Gå til innhold

En Norge-aktig gave til britisk venn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal reise til London med to venninner om et par uker, og der skal vi bl.a. treffe en som jeg har skrevet med på mail i 3 år. Vi har begge kjærester, så vi har kun intensjoner om å være på venne-nivå med hverandre.

I og med at han også nettopp har hatt bursdag, har jeg lysst å gi han en liten oppmerksomhet som er litt sånn...Norge-aktig. Dvs. jeg vil ikke f.eks t-skjorte med elg i solnedgang eller noe sånt - det blir liksom litt for harry.

Lurte på om noen hadde noen andre gode forslag??

Alle forslag mottas med takk!:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En stor plate Freia Melkesjokolade?

Skrevet (endret)

freia sjokolade og ullsokker :ler:

Endret av Minttu
Gjest Dallandra
Skrevet

Ostehøvel? Norsk design? Noe mer varig og ordentlig enn turistfellene?

Skrevet

Ostehøvel uten tvil. Etter min kjennskap bruker briter kun osterasper :fnise:

Sleng på et par Freia melkesjokolader eller en lusekofte så blir det så norskt som man kan få det ^^

Skrevet

En cd med norsk musikk. Blacksheeps kanskje, litt Dumdum Boys, Donkey Boys?

Skrevet

Masse gode forslag!!!!:) Tusen takk! :smilyblomst:

Tror jeg går for brunost, ostehøvel og et par plater melkesjokolade!

:hjerter:

Skrevet

....og så kan du allerede glede deg til å se en brite prøve å skjære brunost med ostehøvel for første gang..... :fnise:

Men alvorlig, det blir en kjempefin gave! Mye bedre enn tskjorte.

Skrevet
....og så kan du allerede glede deg til å se en brite prøve å skjære brunost med ostehøvel for første gang..... :fnise:

Haha, jeg hadde mye morro da min britiske samboer skulle bruke ostehøvel i begynnelsen :fnise:

Hva med Kongetinn eller Saga (stål) ostehøvel fra Hardangerbestikk? Noe "norskere" finner du ikke, synes jeg ihvertfall :jepp:

(Du kan selvfølgelig kjøpe vanlig ostehøvel, men det blir jo litt kjedeligere)

Skrevet

Jeg har en englesk eks, og kjøpte da et par morsomme gaver til ham før han flyttet hit.

Han liker rock, så jeg kjøpte Black Debbath sin Welcome to Norway. (jeg vet det er litt ironisk at jeg linker til en utenlandsk nettside, men det var det første Google fant) Hyserisk morsomme tekster, men de trenger ofte litt forklaring av en nordmann. Om du snakker mye med ham kan det være et ganske festlig utgangspunkt for en samtale.

Ellers er how to understand and use a Norwegian av Odd Børretzen hysterisk morsom, og krever ikke like mye forklaring som CD'en.

Skrevet

De britene jeg har overtalt til å smake på brunost, har syntes at det var helt forferdelig. De tenker "ost" som i cheddar, men brunost er jo noe helt annet. Bare sånn at du ikke blir skuffet hvis vedkommende skjærer grimaser...

En slager i min britiske svigerfamilie er kalendere med motiv fra Norge.

Skrevet

Slenger meg på denne, jeg skal og besøke en venn i Tunisia som jeg har pratet med i mange år. Freia melkesjokolade er en god ide, men noen andre forslag?

Har ikke så lyst til å gi brunost av en eller annen grunn.. :P

Skrevet

Maxi - jeg må bare få lov til å si at jeg synes du har den søteste avataren på hele KG!

On-topic: Vet ikke helt hva man gi bortsett fra det som allerede er nevnt. CD av en norsk artist? Bok enten om Norge, eller av en norsk forfatter, oversatt til engelsk?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
En stor brunost.

Faller neppe i smak, engelskmenn er litt rare sånn :sjokkert:

Man kunne jo i tillegg gitt en flaske Linje-aquavit til å svelge osten ned med, men det jeg kjenner til av engelskmenn liker ikke det heller. :overrasket:

Skrevet
Faller neppe i smak, engelskmenn er litt rare sånn :sjokkert:

Man kunne jo i tillegg gitt en flaske Linje-aquavit til å svelge osten ned med, men det jeg kjenner til av engelskmenn liker ikke det heller. :overrasket:

:skratte: Gi en engelskmann en skive brunost, og når man ser uttrykket som settes opp, og ser at brekningsrefleksen begynner å slå inn, så er det bare å gi et stort glass med akevitt for å skylle ned med... :popcorn:

Skrevet

Troll slår så å si alltid an, av en eller annen merkelig gunn jeg aldri har forstått, styggere "pynt" finnes ikke....

ellers er øl,vin,dram glass med elg, tiur og lignende ofte populært eller en lommelerke med samme motiv.

Skrevet (endret)

Tam elg?

"Lovely for fox hunting, just lovely."

Endret av Zealuu
Skrevet

Jeg sa til vennen min at jeg hadde tenkt på å kjøpe brunost til han, men jeg trodde ikke han ville like det, men han ville absolutt smake det så da blir det til det. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...