Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Hei! Jeg har laget chilimarmeladen i denne oppskriften: http://www.nrk.no/programmer/radio/nitimen/1.1431153 Men jeg lurer på hvor lenge den er holdbar? Det står det ingenting om, og det er jo bare sukker og eddik og grønt, liksom? Jeg fikk ikke fylt opp glassene helt til randen heller, og det teller vel negativt.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Ingen som har en ide? Sånn ca.. hvor lenge tror dere den holder seg? Er den muggen til jul??? Det hadde vært skikkelig krise...
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #3 Skrevet 7. november 2009 Både sukker i såpass store mengder og chili er konserverende, så er rimelig sikker på at marmeladen holder seg til jul Selv om glassene ikke er fylt til randen blir det såpass lite luft og forhåpentligvis vakum at dersom du ikke ser bakterie- eller soppvekst ganske fort så er du berga tror jeg (med mine 5 studiepoeng mikrobiologi ). Har du smakt på den? Var den god? Fikk litt lyst til å lage.
Gjest TS Skrevet 8. november 2009 #4 Skrevet 8. november 2009 Både sukker i såpass store mengder og chili er konserverende, så er rimelig sikker på at marmeladen holder seg til jul Selv om glassene ikke er fylt til randen blir det såpass lite luft og forhåpentligvis vakum at dersom du ikke ser bakterie- eller soppvekst ganske fort så er du berga tror jeg (med mine 5 studiepoeng mikrobiologi ). Har du smakt på den? Var den god? Fikk litt lyst til å lage. Takk! Nå ble jeg litt lettet, kjenner jeg.. :D Den var kjempegod. Litt søtere enn jeg trodde, så den ble en slags hjemmelaget sweet chilisaus (betraktelig mye bedre, egentlig). Om jeg skulle laget den igjen ville jeg ikke brukt så mye sukker, men nå er ikke jeg en søtmoms (liker litt bitre ting, jeg..) Men absolutt fornøyd!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå