Gjest Gjest Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 hei, jeg har sår på kjønnsleppene mine, noe jeg aldri har hatt før, og jeg sjekket det, og det var litt hvitt inni såret og rødt rundt dem, de svir på! det er ehlt grusømt, og jeg tør ikke å tisse, for det gjør så vondt, hva skjer? :S jeg har hatt de i 2 dager nå, og jeg har sagt i fra til mamma, men hunn vil til legen, og jeg syns det er flaut, hva skal jeg gjøre? desperat!!!!
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Aner ikkje men gå til lege. Flaut er det nok for deg, men legen din har nok vært borti lignede og verre ting.
Wildy Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Jeg synes du skal ta en tur til legen og få det sjekket. Ingen her kan gi deg en sikker diagnose. Høyst sannsynligvis er det noe så ufarlig, vanlig og lett å behandle som en soppinfeksjon el. Jeg skjønner godt at du synes det er flaut å gå til legen, det er jo et privat område. Men for legen er det en like vanlig del av kroppen som armen. Det er viktig å få vite sikkert hva det er, slik at du får riktig behandling!
Colargol Skrevet 6. november 2009 #4 Skrevet 6. november 2009 (endret) Om det er åpne sår så tviler jeg på at det er en soppinfeksjon. Det høres nemlig ut som en kjønnssykdom og ser for meg at det kan være herpes ut i fra det du beskriver. Du kan få herpes også uten å ha hatt sex, men herpes1 vil ikke slå ut i underlivet. Herpes2 er den mest vanlige, den slår ut på kjønnsorganene (og andre steder) og er en seksuell overførbar sykdom. Her kan du lese kort hos Lommelegen om herpes 1 og 2. Vil uansett råde deg til å høre på moren din og dra til legen. Du har vel lyst til å bli kvitt ubehaget? Legen vil sannsynligvis spørre deg om å tisse i et glass (helst på tidlig på morgenen når du ikke har tisset siden dagen før) for å finne ut hva som er galt, og da vil du også få medisiner som hjelper. Lykke til! Endret 6. november 2009 av Colargol
Wildy Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 Men husk ogaå at heftig og ubehandlet soppinfeksjon også KAN gi sår. Så det trenger ikke å være hverken alvorlig eller kjønnsykdom. Det er derfor jeg sier det er viktig med undersøkelse hos lege! Det er kun der TS kan få en sikker diagnose.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå