Gå til innhold

Massasje av brystene under aromaterapi.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det rart eller uvanelig? I sommer fikk jeg aromaterapi 4 separate timer, og hun spurte om det var greit at vi masserte brystene. Hun mente også at jeg har en del emosjonelle knuter knyttet til brystene. Hun virker dyktig i faget, bare lurer på om det er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært mange ganger på aromaterapi, men jeg har ihvertfall ikke opplevd det. Ville ikke likt det heller.

Skrevet

Høres rart ut. Derimot ikke uvanlig i syden hvor de selvsagt spør først.

Skrevet

Ja. Og det var et dønn seriøst sted. Det var en kvinne, og hun var veldig profesjonell, jeg tenkte ikke over det i det hele tatt. Ville helt klart gjort det igjen.

Skrevet

Masserer de da hele brystet inkludert brystvorter? Og får dere ikke da en viss seksuell følelse av det?

Skrevet

Kjenner ikke helt til aromaterapi, men hvordan kan bryster ha noe med følser å gjøre i denne sammenhengen? Er det ikke bare massasjen i seg selv som skal skape velvære. Uten at det knyttes i mot en spesiell kroppsdel? :skratte:

Skrevet
Er det rart eller uvanelig? I sommer fikk jeg aromaterapi 4 separate timer, og hun spurte om det var greit at vi masserte brystene. Hun mente også at jeg har en del emosjonelle knuter knyttet til brystene. Hun virker dyktig i faget, bare lurer på om det er vanlig?

Der har hun trådt over en grense, som du burde stoppet. brystene er en erogen sone også. En aromat. som er proff ville ikke spurt om dette.

Skrevet
Der har hun trådt over en grense, som du burde stoppet. brystene er en erogen sone også. En aromat. som er proff ville ikke spurt om dette.

Burde er litt sterkt i denne sammenhengen. Trådstarter bestemmer om hun ønsker å benytte seg av den delen av tilbudet, og en aromaterapeut er ikke et helsepersonell, og ikke knyttet til formell profesjonsetikk som f.eks leger og sykepleiere. Forslaget bærer heller ikke preg av prostitusjon, slik jeg ser det.

Jeg har vanskelig for å se for meg emosjonelle knuter i bryster, kanskje stive brystmuskler på grunn av stress, men jeg tror ikke stress lagrer seg i fettvev eller melkekjertler og får dem til å knyte seg.

Jeg ville hatt in mente at terapeuten kan være en beundrer av bryster. Det kan også hende at handlingen bunner i at så stor intimitet bidrar til trygghetsfølelse og avslapning når det er vellykket. Jeg kan tenke meg at det kan føles frigjørende å ikke hensynta puppetabuet, i stedet for å tenke at ingen må seg en uten push-upen.

Problemet med å tilby dette, er at noen vil bli usikre, og si ja fordi de tror det er forventet fra terapeuten, og er redde for hva terapeuten kan tro om årsaken hvis de sier nei, som f.eks at et nei kan bli tolket som at en mistenkte terapeuten for å ha seksuelle motiver.

Skrevet

Jeg ble faktisk massert på hele overkroppen når jeg tok aromaterapi i Uganda, jeg husker ikke hvor mye hun egentlig tok på, tror ikke hun var borti brystvortene, men jeg husker at jeg fniste og tenkte "this reminds me of something."

Skrevet
Burde er litt sterkt i denne sammenhengen. Trådstarter bestemmer om hun ønsker å benytte seg av den delen av tilbudet, og en aromaterapeut er ikke et helsepersonell, og ikke knyttet til formell profesjonsetikk som f.eks leger og sykepleiere. Forslaget bærer heller ikke preg av prostitusjon, slik jeg ser det.

Jeg har vanskelig for å se for meg emosjonelle knuter i bryster, kanskje stive brystmuskler på grunn av stress, men jeg tror ikke stress lagrer seg i fettvev eller melkekjertler og får dem til å knyte seg.

Jeg ville hatt in mente at terapeuten kan være en beundrer av bryster. Det kan også hende at handlingen bunner i at så stor intimitet bidrar til trygghetsfølelse og avslapning når det er vellykket. Jeg kan tenke meg at det kan føles frigjørende å ikke hensynta puppetabuet, i stedet for å tenke at ingen må seg en uten push-upen.

Problemet med å tilby dette, er at noen vil bli usikre, og si ja fordi de tror det er forventet fra terapeuten, og er redde for hva terapeuten kan tro om årsaken hvis de sier nei, som f.eks at et nei kan bli tolket som at en mistenkte terapeuten for å ha seksuelle motiver.

Veldig enig. Og typisk noe jeg kunne sagt ja til, men følt dette du skriver. Jeg ville funnet det ubehagelig. Men nå er jeg veldig "var" på slike ting kanskje.

Skrevet

jeg har gått til flere typer massasjetilbud, og dette har aldri forekommet.

jeg har aldri fått tilbud om, eller hørt om emosjonelle knuter i brystene.

dette høres veldig usannsynlig ut, men det kan hende at hun selv tror det.

jeg har blitt massert på overkroppen i på halsen - samt ved siden av brystet i brystmuskelen, men det har vært bevegelser so mer alt annet enn behagelig.

i selve brystet er det ikke muskler, de ligge såpass dypt på oss kvinner at det er poengløst å masere dem i tillegg at det ofte er helt andre muskler som trenger behandling.

en aromaterapeut skal vel heller ikke drive med å løse opp "emosjonelle" knuter.

jeg har også vært på fysikalsk behandling som brukes for å nå psykisk, og de masserer ikke slikt i det hele tatt - minner mye mer om typiske tai chi bevegelser.

der var de veldig nøye med å spørre om man følte et ubehag ved å bli berørt, og at man skulle sette egne grenser osv.

så at hun sier du har emosjonelle knuter og så masserer deg på brystene er VELDIG rart, for for alt hun vet kan jo du ha disse såkalte knutene av eksempelvis overgrep.

for noe tull......gi henne beskjed, og så ville jeg i tillegg gjort helsetilsynet oppmerksom på dette i tilfelle hun faktisk har fått flere klager.

Skrevet

Det med emosjonelle knuter er jo helt klart tull og tøys.

Ellers er jeg overrasket over hva slags ramaskrik som utvikler seg her. Synes dere virkelig det er så big deal? Høres rigid ut i mine ører..

Men hva vet jeg.. Kanskje det utspilte seg annerledes for ts enn for meg. Det er jo ikke som om hun satt og beit meg i brystvorten heller :fnise:

Skrevet

Har vært på mange aromaterapitimer og bare opplevd at de masserer ved siden av brystet, men aldri på selve puppen for å si det sånn. Må være en ide hun må ha funnet på selv. Aromaterapi er forøvrig massasje med dufter, rett og slett avslapning..

Skrevet
for noe tull......gi henne beskjed, og så ville jeg i tillegg gjort helsetilsynet oppmerksom på dette i tilfelle hun faktisk har fått flere klager.

Helsetilsynet har tilsyn med helsearbeidere og helsetjenester. Aromaterapeuter er ikke helsepersonell.

Skrevet

Jeg har opplevd at de har spurt når jeg har fått massasje, men det hører med til fåtallet av gangene. Er utdannet innenfor faget selv, og det er ikke noe unormalt at det blir gjort. Husker ikke akkurat hva vi lærte på skolen, da det er mange år siden, men mener jeg har lært noe om det av ekstern kursholder. :)

Syntes det kan være litt ukomfortabelt selv. Men da er det jo bare å si nei :) Jeg sier nei til massasje på magen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...