Gjest Gjest_undrende_* Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Jeg lurer på om jeg kan ha svineinfluensa? Jeg ble syk i går. Kroppen føles rundbanka, vond overalt.. Bytter på og fryse til og svette. I natt svettet jeg i det ene minuttet såpass mye at hele kroppen min var kliss våt, til så og fryse veldig.. Men hadde ikke feber. ( temp 36,5) Jeg har sjeldent feber kan kun huske to ganger.. Har til vanlig lav tempratur. Når jeg har 37 så har jeg feber, men er som sagt et stykke unna det.. Lurer på om jeg kan ha svineinfluensa når jeg ikke har feber? Noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Har både en far, en stefar og søster som er i risikogruppen, derfor jeg lurer på om jeg kan ha det.. Tror ikke det er så lett å få time hos lege for å få svar på dette nå. Ganske pågang hos legene nå.. ts
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Høres nå ut som du er syk ihvertfall. Jeg er som deg når det gjelder feber, har normaltemperatur på 36 grader eller mindre, så 37 hos meg er feber. Hvis du har målt under armen, så må du legge på 0,5 grader for å få riktig temp. At kroppen føles mørbanket og du har svettet og fryst om en annen høres veldig ut for meg som influensa. Kan godt ha svineinfluensa uten feber. Leste så seint som idag at en gravid dame testet positivt og eneste sykdomstegn hun hadde var mye hoste. Ikke noe feber eller kroppsverk hos henne.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Ja, jeg kjenner noen (flere) som har fått påvisst svineinfluensa og som ikke hadde feber.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/arti...hp?artid=582554
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 Feber er ikke automatisk "over 37 grader", men "økning av tempratur utover det normale".
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 Lurer på det samme jeg også Min venninne som jeg har vært mye sammen med fikk denne influensaen. Nå er jeg også blitt syk.. kroppsverk, hodepine, vond hals og hoster. Men feber har jeg ikke!
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 5. november 2009 #8 Skrevet 5. november 2009 du har influensa men kan like godt ha en annen influensa så du må uansett vaksinere deg
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #9 Skrevet 5. november 2009 du har influensa men kan like godt ha en annen influensa så du må uansett vaksinere deg Kanskje litt seint når ts allerede er syk eller?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå