Gå til innhold

TUSENFRYD


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har fått vite at du sletter veldig mange innlegg. Er du slik at du plukker ut hvem som skal få være på disse sidene?

Dette er et sted hvor vi kan diskutere.

Kanskje du ikke forstår deg på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Anonym

Jeg er ikke Tusenfryd, men tillater meg å svare deg allikevel.

Ingen bestemmer hvem som får være med på KG eller ikke, og ja, dette er et diskusjonsforum. Men som i et hvert seriøst forum så finnes det regler for hva som kan skrives og hva som ikke kan skrives.

Jeg foreslår at du leser gjennom reglene http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq-norwe...gian.php#regler.

Som moderatorer skal vi sørge for at reglene for forumet følges. Dersom dine innlegg er slettet så betyr det at innleggene dine har inneholdt ting som er i mot reglene.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et sted hvor man kan diskutere ja.

Forumet har regler å gå etter, og de gjelder alle, både oss moderatorer og dere andre.

Følger man disse reglene blir ingenting slettet.

Det er ikke bare personangrep eller trakkaseringer som blir slettet, men også useriøse, om de er egnet til å støte noen.

Reglene finner du her.

Om noen føler at de blir slettet oftere enn andre bør de kanskje tenke litt over hva de skriver.

Vi siler ikke ut folk, vi siler ut upassende innlegg.

Noen av dere gjør det ikke lett å være moderator, UTEN AT JEG SIKTER TIL NOEN BESTEMT NÅ.

Ha en fin dag icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, anonym!

I den tiden jeg har vært moderator, har jeg heldigvis slettet ganske lite. Jeg synes at de diskusjonene som har vært i Aktuelle saker og på Generell debatt har gått greit. Noen ganger, når det er spesielle temaer som blir tatt opp, har jeg vært og endret, slettet noe, men heldigvis har jeg sluppet mye av det.

De gangene jeg gjør det, forholder jeg meg til de reglene som KG har. Skravla har allerede gitt deg linken. Men som regel er det innlegg i grenseland som jeg bruker skjønn på. Sånn er det for alle. Hvor jeg kanskje kan virke streng er når noen snakker ned om andre, enten det er en gruppe mennesker (innen rase, religion, "alle lærere" e.l.) Man får gjerne synes og mene, tro og si, men i tilfeller der det er opplagt at noen blir såret, lar jeg tvilen komme "den utsatte" gruppen til gode.

I det siste har det vært Benedicte-saken som alle har vært opptatt av. Dette har utartet endel spekulasjoner som jeg har slettet. Det har utartet noen generelle kommentarer om at "alle som tenker selvmord..." osv, en generalisering på et spesielt ømtålig tema hvor vi skal tråkke ekstra varsomt.

I dag har jeg også slettet innlegg som gikk på en generalisering av alle kristne og det var regelrett drittslenging om en hel gruppe mennesker, så ille at hadde det vært snakk om muslimer, kunne vi lett ha tenkt at det var rasistisk.

Så min moderatorjobb har vært litt hektisk i det siste, ja - noe jeg synes er synd. Jeg liker mye bedre å ta en tur innom nå og da, se at alle diskuterer, krangler, provoserer og er enige og koser seg, enn å logge meg på og finne flere private meldinger fra mennesker som ikke skjønner hva de har gjort galt siden de blir hetset, er såret over at man spekulerer, eller andre ting.

Dere må huske at nære og kjære av mennesker som blir omtalt her, også leser KG.

Hvis det er noen som gjentatte ganger ikke vil rette seg etter moderators oppfordringer, eller det er andre ting, for eksempel når jeg nå har slettet hele innlegg, så hadde det vært veldig greit om man var registrert. Da kan jeg nemlig forklare litt mer, henstille om at den som har gått litt over streken endrer innlegget sitt selv, eller noe i den duren.

Den muligheten er jeg og den som skriver innlegg fratatt når man ikke er registrert. Da kan det bli litt dumt, for det er lettere å forklare 1:1, enn at alt skal leses av alle andre. En mulighet er selsagt å sende meg en mail hvis man ikke ønsker å registrere seg, det er helt greit. da kan jeg også svare på en litt annen måte, enn når jeg legger kommentarer ut her.

Jeg er glad i mangfold. Jeg synes alle som skriver her på KG bidrar til mangfold. Jeg håper ikke det endrer seg. Jeg har ikke noe som helst ønske om å vingeklippe spesielle nick, personer, jeg ønsker ikke å slette noen som helst, og i hvert fall ikke fler enn andre.

Hvis noen føler seg urettferdig behandlet (og jeg beklager det) så send meg en PM eller en mail. Uten at jeg sier jeg ikke hadde gjort det samme igjen. De slettingene og endringene de siste dagene står jeg for.

Jeg håper alle som har skrevet inn her på KG blir her, og jeg håper også at alle tenker på at alle kan lese her, at man følger reglene, og gjør sånn at jeg og de andre moderatorene slipper å gjøre noe som helst. Det er nemlig det jeg aller helst vil i hvert fall.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Vi er mange moderatorer her på KG. og jeg har ennå ikke opplevd at noen av oss har slettet noe som ikke reglene sier at vi skal slette. icon_smile.gif

Vi har helt klare regler som vi sletter og endrer etter og er vi i tvil om noe så diskuterer vi oss mellom. Og selvfølgelig spør vi og Gry dersom vi ikke helt vet hva vi skal gjøre.

De som er registrerte medlemmer får en mail eller PM om at vi har slettet og hvorfor vi har slettet eller endret ett innlegg. Der anonyme har skrevet innlegg som vi etter reglene må slette så kan vi ikke få gitt beskjed til noen og da kan det nok være noen som føler seg urettferdig behandlet, men det er nok noe en bare må regne med så lenge så mange skriver anonyme innlegg.

Jeg vil og si til alle brukerne på KG:

Hvis dere ser noe som burde vært slettet eller hvis vi har gjort noe som dere ikke er enige i så send oss en mail eller en PM så får dere svar på hvorfor innlegget er borte. icon_smile.gif

Håper vi kan ha en god stemning her med heftige diskusjoner, men hvor alle holder seg innenfor de reglene som gjelder icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...