Zia Skrevet 17. mai 2010 Forfatter #941 Del Skrevet 17. mai 2010 Den listen din der var veldig fin, godt å se at du kan sette noen streker over Becky: jeg kan ikke så mye om pergo, men min kusine gikk på det nå før jul, og hun fikk ca 20 modne egg :dåne: De fikk streng beskjed om å ikke ha sex, og hun fikk ikke flere pergokurer, men gikk rett videre på laparoskopi og prøverør. :hakeslepp: 20? :hakeslepp: Over halvveis på lista jo Krysser fingrene for at EL dukker opp HÅper du får en flott dag i morgen Dagen i dag ble riktig så flott den Håper du har hatt en flott feiring du og, som ruger :rødme: Oi Du satser kanskje ikke på 20-linger, Zia? Eeeeeh, NEI! 1 til 2 duger seriøst 20modne egg???????herrigud Er det alle som får kikket om dem får modne egg før dem kjører på sex Har ikke hørt at folk gjør det...hva skjer da med de som får så mange modne egg??? Det lurer jeg og på - om dette er vanlig så MÅ jo gynekologene følge bedre opp 20 egg!! Jammen godt de kikket på eggstokkene hennes før EL! Må si hun responderte bra på pergo da.. Kan iallfall ikke klage på at Pergo'en ikke gjorde susen da nei Gud bedre - 20-linger ... hihi Jeg har spist 5 kurer med pergo nå - ikke hatt noe oppfølging... Men ringte selv for å etterspørre blodprøve - så det skal jeg få tatt denne uka - og tror nok den kommer ut negativ... Ha en fortsatt fin 17.mai!! Håper ikke dette er det snev vanlig - merker jeg blir litt stressa her - selvom jeg innser at 20-linger neppe er et aktuelt scenario (hvordan i huleste skrives egentlig det ordet :klø Må pile av gårde - mannen maser om at vi må begynne å se film om det ikke skal bli for sent - kommer sterkere tilbake i morgen. Regner da med at dere har skremt vettet av meg med en historie om 30-linger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 17. mai 2010 #942 Del Skrevet 17. mai 2010 Personlig synes jeg det er dårlig gjort av leger å skrive ut resept på hormonmidler(pergo e.l.) for så å ikke følge opp....da tenker jeg på Phobaeticus for eks. som er vel på 5 kur pergo og ikke fått følget opp om det hjelper i det hele tatt.......og så de som det hjelper alt for godt med da...altså flere modne egge en kroppen hadde klart........hvorfor er det så stor forskjell i oppfølgingen :klø: er det fordi noen har gått gjennom privat mens andre går gjennom offentlig mon tro ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 18. mai 2010 #943 Del Skrevet 18. mai 2010 Innom for og oppdatere meg litt og finner jammen meg gode historier! Følger spent med videre her og håper håper håper at EL kommer som den skal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 18. mai 2010 #944 Del Skrevet 18. mai 2010 Personlig synes jeg det er dårlig gjort av leger å skrive ut resept på hormonmidler(pergo e.l.) for så å ikke følge opp....da tenker jeg på Phobaeticus for eks. som er vel på 5 kur pergo og ikke fått følget opp om det hjelper i det hele tatt.......og så de som det hjelper alt for godt med da...altså flere modne egge en kroppen hadde klart........hvorfor er det så stor forskjell i oppfølgingen :klø: er det fordi noen har gått gjennom privat mens andre går gjennom offentlig mon tro ??? Ja, det kan du jo spørre om. Personlig mener jeg alt for mange er slepphendte med å dele ut Pergo, virker som en del mener det er bare lekemedisin. Har man ikke blitt gravid på 3-4 pp og ikke gidder mer, er det dessverre ikke noe problem å finne private gynekologer som skriver ut Pergo selv om man ikke feiler noen ting annet enn at man er utålmodig. Må ærlig talt si jeg synes det er skremmende, Pergo øker tross alt sjansen for kreft i eggstokkene, og likevel lar mange kvinner seg behandle for fertilitetsproblemer de ikke har. Jeg har ingen problemer med å skjønne at det er kjipt å vente på å bli gravid når man først har bestemt seg, men det er jo sånn at det tar tid dessverre, men samfunnet er blitt sånn at man skal ha alt det man vil ha nå. Men det er nok helt uvanlig å få 20 egg på Pergo, da hadde man nok ikke vært like slepphendt med den. Har aldri hørt om noen som har fått så mange før, det vanligste er jo 2-3. Nå er det vel snart EL, Zia!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 18. mai 2010 #945 Del Skrevet 18. mai 2010 Personlig synes jeg det er dårlig gjort av leger å skrive ut resept på hormonmidler(pergo e.l.) for så å ikke følge opp....da tenker jeg på Phobaeticus for eks. som er vel på 5 kur pergo og ikke fått følget opp om det hjelper i det hele tatt.......og så de som det hjelper alt for godt med da...altså flere modne egge en kroppen hadde klart........hvorfor er det så stor forskjell i oppfølgingen :klø: er det fordi noen har gått gjennom privat mens andre går gjennom offentlig mon tro ??? Er så enig, enten må det jo være uvitenhet eller at de ikke gidder å bry seg så mye. En ting er om det ikke virker, det er jo kjempedumt å utsette kroppen for sterke hormoner måned etter måned uten nytte. Men om det har for sterk virkning og det blir mange befruktede egg som fester seg så er jo det en veldig stor risiko for både moren og barna. Nei, disse legene skulle hatt seg et kurs! Men tror ikke du skal bekymre deg for 20-linger Zia, gynekologen min sa at risikoen for å få mer enn en spire er liten med bare dobbelt dose pergo. Og skulle det nå bli to så takler du det og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 18. mai 2010 #946 Del Skrevet 18. mai 2010 Hehehe Det er ganske sykt med 20 egg ja! Fant en tråd hun hadde skrevet på et forum Mammanett.no Hun vil jo gjerne ha flerlinger, det har hun alltid ønsket seg, men hun skjønte at det var litt vel drøyt med 20 :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #947 Del Skrevet 18. mai 2010 Personlig synes jeg det er dårlig gjort av leger å skrive ut resept på hormonmidler(pergo e.l.) for så å ikke følge opp.. ...hvorfor er det så stor forskjell i oppfølgingen :klø: er det fordi noen har gått gjennom privat mens andre går gjennom offentlig mon tro ??? Mitt inntrykk er rett og slett at det er helt tilfeldig avhengig av kunnskap hos legen. F.eks synes jeg det er rart at ikke flere leger også skriver ut henvisning til mannen for svømme-prøve - det bør strengt tatt tas før pillestart synes jeg, og det står vel og på pakningsvedlegget. Og ikke skal man jo begynne på dobbel kur heller, slik jeg gjør - er jo vanlig å begynne med enkel kur for å så ta en sjekk på kroppens reaksjon på det... Så alt i alt tror jeg det er mange leger som synes det er veldig lettvint å bare skrive ut en resept, og ferdig med det liksom Innom for og oppdatere meg litt og finner jammen meg gode historier! Følger spent med videre her og håper håper håper at EL kommer som den skal Ja, det var mange gode historier her nå ja - 20-linger da gitt Håper på EL jeg og Takk for håping på mine vegne! Ja, det kan du jo spørre om. Personlig mener jeg alt for mange er slepphendte med å dele ut Pergo, virker som en del mener det er bare lekemedisin. Har man ikke blitt gravid på 3-4 pp og ikke gidder mer, er det dessverre ikke noe problem å finne private gynekologer som skriver ut Pergo selv om man ikke feiler noen ting annet enn at man er utålmodig. Må ærlig talt si jeg synes det er skremmende, Pergo øker tross alt sjansen for kreft i eggstokkene ... Nå er det vel snart EL, Zia!? Nei, det er nok som du sier, mange leger som skriver ut Pergo over en lav sko. Skjønner ikke at folk vil bruke det etter så kort tid, dersom legen ikke finner noe galt ved sjekk Jeg vil ikke ha kreft iallfall EL skal vel kanskje dukke opp alt fra fredag til neste tirsdag om det er "by the book", dvs 5-10 dager etter siste pille. Men etter hva jeg hører så er det ikke uvanlig at det tar litt lengre tid heller, så jeg venter tålmodig jeg - eggene mine kan få bruke den tiden de trenger Men tror ikke du skal bekymre deg for 20-linger Zia, gynekologen min sa at risikoen for å få mer enn en spire er liten med bare dobbelt dose pergo. Og skulle det nå bli to så takler du det og. Nei, er vel ikke alt for bekymret To skal jeg kunne takle Har forresten kjøpt inn grapefrukt-juice og. Hvor lenge før antatt EL bør man begynne å drikke den? Har ikke begynt alt, men får kanskje prøve litt i kveld da Har nå også digitale EL-tester i hus, så jeg skal slippe å gjette om jeg tar en strips-test som er vrien å tolke Så alt er i grunnen klart nå *kom, kom, små egg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 18. mai 2010 #948 Del Skrevet 18. mai 2010 Det er lite informasjon egentlig å få om grapefruktjuicen, men det vanlige som jeg har lest på diverse forum er å ta det alt fra TR-slutt til ca noen dager før EL, også litt over EL-perioden (et par dager). Har tatt det fra TR-slutt jeg siden jeg har så tørre slimhinner fra før.. kan nok tenkes at de trenger litt ekstra for å få fart på sakene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 18. mai 2010 #949 Del Skrevet 18. mai 2010 *lokke lokke på Zias egg* :hoppe: *lokke lokke* Krysser så fingrene for deg Zia. Etter den starten etter slutten av pillene syns jeg du nå fortjener at ting er igang igjen...med eller uten hjelp Håper virkelig dette gir resultater for dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #950 Del Skrevet 19. mai 2010 Takk for egge-lokking kenghuru Nå kom jeg på at jeg må drikke grapefrukt-juice *løper sporentreks til kjøleskapet for å hente litt* Er litt ute av hele prøvinga etter å ha vært tanteløs så lenge, så har glemt å tempe i det siste Men i dag husket jeg det, så håper å komme inn i rytmen igjen. Er jo spennende å se tempen i en EL-syklus (dersom det blir noe EL) Tenkte å bruke opp noen av EL-testene mine etter hvert og, men bittelitt tidlig enda kanskje. Har hatt ganske lite sekret etter tanta dro, men i går var det litt som jeg plasserte i kategorien "sticky" på FF (Yuck - sorry detaljer ), og i dag var det mer creamy - håper det går rette veien Har hatt creamy før og, men da ble det aldri noe særlige nærmere EL-slim enn det heller Kjære snille, søte, greie, samarbeidsvillige kroppen min - PRODUSER EGG - NÅ! :bond: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 19. mai 2010 #951 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg syns det sekretet er forferdelig vanskelig å tyde jeg... tror jeg har EL siden jeg har positive EL-tester og tempstigning, men har aldri sett noe særlig forskjell på sekretet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. mai 2010 #952 Del Skrevet 19. mai 2010 Siden du får tilsendt egg-støv, så sender jeg ekstra babystøv til deg :kgbaby: Satser virkelig på tanta ikke kommer denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #953 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg syns det sekretet er forferdelig vanskelig å tyde jeg... tror jeg har EL siden jeg har positive EL-tester og tempstigning, men har aldri sett noe særlig forskjell på sekretet Det er vel kanskje ikke alle som får like tydelig sekret nei Man skal vel egentlig grafse litt oppi der når man sjekker etter sekret, men jeg synes det blir litt for mye styr jeg, så nøyer meg med å kikke på det som velger å vise seg helt av seg selv Siden du får tilsendt egg-støv, så sender jeg ekstra babystøv til deg :kgbaby: Satser virkelig på tanta ikke kommer denne gangen BABYSTØV!! :strix: Og PS; Hvordan klarer noen å drikke grapefrukt-juice Jeg klarte et kvart glass, og da brakk jeg meg i 10 minutter etterpå Jeg er en pyse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. mai 2010 #954 Del Skrevet 19. mai 2010 Synes grapefruit juice er kjempe godt jeg ! Men holder med ett glass av gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 20. mai 2010 #955 Del Skrevet 20. mai 2010 Syns grapefruktjuicen er god jeg så ingen problemer med å drikke det ene glasset om dagen. Men mannen smakte på det og han sa det smakte spy Tydeligvis veldig store forskjeller!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #956 Del Skrevet 20. mai 2010 Smaken med en gang var forsåvidt ikke så værst, det var ettersmaken jeg synes var forferdelig :dåne: Mulig det finnes flere merker, og at det er litt forskjeller på smaken? :klø: Hvilket merke drakk dere, Dine og Buffy? Jeg kjøpe en fra Sunniva, Premium. Var den eneste jeg fant... Forøvrig er jeg og mannen godt i rute med Men i dag har jeg vært inne i et litt pessimistisk humør, så har ikke troa på at Pergo'en kommer til å virke Da føles det litt "bortkastet" nesten, med all denne sengekosen Det går litt opp og ned, så i morgen er jeg sikkert ovenpå igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 20. mai 2010 #957 Del Skrevet 20. mai 2010 Æsj grapefruktjuice smaker pyton, helt enig! Åjoda! Pergoen funker nok som bare det, så det er bare å jobbe videre! Jeg merket forresten ikke noe som helst sekret da jeg hadde EL jeg, så tror ikke det trenger å bety så veldig mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 20. mai 2010 #958 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg bruker en fra Svansø, Fairtrade. Pink grape juice heter den.. Syns den minner litt om frokostjuicen Men kan være enig i at det er ikke all verdens god ettersmak... ikke sånn at jeg bryr meg noe særlig om det, men merker at det er en litt bitter smak som henger igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 20. mai 2010 #959 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg merket forresten ikke noe som helst sekret da jeg hadde EL jeg, så tror ikke det trenger å bety så veldig mye.. I tillegg er det ganske vanlig å få mindre sekret av Pergo. Enig i at grapefruktjuice smaker horribelt, synes det er imponerende at noen får det ned. Har ikke noe særlig tro på sånne kjerringråd uansett, så jeg gadd aldri prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 20. mai 2010 #960 Del Skrevet 20. mai 2010 Enig at grapefruktjuicen smaker pyton......men tips: jeg helte oppi et melkeglass...normal størrelse.....drakk alt med engang nesten uten å puste.....for så å ha enten noe mat eller vann rett etterpå i munnen, da ble det ikke så dårlig ettersmak Den ene mnd jeg drakk det klaff det! jeg drakk det ca. på dag5 av syklusen til 3 dager etter EL. :strix: babystøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå