Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Det var da veldig rimelig synes jeg :jepp:

Hvor mange dager varer cruiset?

Spørs om vi skal kikke litt på dette igjen også da... Argh - så mange valg :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fine temperaturer i Sør-Afrika nå. Har selv vært der når det har vært vinter i Norge. Noe helt annet liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig rimelig synes jeg :jepp:

Hvor mange dager varer cruiset?

Spørs om vi skal kikke litt på dette igjen også da... Argh - så mange valg :overrasket:

Cruiset er på 14 dager - innom ca 10 havner/øyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom å oppdaterer meg litt.....for noe sykluser du har da Zia! Håper de blir kortere etterhvert..men er enige med de andre at du burde kanskje snakket med legen...

Ellers er jeg enig i cruise i karribien...hærlig feriemål altså! Bare styr unna den som stopper i Haiti...de stopper kanskje ikke der nå alikevel...vet ikke :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Hvordan går det Zia?

Fortsatt ingen tante.....?

Sender en god søndags :klemmer: og krysser fingrene for at det er en liten spire som er grunnen til tantas fravær..... :rødme:

Synes virkelig det er vår tur nå! Blir så frustrert over at ting skal vere så vanskelig....Skjønner ikke kroppen vår at dette er tungt for oss?

Kan ikke bare alt falle til rette snart, slik at vi kan få lov til å få TB og glede oss, istedenfor å klø oss hull i hodet og bekymre oss over at noe kan vere galt? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på med :klemmer: og lurer på hvordan det går med deg? Er nok forøvrig ikke dumt med en liten KG-pause (som det virker som du har). Da får man tenkt på litt andre ting. Selv synes jeg det er godt fra tid til annen. Hvis ikke blir jeg sprø :bond: Krysser alt jeg har for at ting ordner seg for deg nå og ikke minst for at fraværet av tante kan være graviditet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fine temperaturer i Sør-Afrika nå. Har selv vært der når det har vært vinter i Norge. Noe helt annet liksom.

Ja, dit har jeg også lyst til å dra, men den har havnet litt lenger ned på listen hittil av en aller annen grunn :vetikke: Spørs om vi må få unnagjort et par andre reisemål først :fnise:

Cruiset er på 14 dager - innom ca 10 havner/øyer.

Oi, det var jo kjempebillig egentlig. Ikke noe værre enn to uker på charter-tur til et halvgreit hotell det jo! Hvilket cruise-selskap reiser dere med? Må undersøkes nærmere. Synes det høres ut som en fin mulighet til å se flere steder i løpet av en ferie, uten å stresse :ler:

Innom å oppdaterer meg litt.....for noe sykluser du har da Zia! Håper de blir kortere etterhvert..men er enige med de andre at du burde kanskje snakket med legen...

Ellers er jeg enig i cruise i karribien...hærlig feriemål altså! Bare styr unna den som stopper i Haiti...de stopper kanskje ikke der nå alikevel...vet ikke

:fnise:

Hvordan går det Zia?

Fortsatt ingen tante.....?

Sender en god søndags og krysser fingrene for at det er en liten spire som er grunnen til tantas fravær.....

Synes virkelig det er vår tur nå! Blir så frustrert over at ting skal vere så vanskelig....Skjønner ikke kroppen vår at dette er tungt for oss?

Kan ikke bare alt falle til rette snart, slik at vi kan få lov til å få TB og glede oss, istedenfor å klø oss hull i hodet og bekymre oss over at noe kan vere galt?

Enig med deg i at det må være vår tur snart :Nikke:

Men foreløpig har ikke dette prøve-prosjektet tatt alt for tungt på faktisk. Selvsagt har jeg dager hvor jeg er pessimistisk og sur på den dumme kroppen min som ikke samarbeider. Men så går det heldigvis fort over igjen også, og da ser jeg lysere på det. Det gjelder bare å være tålmodig :klemmer:

Slenger meg på med og lurer på hvordan det går med deg? Er nok forøvrig ikke dumt med en liten KG-pause (som det virker som du har). Da får man tenkt på litt andre ting. Selv synes jeg det er godt fra tid til annen. Hvis ikke blir jeg sprø Krysser alt jeg har for at ting ordner seg for deg nå og ikke minst for at fraværet av tante kan være graviditet

:klem:

Jeg har egentlig ikke hatt noen pause, men har hatt noen hektiske dager nå. Vi hadde huset fullt hele forrige helg, og delvis uka, pluss delvis denne helgen. I tillegg mye å gjøre på jobb. Så da har tiden rett og slett flydd av gårde.

Jeg får jo surfet på nett selvom vi har besøk, men siden ingen vet at vi prøver, så er det greit å holde seg unna den slags surfing så lenge husbesøket også benytter samme pc :fnise:

Uansett godt å tenke på litt annet også, som du sier - en slags ufrivillig prøve-pause :fnise:

I går var vi i bokhandlen og så Gro Nylander's bok "På vei". Bladde så vidt i den, og synes den så interessant ut :sjenert: Det stod litt der om pre-graviditet også tror jeg, så det kan jo forsvare innkjøp, men samtidig mistenker jeg at de resterende 90 % av boken som dreier seg om svangerskapet kommer til å gjøre meg sååååå deprimert :roll: Så får prøve å styre meg :Nikke:

Ellers har jeg nå lagt Planen! :lur: Dersom tanta ikke dukker opp i løpet av en måneds tid, så blir det gynekolog-tur. Kommer hun før det, så blir det annen-hver-dag neste syklus (med håp om mer normal lengde på den enn inneværende :nigo:), og samme syklusen deretter igjen (om spiren ikke sitter første gangen da :lur:). Og om det ikke skjer noe da heller, så blir det også gynekolog-tur. Da har vi i såfall garantert truffet EL (om den finnes) i to sykluser, og nærmere oss ett års prøving faktisk (:dåne:) uten hell, så da er det på tid å få litt profesjonell bistand :fnise:

Og som den planleggings-friken jeg er, så blir jeg pussig nok optimistisk og glad av å vite at jeg har en plan :fnise:

Føles som om jeg har litt kontroll på ting, så da ser jeg lyst på det!

Nå har jeg og mannen kost oss med en bedre lunsj, og er på vei ut på tur i solen snart. Kan en søndag bli bedre? :nigo:

:vinke:

PS; beklager smiley-fjerning - dustete smiley-begrensning!

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye bedre følelse når man føler at man har litt kontroll! Høres ut som du har funnet en fin måte å holde motivasjonen oppe på :klemmer:

Satser på at tanta kommer snart så du får satt igang en normal syklus med en liten spire som setter seg fast :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi i bokhandlen og så Gro Nylander's bok "På vei". Bladde så vidt i den, og synes den så interessant ut :sjenert: Det stod litt der om pre-graviditet også tror jeg, så det kan jo forsvare innkjøp, men samtidig mistenker jeg at de resterende 90 % av boken som dreier seg om svangerskapet kommer til å gjøre meg sååååå deprimert :roll: Så får prøve å styre meg :Nikke:

:sjenert:

Jeg viste boken til mannen på en nettbokhandel i sted, og så stod det i anmeldelsen at "boken egner seg også for de som prøver å få barn", og da var han helt klar for at vi skulle kjøpe den. Og som den pushover'n jeg er så ligger den nå i handlekurven :flau:

Jeg er sååååå svak :roll:

:fnise:

Det er så mye bedre følelse når man føler at man har litt kontroll! Høres ut som du har funnet en fin måte å holde motivasjonen oppe på :klemmer:

Satser på at tanta kommer snart så du får satt igang en normal syklus med en liten spire som setter seg fast :rødme:

:klem:

Jada, motivasjonen er tilbake på topp! :jepp: Men litt mer avslappet for tiden da, tatt i betraktning at det er fryktelig dødt på prøvefronten om dagen. Har ikke en gang giddet å tempe i helgen - første to dagene på 60 dager ellerno :fnise:

Jeg er gær'n altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen med stor P hørtes virkelig bra ut :jepp: Jeg er og sånn som trenger ting skrevet ned og i orden. Elsker sånne planer og. Er langt ifra alltid jeg følger de, men når det er skrevet ned, så kan jeg konsentrere meg om noe annet istedet for å tenke de samme tankene om og om igjen.

Er du virkelig så kort fra i prøve et år? Trodde vi hadde holdt på ca like lenge? Men du slutta kanskje på p-pillen mye før meg? Jeg slutta i begynnelsen av oktober, om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg sluttet på pillen i midten av august. Så når jeg sier at jeg nærmer meg et år, så mener jeg først etter å ha ventet på at tanta skal dukke opp, pluss da to sykluser av normal Zia-lengde (som lett ser ut til å ligge på 40 dager ++). Og etter DET, da nærmer vi oss et år etter hvert.

Så foreløpig er det bare et halvt år, men jeg ser fremover vettu :fnise:

Forøvrig godt at det ikke bare er meg som er Plan-frik da :fnise:

Det er som du sier greit å skrive det ned, så får man det ut av hodet :jepp:

I dag trodde jeg nesten tanta hadde kommet, men ved nærmere studier så viste det seg nok å bare være bittelitt rødfarge i selve papiret :fnise: Snakk om desperat da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm så rart med småblødninger istedet for å få tanta ordentlig :sjenert: Kanskje hun er på vei denne gangen? Krysser fingrene for det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag trodde jeg nesten tanta hadde kommet, men ved nærmere studier så viste det seg nok å bare være bittelitt rødfarge i selve papiret :fnise: Snakk om desperat da :roll:

:fnise: Den feilen har jeg gjort før og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en god plan, Zia! :jepp:

Jeg stresset fælt for noen mnd siden, og tenkte egentlig at det aldri kom til å klaffe. :sukk: Men så plutselig hadde det skjedd, og nå er jeg søren meg nesten 14 uker! :hakeslepp: Tiden går vanvittig fort når man først blir gravid. Man begynner jo også på 4 uker ;)

Jeg gjetter at om en kort stund så er du plutselig 14 uker på vei du også :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte cruise på www.cruise.com

Hm, så dårlig gjort av dopapirprodusenten å nesten lure deg med å blande litt rødt i papiret da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper at du har rett Pupsi :nigo:

Nå skal jeg begynne å sjekke papiret FØR det benyttes :fnise:

Ingen flere falske varsler her nå nei :ler:

Nå skal vi snart kose oss med den nye serien på TV - en eller annen svensk krim-serie. Så første episode forrige mandag og synes den virket ok :jepp:

Ha en fin kveld alle sammen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Håper at du har rett Pupsi :nigo:

Nå skal jeg begynne å sjekke papiret FØR det benyttes :fnise:

Ingen flere falske varsler her nå nei :ler:

Nå skal vi snart kose oss med den nye serien på TV - en eller annen svensk krim-serie. Så første episode forrige mandag og synes den virket ok :jepp:

Ha en fin kveld alle sammen :vinke:

:fnise: Godt å høre at det er flere av oss som går rett på :fnise:

Det værste var i jula med dette julemønsteret :ler:

Du tror ikke du utsetter TR på å komme ved å sjekke og vente da? Bare kjenner meg så utroooolig igjen fra de siste månedene mine skjønner du hvor jeg gikk og ventet og sjekket nesten hele tiden...om jeg ville eller ei...og begge månedene så kom TR når jeg festet, hadde det gøy og slappet av...det er helt utrolig hvordan psyken vår spiller inn:)

:klemmer:

Eller kanskje du bare produserer hcg seint :lur::popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...