Gå til innhold

Viftereim som hyler og lukter


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann

Noen ganger når jeg starter å kjøre, hyler viftereimen (tror hvertfall det er viftereimen) noe helt forferdelig. Slik har bilen vært i de tre årene jeg har hatt den, og eneste sammenheng jeg har funnet, er at de gangene det har skjedd har det vært vått (regn/snø/fukt) ute. Den har vært til både eu-kontroll og totalsjekk, uten at verkstedene har nevnt noe om dette (og ja, jeg nevnte viftereimen da den var på totalsjekk). Nå har det skjedd noe nytt. De tre siste gangene det har skjedd, har hylingen blitt etterfulgt av en gruuuusom lukt. Jeg klarer ikke å beskrive lukten, men syns det er noe svidd inni der, men ikke direkte svidd lukt heller, liksom. Bilen det er snakk om er en mazda 323 99-modell, coupe-versjonen, den som kom før "ansiktsløftet". Aner ikke om det har noe å si, var bare litt tilleggsinformasjon :)

Noen der ute med peiling på bil som har forslag til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge kjørte du rundt sånn før reima røyk da?

Jeg kjenner en som kan se på den, men er en måned til, så.... ja.. hvor lenge/langt kjørte du? Og hva skjedde når den røyk da? Ikke mer strøm på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slakk eller slitt viftereim. Det kan også være f.eks gåene lager i dynamo eller andre ting som blir dratt rundt av viftereima.

Vil anbefale og kjøre innom på et verksted evt.noen som er litt skru kyndig før viftereima ryker.

Da du ikke skal kjøre uten og ting vil bli dyrere. Der vil de sikkert se på det med engang og si hva som er galt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøre rundt med det ganske lengre, men uansett tar den maks 10 minutter å bytte. Stikk på nærmeste biltema ol og kjøp en ny, og stikk innom ett verksted og hør hva de skal ha for å bytte den.

Det som skjer visst den ryker er at bilen kan koke, så da er det bare å ikke kjøre den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...