlandsk vaskehjelp heller :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man må ikke det. Vi har ikke vaskehjelp i det hele tatt. Eller, jeg har jo mannen da.. :fnise:

Men det hadde vært katastrofalt for dem om vi i "rike land" hadde sluttet å ansette øst-europeere, for de har ikke mulighet til å forsørge seg selv i sitt eget hjemland. Det er egentlig ganske grusomt å tenke på, får vondt i magen av å tenke på å dra fra ungen min for å jobbe i et annet land. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo se ut som at det har vært noe EL på gang Zia :Nikke: Syns jo det er litt rart sånn generelt at du tidligere også har hatt tempstigninger som i etterkant viser seg at ikke er EL, så sånn sett blir det jo vanskelig å vite om du har hatt det eller ei. Kanskje like greit å ikke spekulere altfor mye i det og håpe på at du får en fin overraskelse om en liten ukes tid :)

Spennende er det iallfall!! :popcorn:

*krysse fingrene alt jeg kan for deg*

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Iril, det er egentlig bare trist å tenke at det står så dårlig fatt at eneste mulighet er å dra utenlands, fra familien sin :sukk:

Buffy, enig i at det beste er å ikke tenke på det. Har faktisk gått mye bedre etter ferien vår. Tror det var godt å få det på avstand, og samtidig få følelsen av at vi tross alt har det veldig fint sammen bare vi to også, sånn inntil det skulle dukke opp en spire :hjerte:

I dag har jeg faktisk murringer. Mystisk. Skulle SÅ gjerne likt å vite hva som skjer der inne. Mannen min skulle ha vært gynekolog - da hadde jeg blitt UL-junkie tror jeg. Bare sånn for nysgjerrighet. Tenkt å få et svar på hva som foregår i kroppen hver gang man kjenner noe der nede da :popcorn:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig, så enig Zia! :jepp:

Tenker vi får finne oss hver sin unge smekre gynekolog og smiske litt med :lur:

:fnise: Ja, litt av en plan. Si i fra om du finner en samarbeidsvillig en da :ler:

Ellers må jeg sende mannen på hurtig-kurs i gynekolog-viten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Buffy, enig i at det beste er å ikke tenke på det. Har faktisk gått mye bedre etter ferien vår. Tror det var godt å få det på avstand, og samtidig få følelsen av at vi tross alt har det veldig fint sammen bare vi to også, sånn inntil det skulle dukke opp en spire :hjerte:

Ja du har så rett i det. Er det en ting jeg og mannen har funnet ut gjennom dette året med prøving så er det at vi har det så bra sammen. Vi har vokst veldig sammen i denne perioden med opp- og nedturer og det er viktig å ta vare på det gode man har. Dere har jo så masse å være glad for nå, nygifte, søte paret :rødme: Spiren ønsket bare å vente til dere hadde kommet over nygiftfølelsen så spiren ble hovedfokus skal du se :)

*fortsetter å krysse fingrene for de rare murringene* :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Kan det være at du hadde EL mandag 4.?

Til vaskehjelpdebatten: Et av tre barn i Øst-Europa vokser opp uten at foreldrene er tilstede, i kortere eller lengre perioder. Ofte mange år. Vil dere bidra til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til vaskehjelpdebatten: Skal være bevisst på hva slags vaskehjelpe jeg ansetter :jepp: . På en annnen side: Broren min har brukt noen polske til bygningsarbeid over lang tid. Ja, det har forlatt familien sin, men de har og valgt det selv. De har tjent titusenvis av kroner (om ikke en null til), noe de ikke ville ha gjort hjemme. De er for øvrig flust i arbeid og tjener gode penger, siden de gjør alt svart. Var faktisk broren min som sa det: "Det er ikke synd på de. Vet du hvor mye jeg faktisk har betalt de?". Ja, det er trist at de forlater barna sine i perioder, men de hadde jo ikke gjort det om de ikke hadde tjent på det. Synes ikke det er utnytting når vi betaler de godt, men ikke så godt som en som vile ha skattet. Om det er etisk ritkig i forhold til skattemyndighetene er en helt annen sak :sjenert:

Men ja, selvsagt skal de ikke utnyttes. Og jeg skal se meg om etter en vaskehjelp som bor fast i Norge :jepp:

Heier på deg Zia :strix::duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...