Gå til innhold

Konflikt på jobben


Gjest Rettpåsak

Anbefalte innlegg

Gjest Rettpåsak

Hei!

Har blitt innkalt til møte med sjefen i kveld. Har hatt jobben (kassajobb i matvarebutikk) i nesten 5 uker. Tror årsaken til innkallelsen er at jeg hadde en konflikt med en kvinnelig medarbeider i går. Jeg følte at hun prøvde å herse med meg og svarte tilbake med samme mynt. I utgangspunktet så er jeg en grei person å omgås, men når noen prøver seg så får de igjen. Greia er bare at jeg kanskje kunne ha vært litt mer ydmyk. Jeg vil egentlig ikke ha konflikt, men jeg vil ikke trakkasert heller. Føler at hun skal "ta meg" hele tida.

F.eks så går jeg ofte på do, så hun snakker om at jeg har en eller annen sykdom hele tida. I tillegg så prøver hun å drite meg ut når jeg skal ta oppgjør i kassa (det går litt tregt siden jeg er ny). Hun har jobba der i 8 år og på den måten er hun mer "verdt" som arbeidstaker enn meg.

Hvordan ville dere ha opptrådd? Tror han egentlig bare vil ha en samtale med meg hvor han kommer med et par råd ang. oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær ydmyk. Om hun faktisk prøvde å herse med deg er sjansen stor for at sjefen din alt vet hvordan hun er. Kan godt hende at han tar en prat med henne også for å få henne til å være litt hyggeligere mot deg.

Ikke glem at hun faktisk kan mye mer enn deg om det hun gjør. Etter åtte år har man en god del kunnskaper om hvordan gjøre ting mest mulig effektivt på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I voksenverden kan du ikke leve etter "om noen prøver seg så får de igjen". Å ta igjen med samme mynt er barnslig, og uprofesjonellt. På en arbeidsplass har man andre måter å løse konflikter på. Om du føler deg trakassert, så må du først ta det opp med den du har konflikten med, og forklare hva du føler. Kanskje hun mener det for spøk, og ikke er klar over at du tar det ille opp. Kanskje slutter hun om du ber henne om det. Alternativ 2 er å ta det opp med sjefen (men det bør du ikke gjøre før etter du har snakket med den du har problemer med). Så ordner han opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rettpåsak
Vær ydmyk. Om hun faktisk prøvde å herse med deg er sjansen stor for at sjefen din alt vet hvordan hun er. Kan godt hende at han tar en prat med henne også for å få henne til å være litt hyggeligere mot deg.

Ikke glem at hun faktisk kan mye mer enn deg om det hun gjør. Etter åtte år har man en god del kunnskaper om hvordan gjøre ting mest mulig effektivt på jobb.

Skal nok roe meg ned et par hakk ja..Ifølge nestsjefen så bruker hun å være bitchy mot nyansatte. Likevel synes jeg det er meget merkelig at ei voksen dame på 40 år oppfører seg så barnslig mot en mann på 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Hvis sjefen nevner denne episoden kan du forklare situasjonen med at du føler det angrepet, samtidig som du tar selvkritikk i måten du reagerte på. Da får du forklart deg samtidig som du ikke virker som en kranglefant.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rettpåsak
Hvis sjefen nevner denne episoden kan du forklare situasjonen med at du føler det angrepet, samtidig som du tar selvkritikk i måten du reagerte på. Da får du forklart deg samtidig som du ikke virker som en kranglefant.

Lykke til :)

Takk:) Vet det går bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rettpåsak

Endte med at jeg sa opp jobben etter tips fra sjefen om at hun jeg jobba med forrige gang var sur pga jeg ikke fulgt ordre.

Så lekse til neste gang må bli å være mye mer ydmyk og å tolerere autoriteter også de som kjefter.

Jaja, egentlig bare glad til. Hater den hora, aldri opplevd at en godt voksen person oppfører seg så barnslig noensinne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...