Gjest Gjest_Gjesty_* Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Hei Jeg har ikke fått påvist dette, men jeg frykter jeg lider av nattskrekklidelse. Det er vanligst hos barn og de anslår da at det går over. Hvis man får det i voksen alder blir det kronsik. Jeg er nå langt over 20 og har store problemer med dette. Det går mest utover samboeren min som må våkne av meg om natten som hyler og skriker og slår.. Og dagen etter husker jeg ingen ting av det.. Litt frustrerende og alltid være så usannsynlig trøtt om morgenen når man skal opp da jeg føler jeg ikke har fått en god natts søvn. Så er det noen her som har erfaringer med dette som har lyst til å dele erfaringer her og hvordan du gikk frem for å få det påvist? Er det en behandling av dette? Takker for svar.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2009 #2 Skrevet 6. november 2009 Søk etter søvnklinikk i ditt nærområde for utredning, eller benytt dette med fritt sykehusvalg og finn en klinikk. Legen kan hjelpe deg med dette. Jeg har opplevd nattskrekk 1-2 ganger og det var ikke en ok opplevelse. Jeg husker episodene godt selv, og det var veldig skremmende. Det vil være mulig å få hjelp. Det er ikke sikkert dette er nattskrekk heller, men søvnfaseforstyrrelser etc. Det kan også hende at du har søvnapne eller lignende, i og med at du sliter med at du ikke blir utvhilt. Lykke til.
Gjest youlookslashy Skrevet 6. november 2009 #3 Skrevet 6. november 2009 har opplevd dette før, men da klarte jeg ikke si noe eller røre meg, var som om jeg tørstet ihjel og kroppen verket, og jeg var våken og klarte ikke og røre meg mens ei "hulder" kom mot meg.. men ettersom jeg bare er et barn tror jeg det var et engangstilfelle. Ring lege!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå