apocalypticaa Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Har ett problem som jag skulle behöva kolla upp. Det är inte så stort för jag vet nog själv vad det är, men jag skulle ändå vilja låta en läkare kolla på det så att jag kan få behandling. Min fråga är då om det fungerar lika bra att ringa till min egen fastlege eller om jag borde kontakta en gynekolog direkt? Grejen är ju också att jag legat hemma nu ett par dagar i sjukdom, förhoppningsvis bara vanlig influensa, men som jag kanske också skulle kolla upp så att det inte något värre. Är det då bättre att ta det med fastlegen och slå två flugor i en smäll? Tack på förhand!
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Det er billigere hvis du får henvisning fra fastlegen. Da betaler du kun offentlige satser. Hvis man går rett til spesialist må man vel kanskje gå privat. Det er dyrt.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Du må ha henvisning fra fastlege hvis du skal betale bare vanlig egenandel hos gynekologen. Du skriver ikke hva problemet er, så jeg antar at det er f.eks sopp eller bakteriell vaginose eller noe annet vanlig, banalt. Hvis problemet derimot er i klasse celleforandringer som skal kontrolleres, og du har en gynekolog som følger det opp, kan du ringe og høre med sekretæren hos den gynekologen om du trenger ny henvisning eller bare kan få time direkte uten å betale ekstra. Jeg hadde gått til fastlegen om det var utflodsproblemer f.eks, det meste kan ordnes der, og fastlegen sender deg videre hvis det er nødvendig. Gynekologen har også ofte lang ventetid, min har over 2 mnd hvis det ikke er graviditet eller noe farlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå