Gjest pangstart Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Jeg er svært sjelden her inne, men har hørt om suppedietten som går over en uke. Jeg er klar over at man taper vann hvis man ikke trener samtidig. Men har noen en oppskrift? Hva kan man blande med? Jeg er singel så det blir bare jeg som må lide...hvordan er smaken? Jeg er glad i grønnsaksupper og vegetarisk mat, og håper noen har en eller flere oppskrifter. Jeg drar på en aktiv ferie, dvs et kurbad om to uker, og vil gjerne inn i buksene mine igjen. Nå får jeg nesten ikke på noen av de... så vær så snill å hjelpe meg. Jeg har ikke økonomi til å kjøpe masse nye bukser og å vasse i joggebukse daglig har jeg ikke lyst til.
Soje Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Synes i stedet du skal konsentrere deg om å spise proteinrikt og en del grønnsaker, som du forresten kan lage supper av :-) God gammeldags "betasuppe" med norske grønnsaker(dropp poteter) og godt magert kjøtt. Husk at det tar tid å gå ned i fett. man klarer som regel maks 1-2kg fett pr uke om man er veldig aktiv i tillegg til rett planlagt kosthold og avhengig av om man er veldig stor eller passe liten.
Gjest ts Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Synes i stedet du skal konsentrere deg om å spise proteinrikt og en del grønnsaker, som du forresten kan lage supper av :-) God gammeldags "betasuppe" med norske grønnsaker(dropp poteter) og godt magert kjøtt. Husk at det tar tid å gå ned i fett. man klarer som regel maks 1-2kg fett pr uke om man er veldig aktiv i tillegg til rett planlagt kosthold og avhengig av om man er veldig stor eller passe liten. Det vet jeg. Tenkte tilføre suppa bønner og erter, linser og på den måten gjøre den proteinrik. Men nå må jeg snart inn i buksene mine igjen, har en jeg bruker som snart ryker i sømmene rundt midjen - hjemme dasser jeg i joggebukse, og å investere i en stor bukse når jeg skal ned i vekt? Da går jeg heller for å kjøpe flere joggebukser. Men suppedietten kan hjelpe meg til å bli litt smalere?
Chanel.No5 Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Om du googler vegetarsuppe og grønnsakssuppe så finner du nok masse. Men enig med innlegg over..
venus_ Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Foreslår heller proteinsparende modifisert faste. Du kan lese om det feks her: http://bedreviteren.blogg.no/1241983936_hu...i_vekt_sli.html
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #6 Skrevet 5. november 2009 tror den heter rikshospitalets diettsuppe eller noe sånn lykke til!
Pomeline Skrevet 5. november 2009 #7 Skrevet 5. november 2009 (endret) tror den heter rikshospitalets diettsuppe eller noe sånn lykke til! Har prøvd denne suppen, og greit, i begynnelsen var den god, men herregud så lei jeg ble! Holdt ut 1 dag! Endret 5. november 2009 av Pomeline
Gjest pangstart Skrevet 5. november 2009 #8 Skrevet 5. november 2009 Har prøvd denne suppen, og greit, i begynnelsen var den god, men herregud så lei jeg ble! Holdt ut 1 dag! Bare en dag? Har lest at man kan variere med krydder for å ikke bli så lei... Jeg fant en oppskrift, men hvor lenge varer den? Jeg tenkte lage for en uke og fryse ned. Hva synes dere om denne og hvor mye vann skal det være? Det står to liter her, men hvor mange dager varer suppen...? Her er den jeg fant: 2 bokser hakkede tomater (velg smak selv) 3 store purreløk 1 pk Mr lee nudler alm str 1 bunt stangselleri 2 bokser med grønne bønner (feks brekkbønner) 2 grønne paprika 0,8 kg gulrøtter Kylling eller kjøttbuljong ( brukte 2l men det kan reguleres etter ønsket konsistens) Det står litt mer om at man kan spise frukt, og en dag fisk eller kjøtt, en dag banan osv. Jeg skulle gått inn for en proteinrik diett, men har ikke råd til det nå. Jeg vet at det er væsketap når man bruker en slik kur, men jeg skal bare leve på den en uke... Nutrilett klarer jeg ikke. Jeg har ikke smakt, men verken jordbærsmak eller sjokoladesmak frister.
Gjest Gjest_milla_* Skrevet 5. november 2009 #9 Skrevet 5. november 2009 Har prøvd denne suppen, og greit, i begynnelsen var den god, men herregud så lei jeg ble! Holdt ut 1 dag! helt enig! holdt såvidt ut noen timer jeg.. var helt gruuusomt. å jeg elsker suppe å trodde ikke det skulle bli no problem.. så nå skal jeg heller prøve å lage en kjøtt suppe, linse,ertesuppe eller lignende og ikke BARE spise det men prøve å spise mest av det og litt sunn vanlig mat i tillegg når jeg føler jeg må ha det.. begynt å trene igjen å da men må gå litt ned før julebord sesongen..
Gjest pangstart Skrevet 5. november 2009 #10 Skrevet 5. november 2009 helt enig! holdt såvidt ut noen timer jeg.. var helt gruuusomt. å jeg elsker suppe å trodde ikke det skulle bli no problem.. så nå skal jeg heller prøve å lage en kjøtt suppe, linse,ertesuppe eller lignende og ikke BARE spise det men prøve å spise mest av det og litt sunn vanlig mat i tillegg når jeg føler jeg må ha det.. begynt å trene igjen å da men må gå litt ned før julebord sesongen.. Det står at man ikke kan spise erter, men... Jeg er bevisst på at jeg kan bli lei, men er glad i grønnsaker. Er det ingen som har holdt ut denne suppen? Kan jeg like gjerne lage en ny suppe hver dag? Tomatsuppe, minestrone, blomkålsuppe osv og få samme effekt?
Gjest jeg var fornøyd Skrevet 5. november 2009 #11 Skrevet 5. november 2009 Det står at man ikke kan spise erter, men... Jeg er bevisst på at jeg kan bli lei, men er glad i grønnsaker. Er det ingen som har holdt ut denne suppen? Kan jeg like gjerne lage en ny suppe hver dag? Tomatsuppe, minestrone, blomkålsuppe osv og få samme effekt? Jeg holdt ut i en uke, og jeg gikk ned 3-6 kilo. Syntes egentlig ikke suppen var så gale jeg. Jeg sluttet fordi jeg skulle bort med jobben og måtte spise annen mat i to uker. Kom ikke i gang igjen etterpå. Kan se om jeg finner igjen oppskriften. Jeg er ikke så glad i suppe, så jeg kokte ut mesteparten av vannet og hadde den som en slags laspkaus, så funker sikkert bedre om man faktisk har SUPPE. Jeg tenkte jeg skulle begynne på nytt nå, 7 uker på, 2 dager av hvor jeg kan kose meg litt med wok o.l. Trene i tillegg :-)
Gjest jeg var fornøyd Skrevet 5. november 2009 #12 Skrevet 5. november 2009 2 bokser hakkede tomater (velg smak selv) 3 store purreløk 1 pk Mr lee nudler alm str 1 bunt stangselleri 2 bokser med grønne bønner (feks brekkbønner) 2 grønne paprika 0,8 kg gulrøtter Kylling eller kjøttbuljong ( brukte 2l men det kan reguleres etter ønsket konsistens) Ser du har stort sett lagt ut den jeg brukte.. Finner den ikke igjen på nettet. Denne varte i to dager for meg, og jeg syntes den var god til tross for at jeg ikke liker grønnsaker og suppe noe særlig.. SPESIELT IKKE GRØNNSAKSSUPPE! Men jeg brukte tomatpurre, og det blandet med alt + nudlene syntes jeg var veldig godt.. Men jeg tror det finnes flere oppskrifter på denne suppen, og denne er nok sikkert ikke av de som virker best, men du kan jo bare prøve deg frem :-) Men husk at du ikke BARE skal spise suppen. En dag skal du ha bakt potet, og en dag skal du ha (ikke stekt) kyllingfillet, osv + frukt og ubegrenset grønnsaker. Du skal også drikke te (og kaffe?), og utenom det KUN VANN. Kos deg litt etter de 7 dagene! Lag en sunn hjemmelaget pizza, drikk noen glass fun light sin saft, osv. Det er godt, sunt og da blir du ikke så fort lei. Du trenger noe ekstra godt når denne uken er ferdig :-) - Jeg gikk ned 3-6 kg på 7 dager med denne suppen. Jeg trente IKKE, var knapt i noe aktivitet, spiste MYE suppe, satt bare å så tv, osv. Jeg skal begynne igjen nå MED trening (30 min tur hver dag + 40 min dansing med body jam og den andre bodygreien jeg fikk i fitness sine frokostblandinger). Ikke særlig trening, men alt hjelper. Skal gå til jobb, butikker og alt i tillegg. Hold meg oppdatert på hvordan din fremgang er!
Gjest pangstart Skrevet 5. november 2009 #13 Skrevet 5. november 2009 Jeg skal prøve å holde deg oppdatert ja. Jeg printet ut siden med oppskrift og veiledning, og ga den ene til en venninne og som du også nevnte - bakt potet, banan osv. Jeg tåler ikke melk, men kan jeg bytte den dagen med yoghurt naturell? Nå har jeg fått med meg venninnen. Vi skal handle inn i morgen og starte i morn kveld eller lørdag. Hun har lagt på seg ti kilo pga en skade i benet og skal snart inn på et kursted. For henne vil det avlaste benet om hun går ned noen kilo. Det står også at tranebærsaft kan man drikke mye av, og det er positvit. Det eneste jeg lurer på, er hva jeg skal gjøre med eggene og osten i kjøleskapet...er ganske tomt der ja. Egg har lang holdbarhet og osten tåler å fryses. Hvorfor er akkurat denne suppen noe som får vekten til å synke så dramatisk? I dag har jeg lyst å fråtse...ostesmørbrød, pasta med kjøttsaus... Venninnen min er veldig sterk og når sine mål, mens jeg er mer vinglete. Jeg mener ikke at hun skal holde meg i ørene, men vi kan motivere hverandre og jeg finner motivasjon når hun også må lide. Vi kan begge mye om kosthold, og jeg vet at en vektøkning etterpå kan bli dramatisk hvis jeg ikke lever sunt og gradvis øker kaloriinntaket.
venus_ Skrevet 5. november 2009 #14 Skrevet 5. november 2009 Hvorfor er akkurat denne suppen noe som får vekten til å synke så dramatisk? Fordi du får i deg ekstremt lite kalorier iløpet av de dagene. Det er en grønnsakssuppe, ikke en tryllesuppe.
Pomeline Skrevet 5. november 2009 #15 Skrevet 5. november 2009 Er forresten en egen tråd om denne dietten hvis du søker på kosthold og treningsforumet.
Gjest pangstart Skrevet 6. november 2009 #16 Skrevet 6. november 2009 Jeg har ikke funnet den andre tråden men lurer på en ting...skal det være en hel bunt med stangselleri i suppa? Eller bare en stilk? Synes en hel bunt høres mye ut... Nå har jeg handlet inn og skal snart begynne å lage til denne dietten. Jeg bruker melk i kaffen, men drikker bare et krus når jeg står opp. Håper noen vet dette om mengde stangselleri. Det står en bunt, men jeg har bare fem liters gryte, og får alt plass da?
Gjest Gjest_martine_* Skrevet 7. november 2009 #17 Skrevet 7. november 2009 dette blir vel i bunn og grunn brukt som en renselseskur og ikke slankekur! men fungerer veldig bra! har tatt den rundt 4 ganger og gått ned rundt 12 kilo! dette var selvfølgelig med innvirkning av trening og strekt over en lengere periode! nå klarer jeg ikke gå på kuren mer pga jeg ikke takler smaken eller i det hele tatt lukten av suppen! så man burde ikke ta den for mange ganger ettersom vanlig grønnsaksuppe kan bli ditt verste mareritt!
Gjest pangstart Skrevet 7. november 2009 #18 Skrevet 7. november 2009 dette blir vel i bunn og grunn brukt som en renselseskur og ikke slankekur! men fungerer veldig bra! har tatt den rundt 4 ganger og gått ned rundt 12 kilo! dette var selvfølgelig med innvirkning av trening og strekt over en lengere periode! nå klarer jeg ikke gå på kuren mer pga jeg ikke takler smaken eller i det hele tatt lukten av suppen! så man burde ikke ta den for mange ganger ettersom vanlig grønnsaksuppe kan bli ditt verste mareritt! Jeg ser også på suppen som en rensekur som hjelper litt på vekta. Jeg begynte i går kveld fordi jeg bruker å småspise utover kvelden foran tven... I dag har jeg ikke spist enda, tar alltid kaffe før frokost. Etter porsjon nummer to i går kveld lurte jeg på om jeg ville bli lei, særlig siden det er tomat i suppen. Jeg er glad i tomatsaus og tomatsuppe, men grønnsaksuppe liker jeg best uten tomat. Er det noen andre oppskrifter eller er tomatene viktig? Jeg fant ikke grønne bønner, så kjøpte inn grønne bønnespirer og brukte det. Min venninne valgte brune bønner. Hun skulle lage suppen i dag tidlig, så kanskje jeg skal dra til henne og smake.. Dette er bare en start til et sunnere kosthold og mer aktivitet og jeg ser ikke på det som en ren slankekur. Motivasjonen er på topp, men jeg får se hvordan den blir etter som dagene går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå