Gå til innhold

Frokost


Gjest meja

Anbefalte innlegg

Trenger inspirasjon, begynner å bli lei av knekkebrød med ost eller leverpostei med agurk ;)

Så hva spiste du til frokost i dag? Og hva er din favorittfrokost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nattvette

I dag fikk eg bare i meg ein yoghurt. Orker ikkje spise før det har gått nærmere 1 time etter eg har stått opp, kvalm før den tid. Men måtte spise noe, så tvang den i meg :gjeiper:

Grove rundstykker eller VITA grovbrød som er halvsteikt (må stekes i 20 min først) med:

skinke + tomat + agurk

tomatost

kvitost + paprika

kremost + paprika

leverpostei + agurk

laks + salatblad +paprika eller agurk på toppen

tunfisk + salatblad + agurk

makrell i tomat

+melk.

Evt frokostblanding med ein klatt jordbærsyltetøy og bittelitt sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ofte en smoothie :) F.eks banan + frosne bær (jordbær, blåbær, bringebær - en eller flere typer) + appelsinjuice + kesam + en ss linfrøolje (for omega 3).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag spiste jeg to stekte egg og et glass kulturmelk smakssatt med kanel, ingefær og muskatnøtt.

Varierer veldig hva jeg spister til frokost, men dette er det vanligste:

Middagsrester

Ryvita knekkebrød med olivenolje og avocado

Havregrøt

Amerikanske pannekaker

Egg & bacon

Stekt fisk, kokt yam, dumplings og fritert plantain (som regel i helgene)

Tortilla fylt med diverse

Salat av tomat, avocado, olivenolje og litt timian + salt, pepper

Og kaffe med kokosmelk, litt stevia og kanel i ved siden av, så blir jeg riktig fornøyd :jepp: Evt varm sjokolade :sikle:

Endret av GodsChild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hverdager blir det gjerne en brødskive med makrell i tomat og agurk eller kremost/crabsticksalat/ajvar/hummos/pesto/salsa, salat, skinke, agurko og paprika. Noen ganger også kornblanding med enten yoghurt eller melk.

I helgene har vi stort sett alltid baguetter, kokt/stekt egg. omelett eller eggerøre, og godt pålegg som spekeskinke, noen ganger røkelaks og roastbiff, ost, brie, leverpostei e.l. Og selvfølgelig tomat, agurk, løk, salat og paprika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser enten brødskive med makrell i tomat eller egg. Eller havregrøt med cottage cheese, banan og kanel. Hvis jeg bare skal være hjemme spiser jeg ofte bare en yoghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går mye i havregrøt for tiden. Sunt, billig og godt. Tilsetter et par skjeer hakkede mandler, aprikoser og rosiner, har masse kanel på, og melk :)

Ellers er det mye frokostblandinger, smoothies + brødskive, eggerøre og grønnsaker og slikt. Sjeldent jeg spiser brød egentlig, er nok litt lei jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med mange svar :)

I dag ble det 2 skiver ristet hjemmebaktbrød (mamma sitt ;) ) med gräddost og hjemmelaget jordbærsyltetøy (smak av sommer). Vann + kaffe som drikke.

I går kjøpte jeg kellog`s all-bran. Spiste mye av det før, men så ble jeg lei. Men nå prøver jeg igjen. Kjekt med det som frokost når jeg begynner tidlig på jobb. Ikke så godt med brød så tidlig syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager noen ganger toast, ostesmørbrød, brødskive med speilegg, egg in a hole, man lager hull i brødskiven og steker det der med ost over, NAM :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser som regel brødskiver med makrell i tomat og ost/skinke med grønnsaker som agurk og tomat. Drikker te. Noen ganger spiser jeg havregrøt eller frokostblanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor for tiden i England og da går det så og si bare i cerials. Favoritten for tiden er All Bran med soyamelk og friske blåbær, og en stor kopp kaffe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser mye forskjellig, for jeg liker å variere.

Frukt

Havregrøt

Kornblanding

Skiver

Knekkebrød

Yoghurt

Pannekaker

Favoritten er pannekaker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag - proteinsmoothie

Men ellers går det i omelett med champignon, pølse, kjøttrester eller lignende og selvsagt med ost på

Eller eggerøre med laks, kjøtt e.l attåt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...