LukaFrost Skrevet 6. november 2009 #1 Skrevet 6. november 2009 Jeg har et pdf-dokument som inneholder bilder jeg skulle ha kopiert derfra. Hvordan gjør jeg det?
yoga Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 (endret) Har du prøvd å kopiere for så å lime det inn i et tegneprogram e.l? Paint feks - hvis du har det programmet? edit: først må du lagre på din maskin.. Endret 6. november 2009 av yoga
Gjest Agurkolat Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 Trykk Print/Scrn (PrtSc) knappen, og åpne paint, trykk lim inn. Voila.
LukaFrost Skrevet 6. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2009 Jeg får jo ikke til å kopiere bildene/diagrammene jeg skal ha. Problemet er copy-paste. Dvs, jeg får til å kopiere en hel side ved å klikke på ikonet med kamera, men det er ikke det jeg vil ha. Paint har jeg forøvrig ikke.
LukaFrost Skrevet 6. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2009 Trykk Print/Scrn (PrtSc) knappen, og åpne paint, trykk lim inn. Voila. Nå har ikke jeg Paint, men limte inn i Gimp i stedet. Det gikk jo, men da må jeg klippe ut derfra, for hele sida blir jo med, og så må jeg lime inn bildet i det dokumentet jeg skal ha det i. Noe tungvint synes jeg. Det hadde vært bedre å kunne hoppe over mellomleddet.
Eplefe Skrevet 6. november 2009 #6 Skrevet 6. november 2009 PDF er en låst dokumenttype, så det går ikke an å lagre bilder direkte fra det. Simple as that.
Snipa Skrevet 7. november 2009 #7 Skrevet 7. november 2009 PDF er en låst dokumenttype, så det går ikke an å lagre bilder direkte fra det. Simple as that. Jo, det går ofte an. Kommer an på hvordan de er laget opprinnelig. Og om du har Acrobat Reader eller Pro. Har du ikke Acrobat Pro så kan du bruke Photoshop. Høyreklikk på dokumentet, velg "åpne som" og velg Photoshop. Nytt valg: Page eller Images. Velg det siste og vips!
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 8. november 2009 #8 Skrevet 8. november 2009 Hva slags data har du? Om du bruker Mac, kan du lage et skjermbilde som lett kan klippes till i "Preview". Åpne PDF-filen det er snakk om, la bildet/bildene du vil ha være synlige. Trykk SHIFT-CMD-3 (shift=tasten for store bokstaver, CMD=commando, den med "museumssymbolet"). Dataen vil da lage en "ta bilde"-lyd, og et bilde av skjermen legges på skrivebordet. Veldig nyttig funksjon, har brukt den mye på hjemmelagede videoer som jeg vil hente ut et bilde fra.
JollyJolly Skrevet 8. november 2009 #9 Skrevet 8. november 2009 Last ned en grativersjon av programmet snagit. Genial applikasjon: man kan "klippe ut" bilder fra alle typer grensesnitt/programmer og lagre dem igjen som en mengde ulike filformat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå