Gjest gammel dame Skrevet 7. november 2009 #1 Skrevet 7. november 2009 Jeg holder på å planlegge flytting, og jeg skal flytte ganske langt. Så det blir dyr transport. Derfor må jeg sortere/kaste/selge mye mer enn det jeg har gjort ved tidligere flyttinger. For en del år siden så jeg en TV-reklame om vakum-plastpose-system der klær, dyner, puter mm. ble pakket utrolig "flatt", slik at de opptok bare 20% (eller noe sånt) av plassen. Det virker jo genialt i forhold til mitt behov nå. Ca. 1/3 av flyttelasset er klær og tekstiler.... Noen som har kjøpt dette? Erfaringer? Tåler alt tøy å bli "presset sammen" på denne måten? Er takknemlig for tips og gode råd!
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #2 Skrevet 7. november 2009 Hei! Jeg bruker vakum-poser på både dyner, puter,jakker og all slags tøy, og synes det er utrolig genialt. Det har i alle fall fungert fint hos meg. Så kan jeg legge det hele under sengen ;-)
Gjest Marlo Skrevet 13. november 2009 #3 Skrevet 13. november 2009 Hvor kan man få kjøpt noe slikt? Gjerne butikker som jeg kan besøke, ikke web`en Sliter med å få plass til alt her hjemme. Spesiellt i det lille klesskapet jeg har, og kunne tenkt meg slike vakumposer som jeg kan pakke ned dyner og ikke minst vinterklær i om sommeren. Blir alt veldig krøllete (tenker på vinterjakker m.m.) eller holder klær o.a. fasong etc når man tar det ut igjen?
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #5 Skrevet 16. november 2009 Har sett det du snakker om, men husker ikke hvor. Når jeg skal pakke vekk ekstra dyner o.l. putter jeg de i en stor søppelsekk, og så putter jeg støvsugeren inn i åpningen før jeg snører helt igjen. Funker fint med dyner og puter...
wahaj Skrevet 16. november 2009 #6 Skrevet 16. november 2009 Biltema har iallefall. Ikke så dyre heller. Vet ikke selv hvor bra de fungerer, men 50-60kr er ikke all verdens ved å prøve :-)
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2009 #7 Skrevet 16. november 2009 Jeg kjøpte noen på Nomaden for et par år siden. Butikken ligger rett bak Slottet, og de har nettbutikk i tillegg. De skviser sammen de tykkeste jakkene til små fliser nærmest, så de funker kjempebra. Tror det kostet noen hundrelapper for to stykker, og det er plass til endel i dem. Tøyet tåler helt klart å bli presset sammen sånn, men jeg er usikker på om det bør ligge sånn i mange måneder. Hør med dem som jobber i butikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå