Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke helt godtatt for en hudpleier å si slikt, men jeg har ikke så stor tro på andre type produkter enn rens, peeling og krem :sjenert: Sikkert derfor jeg ikke egnet meg til å jobbe med det :ler:

De fleste har endel hudormer på nesa :) Men nå kan det jo hende du er verre enn de fleste, det vet jeg ikke. Hvis det ikke er så ille, så prøv å ikke bry deg om det, du ser det best selv ;)

:fnise:

Det åpner vel ikke akkurat for masse mersalg som hudpleier nei :fnise:

Har vel ikke noe masse mere hudormer enn gjennomsnittet, de bare irriterer meg :sur: Men får kanskje innse at det bare er slik, og heller rense godt som du sier :sukk:

Forresten! Kommer ikke ligningspapirene snart? :hoppe:

Jeg innbiller meg at jeg får igjen, så håper på en bryllups-boost i budsjettet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, ligningspapirer hadde jeg helt glemt! I fjor måtte både jeg og mannen vente helt til oktober :frustrert: Så jeg syntes ikke det er så lenge siden sist :fnise: Men det er nok snart ja! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Heisann :)

Ang. Prikker på nesa, så syns jeg de gode gamle peel-off stripsene fungerer bra :)

(De du fukter med vann, lar stå på til de tørker, og så drar du av både strips og hudormene! :D )

Ellers så er jeg veldig fornøyd med Mary Kay sin Microdermabration. Den føles litt som et fiiint sandpapir de første gangene, men jeg sverger på at til og med arret jeg har på kjaken er blitt mindre av å bruke den! :D

Føler meg glatt som en barnerumpe nå i forhold til før jeg begynte å bruke den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, ligningspapirer hadde jeg helt glemt! I fjor måtte både jeg og mannen vente helt til oktober :frustrert: Så jeg syntes ikke det er så lenge siden sist :fnise: Men det er nok snart ja! :hoppe:

:hakeslepp: Det går jo ikke ann - det er jo alt for lenge om man har en fin utbetaling i vente iallfall :nigo:

Heisann :)

Ang. Prikker på nesa, så syns jeg de gode gamle peel-off stripsene fungerer bra :)

(De du fukter med vann, lar stå på til de tørker, og så drar du av både strips og hudormene! :D )

Ellers så er jeg veldig fornøyd med Mary Kay sin Microdermabration. Den føles litt som et fiiint sandpapir de første gangene, men jeg sverger på at til og med arret jeg har på kjaken er blitt mindre av å bruke den! :D

Føler meg glatt som en barnerumpe nå i forhold til før jeg begynte å bruke den :)

Sånne strips bruker jeg i blant, men synes ikke de tar nok, og ikke varer det så lenge som jeg skulle ønske heller :sukk:

Har ingen kjennskap til Mary Kay, men har sett at den du nevner nå er en het kandidat blant flere på ulike forumer. Men virker litt tungvint at man ikke bare kan bestille det på nett :klø: Innbiller meg at det blir litt masete om man må be om å bli kontaktet av en selger? :vetikke:

Får undersøke litt nærmere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
:hakeslepp: Det går jo ikke ann - det er jo alt for lenge om man har en fin utbetaling i vente iallfall :nigo:

Sånne strips bruker jeg i blant, men synes ikke de tar nok, og ikke varer det så lenge som jeg skulle ønske heller :sukk:

Har ingen kjennskap til Mary Kay, men har sett at den du nevner nå er en het kandidat blant flere på ulike forumer. Men virker litt tungvint at man ikke bare kan bestille det på nett :klø: Innbiller meg at det blir litt masete om man må be om å bli kontaktet av en selger? :vetikke:

Får undersøke litt nærmere! :)

Min stemor er forhandler, så jeg har gode rabatter :lur:

Noen av forhandlerene kan vere litt pågående, men da er det bare å gi beskjed om at du ønsker å kjøpe produkter, men at du ønsker å ta kontakten selv. Det skal de respektere :)

Tror de her nettsider der du kan finne din nærmeste selger :)

Jeg bruker også dagkremen med solfaktor i.

Stor tube som er drøy i bruk, og med tanke på all strålingen vi blir utsatt for daglig fra dataskjermer og mye annet, så føles det trygt og godt å ha faktor i den :)

Mineralpudderet er også helt fantastisk! Jeg er veldig blank i huden, men med dette pudderet holder jeg meg matt og fin LENGE! :D

Åj, ble mye skryt her nå, men akkurat disse produktene kommer jeg nok ikke til å bytte ut på leeenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så heldig du er da, Smaragd, som får det ekstra billig via stemor :jepp:

Dessverre har det ikke kommet noen tante enda, Epica. Når det har gått så lang tid som det har gjort nå, så regner jeg nesten ikke med at hun kommer i det hele tatt uten hjelp :riste:

Men tar ikke tungt på det fordet, for jeg skal jo til gynekolog om noen få uker :hoppe:

Og apropos både baby og bryllup så har jeg satt inn støtet for en liten privat helse-reform her :fnise: Tenker at det må være bra både for prøving og bryllupsbilder å blir litt flinkere med kosthold og trening :Nikke: Jeg er helt normalvektig, så det er ikke for å slanke seg så mye, selvom jeg godt kunne tenkt meg å gå ned noen kg. Mer viktig er det at jeg vil hjelpe kroppen og huden min litt på vei med å spise litt mindre godis, og litt mere sund mat i stedet :jepp:

Har forsøkt å være flink i en liten uke nå, og føler meg alt litt freshere (jada, utrolig hva psyken gjør :fnise:).

Så nå er det snart tid for litt mat, før det er ut å røre litt på seg :hoppe:

Ha en flott søndag alle sammen - deilig å kjenne våren i anmarsj! :sol:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tanken på et sunnere liv hjelper godt ja! Så flink du er! Jeg syns alltid det er så godt å spise mindre godis og drikker mer vann og spise mer grønt når våren kommer, og gå mer turer og alt. Føler det er lettere å leve sunt når det er vår... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår :hjertesmil:

Spennende med bryllup OG prøving da! Håper du får orden på TR snart så du kan komme ordentlig igang.

Jeg prøver meg også på en liten helsereform. Er greit å bruke prøvetida på noe konstruktivt...mens man har motivasjonen liksom :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en oppdatering - lite nytt å melde - skjer ingenting om dagenn :filer:

I dag er jeg i dårlig form, så har mest lyst til å gå å legge meg snart :natti: Men får vel prøve å holde ut litt til - er så kjedelig å kaste bort kvelden på soving :sjenert:

Så på fjesboka i dag at en bekjent er gravid. Må si jeg synes det er litt kjedelig egentlig :sukk: Det er ikke så lenge siden hun sa at hun ikke var klar for barn en gang, men kan jo være hun sa det bare for å slippe "presset" :vetikke: Uansett blir jeg misunnelig - jeg vil jo også! :sur: Så da er jeg altså i ferd med å bli en slik prøver - som blir misunnelig av å høre at andre blir gravide :klaske: Ikke helt greit bestandig - håper å få vite tid for gynekolog snart, så jeg har noe å se frem til :Nikke:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke enkelt når folk blir gravide rundt seg nei. Jeg vet veldig godt hvordan det føles :kose:

Bra at gynekologtimen din ikke er for langt unna, så skjer det snart noe :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du føler deg i bedre form snart! :klemmer:

Det er ikke kjekt å kjenne den misunnelsen når andre rundt deg blir gravid, så lett som bare det virker det som. Men det er lov å føle det sånn, jeg vet godt hvordan det er. Og så vet vi jo heller ikke hvor lenge folk har prøvd heller da, er noke mange flere slitere enn vi tror. :Nikke: Når folk jeg ikke kjenner så kjempegodt spør om vi har prøvd lenge så svarer jeg at det klaffet på første forsøk! Det er jo sant og det, er ikke alle som trenger å vite om mine sykdommer og plager, og at første prøveperiode varte i 1,5 år! :fnise:

Det ordner seg nok for dere og nå, kan jo hende det bare er pergo eller noe som skal til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid like greit å høre at venner blir gravide når man er prøver selv, og har prøvd en liten stund :klemmer: Det føles sårende å høre det, men samtidig så dumt at man skal bli misunnelig, men det er absolutt helt normalt å føle det sånn!

Når andre spør oss om vi ikke skal ha barn snart så svarer vi at vi ikke syns det passer enda, så det er vel ingen som sånn sett skjønner at vi prøver, men alle andre har syntes at det har passet for oss i to år nå så ingen blir nok overrasket når jeg blir gravid :sjenert:

Men ja, kjenner igjen følelsen. Eneste gangen jeg ikke følte det var igår når jeg var på jobb og så en brosjyre om 'gravid og i jobb' og skjønte at ei venninne nå endelig har blitt gravid etter å ha prøvd i 2 1/2 år :) Det er nesten litt greiere når man vet at de har slitt, men tror ikke jeg selv vil være så ærlig å si at vi har prøvd lenge hvis det blir unormalt lenge :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Underskriver en del andre innlegg her.

Utrolig kjedelig når folk bare popper ut unger i ett sett. Talte gjennom de jeg viste om fra studietiden som har fått unger. Det er 10 som har fått unger, noen til og med på vei med nr. 2 i løpet av snart 3 år. Vi var rett under 40 i klassen.

Har heldigvis ikke opplevd det så mange ganger, men det værste er når folk spør med den største selvfølgelighet om når vi skal ha unger, de ble jo gravide bare han så på henne omtrent... Det var jo ikke vanskelig. Det er da en egentlig har lyst til å :kjefte: , men en besinner seg og svarer at det kommer når det kommer.

En STOR :klem: til deg, Zia! Vi vet hvordan det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med graviditet er jo ganske vanskelig.

Jeg vet om flere som har slitt, som har vekslet høflighetsfraser med andre som også har slitt... For så å le av det når de oppdager at de sliter med det samme...

Høflighetsfrasene av typen :

-Når skal dere ha barn da?

-Nei, vi har det fint som vi har det, og det haster ikke. Får ta det som det kommer... Dere da?

-Vi stresser ikke med det. Det er deilig å være bare oss to og dyrke kjærligheten en stund.

Vi sa ingenting om at vi prøvde til noen. Men når det endelig ble virkelighet, så var jeg faktisk ærlig med folk, og sa det hadde tatt lang tid. (Evt. som denne gangen, at vi nesten ble litt satt ut, for det gikk så fort.)

Føler at de som sliter har litt mer sympati da, enn hvis jeg hadde fortsatt å late som om spiren bare satt med en gang.

Jeg blir også frustrert over hvor enkelt noen tror det er. Som om det med barn er bestillingsverk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en oppdatering - lite nytt å melde - skjer ingenting om dagenn :filer:

I dag er jeg i dårlig form, så har mest lyst til å gå å legge meg snart :natti: Men får vel prøve å holde ut litt til - er så kjedelig å kaste bort kvelden på soving :sjenert:

Så på fjesboka i dag at en bekjent er gravid. Må si jeg synes det er litt kjedelig egentlig :sukk: Det er ikke så lenge siden hun sa at hun ikke var klar for barn en gang, men kan jo være hun sa det bare for å slippe "presset" :vetikke: Uansett blir jeg misunnelig - jeg vil jo også! :sur: Så da er jeg altså i ferd med å bli en slik prøver - som blir misunnelig av å høre at andre blir gravide :klaske: Ikke helt greit bestandig - håper å få vite tid for gynekolog snart, så jeg har noe å se frem til :Nikke:

Heisann!

Jeg snublet over dagboka di, og tenkte at her vil jeg følge med videre :) Jeg er prøver selv, og kjenner meg så godt igjen i det du skriver om misunnelse når andre blir gravide. Vi har vært prøvere i 1 år og 6 mnd, og i løpet av den tiden har 3 av 4 av mine nærmeste venninner blitt gravide og født søte små babyer. Ikke minst er den første av de gravid igjen. Livet er hardt for oss prøvere!

Ønsker dere lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Zia :)

Følger med deg selv om jeg ikke er så aktiv her inne... Har tanta fortsatt ikke dukket opp og ingen positiv test heller?? Dumme tanta.. Nå har du jo invitert henne leeenge og hun har ikke tatt imot tilbudet.. :kjefte: Har du hørt noe mer fra legen/gyn?

Krysser fingrene for at tanta eller en positiv test dukker opp :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten alle sammen - godt å se at det er flere som er så smålige som meg :fnise:

Og ekstra :velkommen: til Viktoria - koselig med nytt besøk i boka mi :vinke:

Og ekstra :klem: til Dine! :hoppe: Håper det står bra til med deg og at det ikke er lenge til du er fast inventar her igjen :duskedame:

Update for dagen; Tanta glimrer fremdeles med sitt fravær - tror det er 100-dagers jubileum i disse dager faktisk :filer: Ikke hørt noe som helst fra gynekologen heller - må si at jeg ikke er spesielt imponert :snurt: Men siden de sier at det er sykdom som forsinker tilbakemelding om time så får jeg vel tillate de litt ekstra tid :vetikke:

Tror kanskje jeg ringer igjen i morgen :sjenert:

Ellers har jeg fryktelig mye å drive med om dagen - sitter faktisk på jobb enda :sukk: Derfor lite KG-tid - det er jo egentlig uhørt :fnise:

Har begynt å kikke litt etter gifteringer nå da - spennende :hoppe: Men akk så vanskelig :dåne: Jeg vil gjerne ha med litt glitter i, men er usikker på hvor praktisk det er i hverdagen med en haug diamanter :klø: Hva slags ringer har dere som er gift? Med eller uten diamanter? En større diamant? Eller flere små? Hvitt gull eller gult? Priskategori? :bond: Blir helt forvirret, og ikke minst fristet til stadig dyrere og mer shiny varianter - til mannens fortvilelse :scorpis:

What to do, what to do.... :vetikke:

*edit* Hvor har signaturene tatt veien? Og klø- og dåne-smileyer funker ikke heller :sur:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringjakt! :hoppe:

Det er sååå gøy med gifteringer! Men det er jo litt skummelt at man skal jo helst like dem resten av livet da :fnise: Vi er kanskje litt konservative, men følte gult gull var giftering for oss så det ble det her. Ingen diamant, men har sånne fine pyntekanter som glitrer istedet :) Viktigste er jo at man kan se for seg at man kan ellllske ringene resten av livet! Følg deres egne hjerter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringjakt! :hoppe:

Det er sååå gøy med gifteringer! Men det er jo litt skummelt at man skal jo helst like dem resten av livet da :fnise: Vi er kanskje litt konservative, men følte gult gull var giftering for oss så det ble det her. Ingen diamant, men har sånne fine pyntekanter som glitrer istedet :) Viktigste er jo at man kan se for seg at man kan ellllske ringene resten av livet! Følg deres egne hjerter!

Heller nok mot gult gull pga tradisjon som du sier. Samtidig synes jeg hvitt er mye penere, og diamanter kommer mye bedre frem i hvitt gull :dåne:

Føler meg nesten dum når jeg sier i butikken at det er vanskelig å bestemme seg, siden man tross alt skal ha den på resten av livet. Med dagens skilsmissestatisikk føler jeg liksom at alle tenker "yeah, right" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...