Gå til innhold

Å lage bål på vinteren


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ha et fotoopptak på stranda, men før det så må jeg finne ut av hvordan jeg lager et gigantisk bål. Altså, det skal være kjempestort. Hvordan får jeg til det nå uten å tilkalle og betale pyro folk for å gjøre det for meg? Takker for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Lars_*

Det bør begynne å ringe en del varsels lamper når man innser at samfunnet er kommet dit at folk ikke klarer å lage bål. Det er ikke meninga å rakke ned på deg personlig men syns dette forteller en del om retningen samfunnet beveger seg.

1) Hvis du skal lage et veldig stort bål (på størrelse med deg selv og større, så kan det være en ide å ringe brannvesenet og evt naboer og si ifra. Du er ikke lovpålagt å gjøre dette vinterstid men det kan være greit å gjøre alikevel.

2) Ha noe å slokke bålet med i nærheten, + spade og evt andre ting du trenger til å rydde opp etterpå.

3) Grav opp evt torv der du skal brenne bålet og legg det tilsiden, da kan du legge det på plass etter at du er ferdig og da slipper man å se rester etter bålet i flere år fremover.

4) Å lage selve bålet: Selvom du ikke kan lage bål så har du bevist at du kan bruke datamaskin. Du kan derfor prøve et fantastisk verktøy som kalles for google. Skriv inn f.eks "Lage Bål" og trykk på søk. Da kommer du til denne siden: http://www.google.no/search?q=Lage+b%C3%A5...lient=firefox-a

Det kommer da opp en hel haug med resultater som viser forskjellige båltyper, hvordan lage et bål, bålets historie, osv. F.eks http://home.hib.no/ansatte/ker/uteskoleakt...ge_b%C3%A5l.htm

Dada! Mye kjappere enn å vente på svar her og til tillegg så slipper du å bli fornærma av en tulling som er oppgitt over hvor fjerne byfolket begynner å bli ;). (Tilogmed en smårasistisk kommentar klarte jeg å presse inn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Ingunn_*
Det bør begynne å ringe en del varsels lamper når man innser at samfunnet er kommet dit at folk ikke klarer å lage bål. Det er ikke meninga å rakke ned på deg personlig men syns dette forteller en del om retningen samfunnet beveger seg.

Vestlige samfunn har lenge vært fullstendig uavhengig av å lage bål. Hvilket vi bør være takknemlige for. Den dagen du ikke klarer betale strømregninga di, bør det begynne ringe en del varsellamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...