Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Jaja, må vel bare godta at det alltid skal skje noe inni magen som skal gjøre vondt da :sjenert: Heldigvis ikke like vondt som tanta da!

Ville nok gjettet på EL igår jeg og, men jammen ikke sikker.. men for sikkerhetsskyld like greit at du fikk ta første blodprøve først imorgen :) Ser iallfall ut som du har EL! Det er jo det aller aller viktigste! :hoppe:

psst, husk at du kan ha tempdipper etter EL og at det er helt normalt, så om tempen er lav en dag så gjør det ikke noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at tempen har gått opp. Det tyder jo på at Pergotime har funket og EL har vært! Håper tempen holder seg høy fremover! Så spennende!

Endret av Phobaeticus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende om EL har vært :hoppe: . Bruker du de digitale EL-testene? Det viktigste er uansett med jevnlig :sengekos: , så vil tiden vise om du er :gravid: eller ikke.

Håper du får en fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det har jeg opplevd, må innrømme at jeg begynte å grine.

Satser på at du slipper det og at EL er overstått. Det er vel ikke så nøye om det var i går eller torsdag, men det er vanskelig å si. Jeg ville gjettet i går jeg også, men "slow rise" er også helt vanlig så det kan være du har det.

Jeg håper jeg slipper å bli så lei meg, men det er jammen ikke lett, så skjønner deg godt som begynte å gråte. Fortvilelsen kan jo bli ganske sterk i blant, og det hender jeg ser fryktelig mørkt på ting jeg også. Men enn så lenge har jeg klart å riste det fort av meg iallfall. Satser på at jeg er en slow riser - jeg er jo litt treig sånn ellers, så kanskje det forplanter seg til temp-stigningen også :fnise:

Ville nok gjettet på EL igår jeg og, men jammen ikke sikker.. men for sikkerhetsskyld like greit at du fikk ta første blodprøve først imorgen Ser iallfall ut som du har EL! Det er jo det aller aller viktigste!

psst, husk at du kan ha tempdipper etter EL og at det er helt normalt, så om tempen er lav en dag så gjør det ikke noe :)

Blir spennende å se tempen de neste dagene om den faktisk holder seg høy, og da HVOR høy, så jeg kan finne ut når EL faktisk var :jepp:

Og takk for påminnelse om tempdipper - da skal jeg prøve å ikke frike helt ut om den er litt lavere i morgen :Nikke:

:klemmer:

Så flott at tempen har gått opp. Det tyder jo på at Pergotime har funket og EL har vært! Håper tempen holder seg høy fremover! Så spennende!

:klem: Håper pergotime er super-pillen for oss begge! :duskedame:

Så spennende om EL har vært. Bruker du de digitale EL-testene? Det viktigste er uansett med jevnlig :sengekos: , så vil tiden vise om du er :gravid: eller ikke.

Håper du får en fin søndag :klemmer:

Ehm, altså, jeg har jo hamstret inn et helt arsenal av EL-tester, både strips, staver og digitale, men jeg rakk egentlig bare å ta en strips, og da den var negativ mistet jeg helt motet og tenkte at det ikke var noen vits i å bruke flere på en stund... :sjenert: LITT irriterende nå, for om jeg har hatt EL ville det jo vært artig å se hvordan utslaget på en EL-test ville ha blitt :snurt:

Men vi har vært flinke og hatt jevnlig :sengekos: Så vi skal være dekket der uansett når EL var iallfall :lur:

Jeg har forresten brukt sikkert to timer av dagen til å surfe på Fertility Friend og galleriet der over andres charter, samt at jeg har tatt tempen ca hvert 10 minutt for å se om den har gått ned til "normalen" igjen. Den pleier gjerne og ligge 0,1 eller 0,2 høyere enn morgentempen på ettermiddagen, så får en god pekepinn av å tempe ut over dagen og.

Føler meg som en gal prøve-zilla, men mannen synes heldigvis jeg er bare søt - han vel er antagligvis minst like gal selv mistenker jeg :fnise:

Og apropos - da er det lenge siden jeg tok tempen, så tror jeg må ta den igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe spennende det her.... :sjenert:

Vil bare si fra at den måneden jeg ble gravid så fant ikke jeg EL heller. Tok et par tester som var negative og ga opp. Men med sex annenhver dag frem til positiv test, så satt den ;)

Så bare fortsett og så håper vi på det beste!!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du.

Måtte innom her en tur. Vært lite borte herfra en stund, veldig mye annet for tiden.

Ser at du leter etter EL. Om det er noe trøst, så tror jeg vi bommet på sist EL og hadde :sengekos: dagen etter i følge temping. Å, bare se hvor vi er nå... :jepp:

Ønsker deg en fin uke, Zia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen ganger slår prøvezilla'n inn for fullt. Synes det er fryktelig slitsomt jeg. Er foreløpig ved godt mot og har :sengekos: minst annenhver dag. Sånn var det sist og, helt til EL eller mensen ikke dukka opp. Da kom galskapen :bond::fnise: . Får håpe jeg slipper det denne gangen. Blir du sliten, eller synes du det er gøy å lese deg opp og slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord Dine og RedLady - man vet aldri når det kan klaffe, så mottoet må være å aldri gi opp :jepp:

Becky, jeg blir faktisk ikke sliten av det - jeg er en informasjons-junkie, så jeg kan aldri få nok kunnskap om ting jeg er ivrig etter :fnise: Så for meg passer det fint å være aktiv med temping og testing og symptomjakt - enn så lenge iallfall. Mulig jeg sier noe annet om jeg fremdeles er her om et år... :sjenert:

Tempen gikk forresten litt ned i går kveld, og i dag morges når jeg målte var det med litt godvilje 36,23, hvilket er så vidt over coverline, men ikke overbevisende høyt nok for meg. Så blir spennende med fortsettelsen - det kan jo være en tidlig implantation dip, men jeg har bakkekontakt nok til å innse at det er lite realistisk :ler:

Men gir ikke opp - vi fortsetter :sengekos: og følger tempen spent videre :jepp:

I dag skal jeg til legen for å ta en blodprøve, så får jo vite etter hvert om jeg har hatt EL. Men innen prøvene er ferdig analyserte så skulle jo mensen ha dukket opp om jeg har hatt EL, så da vet jeg vel svaret uansett om mensen IKKE kommer innen en 10 dagers tid :vetikke:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har håpet oppe så lenge tempen er over coverline jeg altså! :klemmer:

Lykke lykke til hos legen idag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Archee og Buffy :klemmer:

Legen gikk på ca 1 minutt - det var bare rett ned i blodprøve-stolen, tapping av blod og ferdig :fnise:

Skal ikke en gang innom legen når jeg tar disse prøvene :)

Regner ikke med å få høre noe om resultatene før jeg har time hos legen i siste halvdel av juni, og det haster heller ikke med svar før da, for som nevnt tidligere får jeg jo en god pekepinn om ikke alt for lenge :Nikke:

Tok tempen igjen nå med en gang jeg var hjemme (*desperat* :roll:), og nå var den iallfall ganske høy igjen, så håper det holder til i morgen så jeg får tilbake god-følelsen :fnise:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi - må bare si at jeg fikk et bilde av "deg" med termometeret i veska som "du" drar frem og stikker i munnen i hytt og pine" Hihi..

Regner med tempen var høy igjen i dag tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sukk:

Tempen var på det laveste den har vært hele syklusen min i dag, så da fjernet FF EL igjen :filer:

At det skal være så vanskelig dette da - det er jo bare et lite egg som må løsne! :dåne:

Men men, jeg har fremdeles ikke gitt opp - vi fortsetter jevnlig :sengekos: frem til jeg skal til ny time hos gynekologen ut i juni :Nikke: Jeg kan jo fremdeles fint få EL, enten av meg selv eller som forsinket Pergo-hjelp.

Får bare vente tålmodig videre (som jeg er så flink til - ikke :fnise:)

Forøvrig tror jeg ikke bildet ditt var helt feil Phobaeticus, jeg hadde riktig nok ikke tempen med ut, men det var jammen fristende :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig Zia :klemmer: Det kan jo likevel ha vært EL men at andre ting påvirker tempen, men uansett så håper jeg på et positivt svar ang EL hos legen om ikke så altfor lenge, vi er jo i juni dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

heisann!

Måtte bare stikke huet inn i dagboka di (nysgjerrig som jeg er) :popcorn: .

Håper inderlig pergoen legger fra seg en liten spire hos dere! Fram til da får dere bare hoppe i høyet hver gang anledningen byr seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du stikker innom Gulrot :Nikke:

:velkommen:

Buffy, jeg håper du har rett, men tror nok ikke jeg har hatt noen EL så langt. Men legetimen kommer raskt, vi er jo i juni allerede :Nikke:

Forøvrig på tide å oppdatere oversikten litt:

- Oppstart Primolut, 26.04.10 :hoppe:

- Siste pille Primolut, 05.05.10 :tommel:

- Tante Rød melder sin ankomst (håper jeg iallfall :sjenert:)

- Oppstart Pergotime, CD3

- Siste pille Pergotime, CD7 :bond:

- EL påvist med temp/test (:pls:)

- Blodprøve CD23

- Blodprøve CD25

- Tantebesøk :heks:/Huleboer :gravid:

I morgen er det siste blodprøve som gjenstår, uten at jeg tror de viser noe spennende :sukk:

Føler meg litt nedfor i dag altså - er trøtt etter et par netter med lite søvn, pollenallergisk, og vondt diverse andre steder i kroppen, samt at FF brutalt fjernet EL i dag :tristbla: I tillegg har jeg måttet jobbe overtid og ikke fått utbytte av godværet :sur:

Lenge siden sist jeg var i slik humør, men i dag har jeg en slik dag hvor jeg lurer på om jeg noensinne får egne barn. For det meste rister jeg det av meg og tenker at det ordner seg til slutt. Men noen ganger kommer den ekle tanken snikende om at jeg kanskje blir en av de få som aldri får noen spire :grine: Det føles så urettferdig at vi skal slite. Jeg har villet bli mamme siden jeg var 5 år, og så har vi problemer, mens andre blir gravide ved uhell og vil strengt tatt ikke ha ungen en gang :tristbla:

Det er nok kjente tanker for mange her inne, så vet at jeg ikke er unik akkurat med slike deppe-perioder. Men jammen er det godt å få det ut i blant!

Håper på en god natts søvn, mindre kroppsvondter i morgen, og fornyet optimisme :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: er lov å ha sånne dager innimellom også!

Kan hende du har sagt det og jeg ikke har fått det med meg, men har mannen blitt testet også eller??? Er det manglende EL som stopper det hele eller........for jeg tror det tar mye til før man kan "gi opp".......du BLIR gravid, man må ha positiviten med seg innimellom. Nå synes jeg du har vært kjempepositiv sålangt, dette kommer til å gå bra snuppa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner tankene dine så altfor godt og bare slipp det løs her inne, vi er her for å høre på alt du har å si, godt og vondt! :klemmer:

Håper du får noen bedre netter og dager fremover. Du skal se at det snart kommer en liten Zia-spire i magen din! Det er jeg så sikker på! Dere har jo ikke fått prøvd så mye egentlig pga manglende mens over så lang tid, men bare du får fart på EL nå så klaffer det nok :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...