Gå til innhold

Fylt kyllingfile


Gjest Gjest_maja_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_maja_*

Jeg skal lage middag til kos med han jeg dater og har noen spørsmål.

Tenker å lage fylt kyllinfilet som fylles med soltørkede tomater, pesto og parmesan. Problemet er tilbehøret. Jeg har lyst på fløtegratinerte poteter og en gresk salat ved siden av, men er usikker på om de fløtegratinerte potetene passer sammen med smaken av pesto og soltørkede tomater. HVa tror dere?

Eventuelt forslag til andre tilbehør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_maja_*

tenkte eventuelt på at jeg kan ha fjordlands ferske pasta tagiatelle ved siden av, men hva slags saus til pastaen kan jeg da ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Hva med å steke potetbåter i ovnen og ha ved siden av kyllingfiletene? Da slipper du å tenke på pastasaus, i alle fall :)

Fylt kyllingfilet hørtes godt ut, men jeg ble litt usikker på om fetaosten i den greske salaten krasjer med parmesanen i kyllingen. Det kan jo være en ide å lage en "greskinspirert" salat, men sløyfe fetaen. Eventuelt sløyfe parmesanen i kyllingfyllet, og kjøre gresk salat med feta.

En enkel olje-eddikdressing passer godt til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fersk pasta er godt til :) men hvis du vil ha poteter kan du lage f.eks hjemmelaget potetmos med hvitløk.

Eller kan du lage en potetrett jeg bruker å lage. Smelt smør og hvitløk sammen, la dette stå og trekke en stund. Skjær poteter i tynne skiver. legg potetene lagvis i en ildfast form og øs hvitløksmør imellom hvert lag+ salt. Stek i ovnen på 225grader i 40-50min.

Anbefaler også å surre bacon eller serranoskinke rundt kyllingen:)

Risotto kan også fungere til dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_maja_*

ja sikkert lurt å droppe feta-osten fra den greske salaten. jeg er ikke så veldig glad i potetbåter. MEN kan jeg eventuelt lage sausen som er til pasta carbonara(fløyte, parmesan, eggeplomme, salt og pepper) og helle over pastaen og servere det til den fylte kyllingen og salaten? hadde det vært en ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_maja_*

ellers fant jeg en oppskrift på nettet til en pastasaus med soltørkede tomater:

1 ss smør

2 ss hakket sjalottløk

2 ½ dl matfløte

2 ½ dl eplecider /eplejuice

8 stk halve soltørkede tomater

60 g revet parmesan

1 ss maisstivelse (maizena)

¼ ts pepper

¼ ts salt

hadde dette fungert? hva tror dere er best hvis jeg nå bestemmer meg for å lage pasta, iforhold til saus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Carbonara-sausen, eller en annen fløtebasert saus, kan nok passe godt til tagliatellen. Slike sauser passer også veldig godt til kylling.

Får håpe daten din er glad i parmesansmaken, siden du har tenkt å ha dette som gjennomgående ingrediens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...