Gå til innhold

Erfaringer med vakumposer til klær, dyner/puter?

Anbefalte innlegg

Gjest gammel dame
Skrevet

Jeg holder på å planlegge flytting, og jeg skal flytte ganske langt. Så det blir dyr transport. Derfor må jeg sortere/kaste/selge mye mer enn det jeg har gjort ved tidligere flyttinger.

For en del år siden så jeg en TV-reklame om vakum-plastpose-system der klær, dyner, puter mm. ble pakket utrolig "flatt", slik at de opptok bare 20% (eller noe sånt) av plassen. Det virker jo genialt i forhold til mitt behov nå. Ca. 1/3 av flyttelasset er klær og tekstiler....

Noen som har kjøpt dette? Erfaringer? Tåler alt tøy å bli "presset sammen" på denne måten?

Er takknemlig for tips og gode råd!

Skrevet

Hei!

Jeg bruker vakum-poser på både dyner, puter,jakker og all slags tøy, og synes det er utrolig genialt. Det har i alle fall fungert fint hos meg. Så kan jeg legge det hele under sengen ;-)

Skrevet

Hvor kan man få kjøpt noe slikt? Gjerne butikker som jeg kan besøke, ikke web`en ;)

Sliter med å få plass til alt her hjemme. Spesiellt i det lille klesskapet jeg har, og kunne tenkt meg slike vakumposer som jeg kan pakke ned dyner og ikke minst vinterklær i om sommeren.

Blir alt veldig krøllete (tenker på vinterjakker m.m.) eller holder klær o.a. fasong etc når man tar det ut igjen?

Skrevet

Har sett det du snakker om, men husker ikke hvor.

Når jeg skal pakke vekk ekstra dyner o.l. putter jeg de i en stor søppelsekk, og så putter jeg støvsugeren inn i åpningen før jeg snører helt igjen. Funker fint med dyner og puter...

Skrevet

Biltema har iallefall. Ikke så dyre heller.

Vet ikke selv hvor bra de fungerer, men 50-60kr er ikke all verdens ved å prøve :-)

Skrevet

Jeg kjøpte noen på Nomaden for et par år siden. Butikken ligger rett bak Slottet, og de har nettbutikk i tillegg.

De skviser sammen de tykkeste jakkene til små fliser nærmest, så de funker kjempebra. Tror det kostet noen hundrelapper for to stykker, og det er plass til endel i dem.

Tøyet tåler helt klart å bli presset sammen sånn, men jeg er usikker på om det bør ligge sånn i mange måneder. Hør med dem som jobber i butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...