Zia Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #481 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Julemønster ja, Kenghuru - det må jo være et sant mareritt Det kan selvsagt være at psyken spiller inn, men jeg tenker faktisk ikke SÅ mye på dette om dagen, og uansett er jeg mindre oppslukt enn jeg var i de første syklusene i høst. Så jeg tror egentlig ikke det er psyken som spiller inn, men man skal selvsagt aldri si aldri Leste en greie på nett i går, skrevet av en jordmor. Det var svar på spørsmål, sikkert på Dr. Online eller noe lignende. Det var en som var to-tre uker forbi IKM, og testet negativt, men uten at tanta dukket opp. Jordmoren svarte en masse, og deriblant at hun skulle avvente, men gå til legen om noen uker om mensen fremdeles uteble - for det kunne jo være hun bare produserte hcg sent. Er det virkelig mulig? At man kan produsere hcg så sent at man kan gå 1 mnd eller 2 over IKM uten utslag på tester? Synes det hørtes mildt sagt merkelig ut - tror ikke det kan være riktig I så fall må det være noe galt med embryoet ellerno (Nå håper jeg ikke for egen del lenger altså, bare ville dele at jeg er sjokkert over den slags informasjon fra en jordmor ). Ellers har jeg jubileum i dag! Jeg er på dag 60 av syklusen min! HURRA! Jaja, holder meg til Planen jeg, så går alt greit Edit; fant linken til crazy-jordmor; Lommelegen Endret 9. februar 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 9. februar 2010 #482 Del Skrevet 9. februar 2010 Har egentlig ikke satt meg så veldig mye inn i hcg og alt med den utviklingen av alle hormonene og sånt jeg.. syns det hele blir ganske forvirrende rett og slett. Men det høres jo helt utrolig ut! Men så hadde vi faktisk ei i klassen som gikk uten å vite hun var gravid til hun var 8 mnd på vei og fikk vondt i magen så hun gikk til legen Har skjønt at alt er egentlig mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 9. februar 2010 #483 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Du tror ikke du utsetter TR på å komme ved å sjekke og vente da? Bare kjenner meg så utroooolig igjen fra de siste månedene mine skjønner du hvor jeg gikk og ventet og sjekket nesten hele tiden...om jeg ville eller ei...og begge månedene så kom TR når jeg festet, hadde det gøy og slappet av...det er helt utrolig hvordan psyken vår spiller inn:) Du får dra en ferie som Kenghuru, så kommer tanta skal du se Ellers har jeg jubileum i dag! Jeg er på dag 60 av syklusen min! HURRA! Jaja, holder meg til Planen jeg, så går alt greit Grattis med jubileum da Du får ikke slå rekorden min på 76 dager, hører du? I følge Planen skal du legen om en måned? Du er ikke frista til å gå før for å få svar? Eller er du redd de avfeier deg med at det ikke har gått lang nok tid? Endret 9. februar 2010 av Becky1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 9. februar 2010 #484 Del Skrevet 9. februar 2010 Min kusine tok mange negative tester, og fant ikke ut at hun var gravid før hun var ca 4 mnd på vei Nå ville kanskje testen slått ut tidligere enn etter 4 mnd, for hun tok ikke en test om dagen akkurat. Men hun tok 3-4 tester. Hun prøvde ikke å bli gravid, så jeg tror ikke hun testet første gang før hun merket at mensen burde kommet for lengst. Det gikk så langt som til flere legebesøk, fordi hun var så dårlig og ikke fikk mensen. De prøvde å finne ut hva som feilte henne. Men siden hun testet negativt var det ingen som trodde hun var gravid. Legene beklaget veldig i etterkant, og sa at de burde tatt blodprøve. Hun var bare 17 år, og det var for sent å ta abort. Men i dag har hun en nydelig sønn på 7 år, og angrer selvsagt ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 9. februar 2010 Forfatter #485 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Men så hadde vi faktisk ei i klassen som gikk uten å vite hun var gravid til hun var 8 mnd på vei og fikk vondt i magen så hun gikk til legen Har skjønt at alt er egentlig mulig Det er sånt man leser om i Se&Hør, men som man nekter å tro at er mulig. Innbiller meg at de bare er i fornektelse jeg, men gudene vet Grattis med jubileum da Du får ikke slå rekorden min på 76 dager, hører du? I følge Planen skal du legen om en måned? Du er ikke frista til å gå før for å få svar? Eller er du redd de avfeier deg med at det ikke har gått lang nok tid? Jeg hadde egentlig tenkt til å la deg få beholde rekorden, men vi får se da Tenker at det er dumt å fly til legen før det virkelig har gått lang tid - man har liksom litt mer å slå i bordet med da. Og så synes jeg uansett det er greit for egen del å gi kroppen en sjanse før man søker medisinsk hjelp Min kusine tok mange negative tester, og fant ikke ut at hun var gravid før hun var ca 4 mnd på vei Nå ville kanskje testen slått ut tidligere enn etter 4 mnd, for hun tok ikke en test om dagen akkurat. Men hun tok 3-4 tester. Hun prøvde ikke å bli gravid, så jeg tror ikke hun testet første gang før hun merket at mensen burde kommet for lengst. Det gikk så langt som til flere legebesøk, fordi hun var så dårlig og ikke fikk mensen. De prøvde å finne ut hva som feilte henne. Men siden hun testet negativt var det ingen som trodde hun var gravid. Legene beklaget veldig i etterkant, og sa at de burde tatt blodprøve. Hun var bare 17 år, og det var for sent å ta abort. Men i dag har hun en nydelig sønn på 7 år, og angrer selvsagt ikke Oi, ja, enda en Se&Hør-historie Men i sånne tilfeller, så tenker man jo ikke en gang muligheten for graviditet, og da er kanskje alle symptomer man eventuelt har ubetydelige kanskje? Om jeg skulle vært nå, så ville det vært LITT flaut En ting er tenåringer som ikke tenker i de baner. Men noe helt annet er en over-ivrig prøver. Tenk om man lykkes, og så finner man det søren meg ikke ut til tross for over-aktiv symptom-jakt og teste-tøs-tendenser Endret 9. februar 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 9. februar 2010 #486 Del Skrevet 9. februar 2010 Om jeg skulle vært nå, så ville det vært LITT flaut En ting er tenåringer som ikke tenker i de baner. Men noe helt annet er en over-ivrig prøver. Tenk om man lykkes, og så finner man det søren meg ikke ut til tross for over-aktiv symptom-jakt og teste-tøs-tendenser Men det hadde ikke vært flaut da, om du det skulle vise seg at du er gravid. Bare fantastisk :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 10. februar 2010 #487 Del Skrevet 10. februar 2010 Det er nok det beste både for deg og legen at du venter til det har gått unormalt lang tid. Det er visst vanlig å gå en gang uten TR, så først fra nå av er det egentlig betegnet som unormalt sett fra legen sin side. Sparer deg for litt frustrasjoner også ved å gå til legen og bare få beskjeden om å vente... Men jeg håper virkelig du får TR nå snart og kan begynne for fullt igjen og få normale og stabile sykluser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobaeticus Skrevet 10. februar 2010 #488 Del Skrevet 10. februar 2010 Jeg opplevde at TR hoppet over et besøk. Det var i forbindelse med at vi hold på å flytte + at det var når vi hadde fått time til første samtalen på Ullevål, så jeg var sikkert ganske spent på det... Legen sa da at det godt kunne være flytting og stress rundt det som gjorde at TR uteble, og tror du ikke TR kom et par dager etter at jeg hadde vært på Ullevål, det viste seg at TR kom til helt rett tid - bare at "hu" hadde hoppet over ett besøk. For meg som ikke har så lange sykluser blir det jo uansett ikke så kjempe mange dager da men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 11. februar 2010 Forfatter #489 Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Takk for innspill jenter Ingen tante enda, og tempen ligger skremmende jevn mellom 36,15 og 36,3. Var mye større variasjoner i den i starten av syklusen - rare greier I dag kom to av bøkene jeg bestilte sammen med Nylander's På Vei. Det rare var at vi bestilte 4 bøker på likt, på samme ordre. I går fikk jeg leveringsbekreftelse på to av bøkene, som altså kom i dag. Men alt på mandag kom leveringsbekreftelsen på de to andre bøkene, og de har enda ikke kommet. Så jeg sjekket litt nærmere på sporing og ordrebekreftelse, og da viste det seg at de altså på mystisk vis har klart å dele samme ordre i to, og sende halvparten til der vi bor nå, og den andre halvparten (som vi altså ikke har fått til tross for at de ble sendt først) til vår forrige adresse. Imponerende Så nå får vi satse på at de får surret seg til å sende de to bøkene vi mangler på nytt, til riktig adresse. Nettbutikker altså Endret 11. februar 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 12. februar 2010 #490 Del Skrevet 12. februar 2010 Noe så mystisk har jeg aldri hørt om før Snakk om å ha dårlig intern kontroll... får håpe du får bøkene kjapt som bare det og kan begynne lesingen av de fine bøkene :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #491 Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) Håper vi får de snart ja - den ene vi mangler er jo Nylander's På Vei - veldig interessert å å kikke litt i den asap Endret 12. februar 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 12. februar 2010 #492 Del Skrevet 12. februar 2010 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 12. februar 2010 #493 Del Skrevet 12. februar 2010 Takk for hilsen og God lesning, og håper bøkene kommer frem. Har selv en del problemer med en bestilling som bestod av to kolli, som ble levert inn samtidig og skulle leveres ekspress over natten. (snart 2 uker siden) Men så skilte posten dem, og vi har bare fått den ene. Og når vi kontakter posten, mener de at det er kun de som har sendt pakken som kan kreve at den blir funnet... Utrolig tåpelig, og folk lurer på hvorfor det går nedenunder og hjem med posten? Jaja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 13. februar 2010 #494 Del Skrevet 13. februar 2010 Håper tanta snart finner veien tilbake, slik at syklusene dine kan bli stabile og en liten Zia-baby-spire snart blir laget Blir spennende å følge deg fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seraphina Skrevet 13. februar 2010 #495 Del Skrevet 13. februar 2010 Hei titter innom en tur. Krysser fingrene for deg Alt dere vet om temping og forskjellig..har ikke satt meg helt inn i det jeg. Goood helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 14. februar 2010 #496 Del Skrevet 14. februar 2010 Kan ikke TR til Zia dukke opp så hun kan prøve bli kvitt hun igjen like fort å joine oss i graviditets forumet!!!! *ROPER, SKRIKER, HOPPER, OG HYLER i håp* :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #497 Del Skrevet 14. februar 2010 God helg! God helg tilbake - riktignok litt sent men Håper du har hatt en fin helg Takk for hilsen og God lesning, og håper bøkene kommer frem. Har selv en del problemer med en bestilling som bestod av to kolli, som ble levert inn samtidig og skulle leveres ekspress over natten. (snart 2 uker siden) Men så skilte posten dem, og vi har bare fått den ene. Og når vi kontakter posten, mener de at det er kun de som har sendt pakken som kan kreve at den blir funnet... Utrolig tåpelig, og folk lurer på hvorfor det går nedenunder og hjem med posten? Jaja... Uff I blant kan man jammen meg lure på hvor vanskelig det egentlig kan være å drive en virksomhet som faktisk FUNGERER Håper tanta snart finner veien tilbake, slik at syklusene dine kan bli stabile og en liten Zia-baby-spire snart blir laget Blir spennende å følge deg fremover Håper det går seg til snart jeg og! Hei titter innom en tur. Krysser fingrene for deg Alt dere vet om temping og forskjellig..har ikke satt meg helt inn i det jeg. Goood helg! Koselig at du tok turen innom her Og temping og den slags kommer du fort inn i - det er egentlig veldig enkelt, men det kan virke litt overveldende midt i all annen informasjon Kan ikke TR til Zia dukke opp så hun kan prøve bli kvitt hun igjen like fort å joine oss i graviditets forumet!!!! *ROPER, SKRIKER, HOPPER, OG HYLER i håp* Takk for innsatsen Neytiri Håper det hjelpet (Beklager smiley-fjerning, men smiley-politiet slo til igjen...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #498 Del Skrevet 14. februar 2010 Da er snart nok en koselig helg over - nesten trist hver gang Ingen tante her enda, men i går dukket det opp noe som kan ha sett ut som EL-slim, så hvem vet Uansett er jeg ikke så opptatt av hva som skjer i denne syklusen nå - det er egentlig bare å vente på tanta (Men prøver å snike inn litt jevnlig da, for sikkerhets skyld ). Har kikket litt i Nylanders bok, På Vei, i helgen. Den virker veldig bra. Interessant lesning for alle prøvere Så langt har den kun hatt en beroligende effekt Jeg føler meg ganske sikker på at vi iallfall skal få barn en gang - om ikke på naturmetoden, så iallfall med litt assistanse. Håper at jeg klarer å holde på den følelsen Var i bursdag i går med mange småtasser på besøk - merker at lengslen ikke akkurat blir mindre da... Men det gjelder å smøre seg med bøtter av tålmodighet, og heller nyte ventetiden frem til den fasen i livet kommer - når enn det måtte bli (så får vi se om jeg er like "flink" i morgen når det gjelder å tenke positivt ) God kveld alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 14. februar 2010 #499 Del Skrevet 14. februar 2010 Helgen har vært fin den, selv om jeg har hatt arbeid For virkelig håpe den tanta finner veien hjem igjen snart, så neste PP kan starte Men er det ikke noe en lege kan gjøre, eller gi deg for å stabilisere syklusen? sånn bortsett fra p-piller da Syns dine er veldig veldig lange da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 14. februar 2010 #500 Del Skrevet 14. februar 2010 Ingen tante her enda, men i går dukket det opp noe som kan ha sett ut som EL-slim, så hvem vet Uansett er jeg ikke så opptatt av hva som skjer i denne syklusen nå - det er egentlig bare å vente på tanta (Men prøver å snike inn litt jevnlig da, for sikkerhets skyld ). Har kikket litt i Nylanders bok, På Vei, i helgen. Den virker veldig bra. Interessant lesning for alle prøvere Så langt har den kun hatt en beroligende effekt Jeg føler meg ganske sikker på at vi iallfall skal få barn en gang - om ikke på naturmetoden, så iallfall med litt assistanse. Oi, så spennende med mulig EL-slim. Det kan jo hende. Jeg fikk plutselig EL-slim i min berømmelige 76-dagerssyklus, og TR 14 dager etter. Så det kan jo hende du bare har hatt en lang syklus. Husk at p-pillene ikke er ute av kroppen ennå. Er det usikkert om du hadde EL da du trodde du hadde det for rundt tre(?) uker siden? Godt å høre at det er beroligende lesning. Vi SKAL selvsagt få barn en gang. På en eller annen måte. Det er bare et spørsmål om tid. Plutselig sitter vi der og lengter litt tilbake til tiden da forpliktelsene var mindre. Eller så lengter vi etter all den koselige prøvingen. Det var ei her på KG som skrev (husker ikke hvem): plutselig sitter du der med en positiv test i hånda. Da gikk det litt opp for meg at før jeg vet ordet av det, så skjer det. Tipper jeg får en litt panisk følelse når det først skjer, så nyter litt at det ikke har skjedd ennå heller. Litt vanskelig å forklare dette men.. Ny uke, nye muligheter. Fortsett med den positive tenkningen. Det gagner først og fremst deg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå