Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Hva tenker du om disse navnene? Hvilke assiosasjoner får du av hvert navn? Hvilke navn kunne du valgt å kalle en fremtedig sønn? Kenneth,Ronny,Patrick,fredrik,jørn,christian, helge,ola,bjørn,stian,håkon,kenneth andrè,nicolai,carl,terje,arild,henrik, ken arild
Gjest Cilje Skrevet 5. november 2009 #2 Skrevet 5. november 2009 Kenneth og Patrick - utanlandske fjernsynssserie-namn, upassande på norske barn, ville aldri brukt dei sjølv Ronny - fengselsfugl, tullenamn som eigentleg bare er kallenamn for t.d. Ronald. Jørn - kortare enn bjørn, men sikkert eit helgennamn Christian - eit sminka og forfina Kristian, katolsk Fredrik - dansk kongenamn Helge - postmann, bakar, ein kvardagsmann Ola - same som Olav, gamalt norsk kongsnamn, stolt namn Bjørn - staut kar Stian - stygg variant av Kristian Håkon - stilig namn, men synd at mange uttaler det feil Kenneth Andrè - (accenten feil veg) Dobbelt grusomt med to støgge namn Nicolai - forfina variant enn med k, katolsk Carl - kva er det med desse c-ane? Karl er greitt nok Terje - kjempefint, lett å uttale, høyrest ut som ein flott kar Arild - han med krokodillen på fanget Henrik - svensk preg, ikkje så begeistra for det Ken Arild - usj. Ken er jo nok eit håplaust framandnamn.
Gjest Bianca26 Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 Hva tenker du om disse navnene? Hvilke assiosasjoner får du av hvert navn? Hvilke navn kunne du valgt å kalle en fremtedig sønn? Kenneth,Ronny,Patrick,fredrik,jørn,christian, helge,ola,bjørn,stian,håkon,kenneth andrè,nicolai,carl,terje,arild,henrik, ken arild kenneth: sexy, maskulint navn ronny: bondetamp fredrik: kongelig eller homo jørn: jørn hoel christian: får egentlig ingen assosiasjoner til navnet christian bortsett fra at jeg synes det er litt kjedelig og høres rart ut på engelsk siden det betyr kristen på engelsk helge: også bondetamp og jeg synes det er stygt og høres halvfeminint ut andre: litt kult og maskulintn navn nicolay: litt fint, men får ikke mye assosiasjoner carl: tenker på carl fra mot i brøstet som gikk på tv på 90 tallet terje: minner meg om han som spilte kaptein sabeltann arild: passer til en gammel mann henrik: også kongelig eller homo ken arild: får arild til å passe bedre på en ung person ken: hi barbie! hi ken! ill say no more. til min egen sønn tror jeg ikke jeg hadde valgt noen på listen egentlig. hadde valgt navn som: daniel, sivert, anders, michael, benjamin, joachim, even, erland, eller jeg hadde kanskje kunne brukt kenneth (selv om det er rart siden jeg sa navnet var sexy), ja kommer ikke på flere akkurat nå
Gjest Bianca26 Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 ola,bjørn,stian,håkon glemte disse ola: typisk norsk sånn der for å beskrive nordmenn: ola og kari liksom (grøss) bjørn: ingen spesielle assosiasjoner. vanlig norsk navn stian: homo håkon: kronprinsen, håkonshallen i lillehammer
Gjest Bianca26 Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 patrick. høres veldig amerikansk ut. ser for meg en fyr som ser bra ut, veltrent, sterk, maskulin
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå