Gå til innhold

Svineinflunsa..?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Igår ettermiddag følte jeg meg litt småtufs etter jobb, gikk på trening og følte meg mye bedre. Kom på jobb i dag, og hadde samme småtufse følelsen i kroppen, men kjennes fin nå. Kjennes mer ut som jeg brygger på en forkjølelse eller noe. Men - jeg deler kontor med en som er gravid.. hun er her ikke i dag, men kommer i morgen. Hun er lett hysterisk pga svineinfluensaen; trolig fordi hun har mistet 2 eller 3 ganger før. Ville dere jobbet hjemmefra?

Hører jo stadig om folk som ikke har symptomer eller har veldig milde - skal man tolke alle symptomer som svineinfluensa for tiden??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man har svineinfluensa skal man jo holde seg hjemme i 7 dager, men situasjonen din er jo litt tråkig.

Kan du gå med munnbind på jobb hvis ikke symptomene forandrer seg?

God bedring! :)

Skrevet

En kollega har rennende nese og hoster litt, men hun hadde vært innom legekontoret og etter et stikk i fingeren fikk hun vite at det ikke var virusbasert det hun hadde, men altså bare en vanlig forkjølelse. Se om du kan få sjekket ut dette på samme vis.

Dersom du har mulighet til å velge å jobbe hjemmefra uten trøbbel, tror jeg at jeg hadde gjort det (spesielt nå som det er fredag) slik at du kan se an om formen forandrer seg. Jeg er gravid selv (men ikke hysterisk), men jeg ville nok satt pris på en slik omtanke.

God bedring!

Gjest Stapler
Skrevet

Det er jo ikke sikkert det er svineinfluensa, men dersom jeg hadde delt kontor med noen som var syke nå, så hadde jeg også satt pris på omtanken dersom denne kunne jobbe hjemme.

Skrevet (endret)
En kollega har rennende nese og hoster litt, men hun hadde vært innom legekontoret og etter et stikk i fingeren fikk hun vite at det ikke var virusbasert det hun hadde, men altså bare en vanlig forkjølelse.

...eeeh... en forkjølelse er også forårsaket av virus.

Endret av lille katt
Skrevet

Men ikke av samme typen. De tester vel for spesifikke virus (i dette tilfellet svineinfluensa)

Skrevet
Men ikke av samme typen. De tester vel for spesifikke virus (i dette tilfellet svineinfluensa)

Ikke med et stikk i fingeren på legekontoret. Det er CRP, som brukes for å skille bakterieinfeksjon fra virusinfeksjon.

Les om det her.

Skrevet

Småtufshet som kommer og går, høres ut som lite å bygge en svineinfluensamistanke på :) I hvertfall hvis du ikke helt nylig har vært i nærkontakt med en du vet er syk.

Jeg ville holdt vanlig god hygiene med hyppig håndvask og unngå å puste rett på den gravide. Så lenge du ikke hoster, skulle det være bra.

Skrevet

Beklager om jeg har vært upresis med ordvalget her! Hun bare fortalte at hun var sjekket for at hun ikke hadde svineinfluensa og så viste hun frem fingeren.

Skrevet

ja, har selv ingen stor mistanke om influensa,men syns det er litt forvirrende at man kan ha influensaen uten å ha noen særlige symptomer..? Er vel mest det som bekymrer meg; at man kan faktisk smitte andre uten å være klar over at man gjør det....?

Skrevet
Er vel mest det som bekymrer meg; at man kan faktisk smitte andre uten å være klar over at man gjør det....?

Man kan nesten ikke stoppe opp å leve selv om det går svineinfluensa. Kan ikke skjønne at du skal klandres dersom du har svineinfluensa uten symptomer som smitter videre, det kan jo være mange som har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...