Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #1 Skrevet 5. november 2009 Jeg har 2 små barn, jobber fulltid, og har lyst til å begynne å trene, jogge, hva som helst. Men jeg kan jo ikke forlate huset pga barna. På dagen har jeg jobb, ikke aktuelt å trene i lunsjen. Jeg er innflytter. Kjenner bare de på jobben, og de er travle med hjem og familie og aktiviteter. Har ikke slekt/familie her. Er på hils med naboene, men ikke mer. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan finne en barnevakt? Synes det virker skummelt å henge opp en lapp på butikken.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 på et foreldremøte i barnehagen fanget jeg opp at det var en der som hadde en storesøster på 15, så jeg hørte med moren og så fikk jeg meg en fast barnevakt Men ble litt dyrt, så jeg trener foran tvn hjemme, også bruker jeg barnevakten når jeg skal ut på middag/konsert eller noe.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #4 Skrevet 5. november 2009 Kanskje prøve å bli kjent med en annen aleneforelder i barnehagen, eller foreldrene til barna dine barn leker med, og få til en bytteavtale på å ha hverandres barn en ettermiddag iblant? Høre om de har barnevakter de bruker som kan være interessert i flere oppdrag? Aerobictimer kan du få på dvd, men det er jo hyggelig å komme seg ut av huset.
Fantomina Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 Mange treningssentre har barnepass/barnetrim på senteret. Veldig praktisk. Både foreldre og unger får trent, og det på samme stedet, så man slipper ekstra kjøring.
Hedda-78 Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 Jeg spurte mine kolleager som har barn om hvem de brukte som barnevakt. Syntes det var litt skummelt å be en fremmed jente på 16 år passe lilletrollet, men det gikk veldig fint og det er veldig greit med fast barnevakt!
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2009 #9 Skrevet 6. november 2009 Du kan jo kontakte Frivillighetssentralen? Eller hva med Home-Start Familiekontakten, som tilbyr hjelp til familier i din situasjon? Du finner dem hvis du søker på nettet. Eller hva med å ta kontakt med diakonen i menigheten? Kirken driver diakonalt arbeid, dvs de ønsker å hjelpe og ivareta mennesker i vid forstand. Skjønner at du har behov for barnevakt. Alle trenger å komme seg ut av og til og få "input" fra andre. Lykke til!
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 Bor du i Oslo? Da ville jeg ha prøvd Barnepasseren Barnevaktservice: www.barnepasseren.no Jeg har brukt dem mye og har veldig god erfaring med det.
Gjest Gjest_LInda_* Skrevet 11. november 2009 #11 Skrevet 11. november 2009 Bor du i Oslo? Da ville jeg ha prøvd Barnepasseren Barnevaktservice: www.barnepasseren.no Jeg har brukt dem mye og har veldig god erfaring med dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå