Gå til innhold

Blod på papiret


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Har merket at det kommer litt blod på papiret når jeg tørker meg bak etter stor arbeid på doet.

Har merket det de siste dagene.

Det virker som det er et slags sår like på innsiden eller noe.

Har vært i noen dager tror jeg.

Har ikke endret noe i kostholdet eller annet de siste dagene.

Eneste annet jeg har merket er at magen er litt urolig.

Har veldig lite lyst å gå til doktor for dette når man bare er 19 år, så kanskje noen har noen tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...kan ikke være at du har tørket deg for mye da? Da kan man blø. Hvis du har hatt mageproblem de siste dagene kan kanskje det være årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke tørket meg mer enn ellers. Så det har nok ikke noe med det å gjøre.

Kan være pga av at magen ikke er helt ok. Men vet ikke hva det skyldes. Har ikke spist noe annet eller kuttet ut noe i det siste heller, som jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være tarminfeksjon, det hadde jeg en gang. Da kan det blø litt. En tarminfeksjon er ikke nødvendigvis farlig, men hvis du tror det kan være det bør du oppsøke lege så du kan få antibiotika. Du kan også prøve å drikke masse masse vann, så du får det ut av kroppen, men jeg ville nok tatt en tur til legen, det er det tryggeste når det er noe som bekymrer deg. Det kan også være en rift i endetarmen, eller hemoroide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Hei!

Har merket at det kommer litt blod på papiret når jeg tørker meg bak etter stor arbeid på doet.

Har merket det de siste dagene.

Det virker som det er et slags sår like på innsiden eller noe.

Har vært i noen dager tror jeg.

Har ikke endret noe i kostholdet eller annet de siste dagene.

Eneste annet jeg har merket er at magen er litt urolig.

Har veldig lite lyst å gå til doktor for dette når man bare er 19 år, så kanskje noen har noen tips!

Det kan være kreft i endetarmen. Som med mange andre kreftformer "bryter" svulsten i stykker omkringliggende blodkar slik at det blir som et åpent sår. Dersom det er en kroppsåpning i nærheten av svulsten, vil blodet som blir frigjort flyte ut den veien. Samme symptomer gjelder ved f. eks lungekreft. Man hoster blod fordi kreften har "slitt" istykker noen av blodkarene i lungene, og blod samler seg i lungene. Lungene (bronkiene) blir irriterte, og man hoster (blod).

Du må oppsøke lege umiddelbart, ellers kan du få spredning med dødelig utfall. Ingen kroppsåpninger skal blø naturlig, (med unntak av kvinnens vagina), så du gjør klokt i å komme deg hurtig til lege. Hvis du synes det er ekkelt å dra til fastlegen din, så drar du til kommunens legevakt. Der har du også plikt til å ta deg imot.

Vennlig hilsen Legestudenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kreft i tarmen er kanskje IKKE den vanligste årsaken til plutselig blødning....

Rift og hemorider er vel kanskje langt mere vanlig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har merket at det kommer litt blod på papiret når jeg tørker meg bak etter stor arbeid på doet.

Har merket det de siste dagene.

Det virker som det er et slags sår like på innsiden eller noe.

Har vært i noen dager tror jeg.

Har ikke endret noe i kostholdet eller annet de siste dagene.

Eneste annet jeg har merket er at magen er litt urolig.

Har veldig lite lyst å gå til doktor for dette når man bare er 19 år, så kanskje noen har noen tips!

Du er såpass ung at kreft er ganske usannsynlig. Mest trolig er det snakk om noe så vanlig og ufarlig som hemorroider. De begynner gjerne å blø om man presser litt hardt, men går ofte bort av seg selv. Men det finnes reseptfrie kremer på apoteket som kan hjelpe,og hvis det blir skikkelig vondt bør du oppsøke lege. Leger er vant til å se haugevis av rumper og rumpehull så det reagerer de ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde meg en gang, gikk til legen og han sa bare at det sansynligvis var hemorier, uten å undersøke meg. Så tror ikke du trenger være bekymret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreft?? Det var å skremme unødig syns jeg. Er EKSTREMT sjelden en så ung person får endetarmskreft!

Har selv blødd i baken etter dobesøk hvis jeg har hatt mageproblemer. Dette ga seg etter et par dager.

Hvis det ikke går over, er det bare å komme seg til lege. Mest sannsynlig er det hemoroider. Mest sannsynlig er det ikke noe farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Legestudenten kunne roet seg ned, minner om en av mine tidligere medstudenter som sprang rundt med boka om sykdomslære, og fortalte oss alle hvilke sykdommer man hadde/kom til å få. Jaja, han sluttet.

Kreft skal man ta alvorlig, men det går jo an å se ting litt an, feks. ville jeg sett alvorlig på saken dersom pasienten feks var blitt anemisk som følge av blod fra endetarmen.

Tror ikke legevakten hadde opplevd dette som akutt, ihvertfall ikke om en samtidig forteller at en har treg mave.

Hilsen den andre legestudenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...