Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Heisann! Jeg har de siste dagene fått skikkelig vondt i ryggen. Det ligger liksom ved høyre ribbein bak, stråler ut derifra. Det føles ganske ømt, som om det har fått et hardt slag eller noe. (Noe det trolig ikke har...) Formen ellers er helt grei, litt småtrett og slapp pga masse influensa i huset, og kanskje en begynnende urinveisinfeksjon for min del. Men den har jeg tenkt å få bort før den kommer, altså! Dette er noe som kommer og går: natt til i dag fikk jeg ikke sove mer enn 2 timer fordi det var helt umulig å finne en god sovestilling, men akkurat nå merker jeg ingenting (har smurt ryggen inn med EisGel). Og i går, tidlig på dagen, var ryggen helt fin. Dagen før der igjen var vond, men kvelden helt grei. Men det kommer og går... Kort om meg ellers: 29 år gammel, småbarnsmor, ekstremt overvektig 165/98.. ) Ja, jeg prøver å slanke meg, og har mine mistanker om at ryggvondtet kan ha noe med vekta å gjøre... Spørsmålet er: når dette er noe som kommer og går, hvor lenge bør jeg vente før jeg går til legen? Hvis det f.eks. er helt borte i hele morgen og deretter hele helgen, kan jeg da slå meg til ro med at det er borte? For å spørre på en annen måte: finnes der noen "regler" innen helsevesenet for hvor lenge man skal vente? Jeg vil jo ikke være hypokonder, heller, og plage legen unødig nå i disse svineinfluensatider... Håper på svar fra noen...
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Heisann! Jeg har de siste dagene fått skikkelig vondt i ryggen. Det ligger liksom ved høyre ribbein bak, stråler ut derifra. Det føles ganske ømt, som om det har fått et hardt slag eller noe. (Noe det trolig ikke har...) Formen ellers er helt grei, litt småtrett og slapp pga masse influensa i huset, og kanskje en begynnende urinveisinfeksjon for min del. Men den har jeg tenkt å få bort før den kommer, altså! Dette er noe som kommer og går: natt til i dag fikk jeg ikke sove mer enn 2 timer fordi det var helt umulig å finne en god sovestilling, men akkurat nå merker jeg ingenting (har smurt ryggen inn med EisGel). Og i går, tidlig på dagen, var ryggen helt fin. Dagen før der igjen var vond, men kvelden helt grei. Men det kommer og går... Kort om meg ellers: 29 år gammel, småbarnsmor, ekstremt overvektig 165/98.. ) Ja, jeg prøver å slanke meg, og har mine mistanker om at ryggvondtet kan ha noe med vekta å gjøre... Spørsmålet er: når dette er noe som kommer og går, hvor lenge bør jeg vente før jeg går til legen? Hvis det f.eks. er helt borte i hele morgen og deretter hele helgen, kan jeg da slå meg til ro med at det er borte? For å spørre på en annen måte: finnes der noen "regler" innen helsevesenet for hvor lenge man skal vente? Jeg vil jo ikke være hypokonder, heller, og plage legen unødig nå i disse svineinfluensatider... Håper på svar fra noen... Smerter i rygen er veldig sjelden en sykdom. Din overvekt kan ha noe å si. ryggen din bærer mange tunge kilo hver dag. prøv med en halvtimes gåtur noen dager. det kan rett og slett være en muskel Ikke sitt mye og kjenn på vondet. og du kan ta deg en tur til kiropraktiker. Du slipper lege først. det kan være en låsning
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå