Gå til innhold

Veier 57 kilo og er 166 lang


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gikk på vekta i går, siden jeg de siste månedene har følt at jeg bare har blitt tynnere. Da viste vekta 57 kg. Jeg syns det var litt lite. Jeg har en aktiv jobb,(vikar på sykehjem), har fra før fått høre at jeg har høy forbrenning men har som regel klart å holde meg på rundt 60 kg. Er dette for lite og hva kan jeg gjøre for å legge på meg?Jeg trener som regel 3 ganger i uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er det ikke for lite! Du er lav, og 57 kilo er ikke lite.

Skrevet

Du har en BMI (vekt/m2) på 20,69 = du er normalvektig.

Hvis du ikke føler deg syk, ser jeg ikke noe problem i denne vekten.

Fortsett å trene som du gjør, og pass på å spis minst 4 måltider per dag - kanskje skal du gå for en litt kraftigere frokost enn du ellers gjør?

Skrevet

Jeg er 173 og veier 57, og er helt frisk, så ingen grunn til bekymring. Folk er forskjellige. :-)

Skrevet

Jeg er 167 og veier 51 kilo, og er tynn, men ser absolutt ikke FOR tynn ut.

Jeg er helt sunn og frisk og spiser nøyaktig det jeg har lyst på, uten å tenke på hvor mye jeg veier.

Har du det bra med deg selv, og ikke føler deg syk, så feiler det deg ingenting heller.

Skrevet

Som andre sier her så er du i utgangspunktet normalvektig, men det er selvfølgelig forskjell på folk på hvordan kiloene fordeler seg på kroppen. Så du kan godt se litt vel tynn ut selv om du er normalvektig. Dersom du ikke har hatt et drastisk vekttap den siste tiden uten å endre livsstil så er det ingen grunn til bekymring.

Dersom du selv synes du er litt for tynn og gjerne skulle lagt på deg litt så kan du f.eks. tenke litt på hva slags type trening du driver med og om du spiser tilstrekkelig. Jeg har selv opplevd å gå ned i vekt uten at jeg egentlig forsto hvorfor, men når jeg tenkte over det så viste det seg at jeg hadde økt aktivitetsnivå på jobb uten å endre kostholdet. Det er lett å glemme å spise nok i løpet av en hektisk hverdag.

Men for å gjenta det andre har sagt, føler du deg frisk og rask og er fornøyd med deg selv så er vekta di ingenting å tenke over.

Skrevet
Som andre sier her så er du i utgangspunktet normalvektig, men det er selvfølgelig forskjell på folk på hvordan kiloene fordeler seg på kroppen. Så du kan godt se litt vel tynn ut selv om du er normalvektig. Dersom du ikke har hatt et drastisk vekttap den siste tiden uten å endre livsstil så er det ingen grunn til bekymring.

Dersom du selv synes du er litt for tynn og gjerne skulle lagt på deg litt så kan du f.eks. tenke litt på hva slags type trening du driver med og om du spiser tilstrekkelig. Jeg har selv opplevd å gå ned i vekt uten at jeg egentlig forsto hvorfor, men når jeg tenkte over det så viste det seg at jeg hadde økt aktivitetsnivå på jobb uten å endre kostholdet. Det er lett å glemme å spise nok i løpet av en hektisk hverdag.

Men for å gjenta det andre har sagt, føler du deg frisk og rask og er fornøyd med deg selv så er vekta di ingenting å tenke over.

Jeg har en aktiv jobb, og i sommer syklet jeg til og fra jobb så og si hver eneste dag det var ca. 14 km t/r. Jeg har fortsatt den samme jobben men nå kjører jeg bil til og fra jobb. Jeg spiser frokost,lunsj, middag og kveldsmat. Til frokost kan jeg spise alt fra ett knekkebrød til 3 brødskiver, spørs på matlysten, har jeg dårlig matlyst på morgenen drikker jeg en halv liter melk bare for å få satt i gang kroppen, og har ofte med meg en yoghurt eller frukt som jeg spiser på morgenen når jeg kommer på jobb de dagene jeg jobber kvelden spiser jeg frokost og tidelig middag før jeg reiser på jobb.

Jeg drikker stortsett H-melk til hvert måltid bortsett fra middagen for da drikker jeg fun light saft eller vann.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Jeg er også 166 cm og veier 57 kg.

Jeg synes det er passe, er fornøyd med vekta. :)

Skrevet

Jeg er 165 cm, og blir jeg mindre enn 58 kg, ser jeg syk ut...

Da er jeg "innhul" i kinnene og hoftebena stikker ut.

Skrevet

hei . jeg synes ikke du høres for tynn ut .. selv er jeg 168 cm og veier rundt 56-57 kg.. jeg synes jeg er helt passelig! trener 6 ganger i uken á 2,5 timer og spiser akkurat det jeg vil . får mange komplimenter for kroppen min

Skrevet
Selvsagt er det ikke for lite! Du er lav, og 57 kilo er ikke lite.

166 cm er da ikke lavt til jente å være. :lete:

Skrevet

Kanskje jeg skal legge om kostholdet mitt litt?Skrive en meny for hva jeg skal spise hver dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...