Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Hei Jeg er en gutt på 13 år og sliter med munnsår inni munnen. Har prøvd alt mulig rart for å prøve å få de vekk, men ingenting hjelper. Har nå innstett at jeg bare må leve med det Men et spørsmål har jeg: Noen som vet om en metode får å lindre smerten? Ikke få dem vekk, men bare ta bort smerten for en stund? Takk for alle svar uansett
Minttu Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Jeg tror desverre ikke at noe kan få vekk smerten.. Er det slike hvite sår? Jeg pleier å få det fordi jeg biter meg i munnen Jeg vet i hvertfall ikke om noe som kan få vekk smerten på slike sår, bare at det finnes ting på apoteket for sår på utsiden av munnen. Men de blir nå borte etterhvert, i hvertfall på meg Håper det ikke er noe du plages for mye med!
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Jeg tror desverre ikke at noe kan få vekk smerten.. Er det slike hvite sår? Jeg pleier å få det fordi jeg biter meg i munnen Jeg vet i hvertfall ikke om noe som kan få vekk smerten på slike sår, bare at det finnes ting på apoteket for sår på utsiden av munnen. Men de blir nå borte etterhvert, i hvertfall på meg Håper det ikke er noe du plages for mye med! Jepp, tror det er sånne "hvite sår". Har sånne sår så og si hele tiden, men bare to ganger før har det vært så ille. Sist gang det var så ille lagde jeg et slags skyllevann. Det hjalp mens jeg hadde det der, men med en gang jeg tok det ut ble det vondt igjen. Men det var utrolig behagelig! Finner ikke tilbake til siden jeg fant det på.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 dra på apoteket og kjøpt en flaske med corsodyl (brunflaske med blå etikett), ett slags munnskyllvann.. Det er ganske godt med en gang, men fjerner ikke såret på dagen, men det blir fortere borte med det enn å ikke bruke det for å si det sånn.. syns det er helt topp å bruke det. men et lite tips er å skylle munnen med corsodyl med en gang du kjenner du begynner å få munnsår, før det blir hvitt..! da får du ikke det voldsomme utbrudde med drit vonde munnsår..
Zinnia Skrevet 5. november 2009 #5 Skrevet 5. november 2009 Bytt tannpasta til Zendium! Virker forebyggende, jeg får det mye sjeldnere etter at jeg byttet.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 Bytt tannpasta til Zendium! Virker forebyggende, jeg får det mye sjeldnere etter at jeg byttet. Jepp! De fleste tannpastaer inneholder et såpestoff (som får tannpastaen til å skumme) som heter "sodium laurel sulfate". Det er mange som får irritasjoner og sår i munnen pga dette, inklusive meg. Jeg byttet til Zendium for flere år siden og har knapt vært plaget med dette siden. Så bytt tannpasta, så forebygger du dette i stedet for å måtte lindre sårene. Lykke til!
Hanselot Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 Du er nok for ung for det som jeg bruker å gjøre, men jeg tar en slurk vodka e.l. og "skyller" såret. Det svir først, men du verden så deilig det er når man ikke kjenner noe der i noen timer etterpå. Må selvsagt unngås om man skal ut å kjøre e.l. etterpå.
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 5. november 2009 #8 Skrevet 5. november 2009 Har byttet til zendium for leenge siden, men det har ikke hjulpet stort. det har hjulpet litt, men ikke mye.. Takk for svar uansett
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #9 Skrevet 5. november 2009 Når jeg bruker Solidox, får jeg alltid slike hvite munnsår. Så unngå Solidox i hvertfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå