Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_jerry_*
Skrevet
Det er jo ikke så lett å svare når man ikke vet hva den andre ønsker seg, eller hvor mye penger eller arbeid de er villige til å legge i maskinen. Angående separat melkesteamer, så vet jeg ingenting om det. Det finnes jo visper etc som skummer opp melk man varmer, men jeg har ingen erfaring med disse. Forøvrig, helmelk er lettest å få et godt steameresultat med, magrere melketyper krever mer teknikk/trening og god steamer etter min erfaring.

heihå!

denne lager bra melk;

http://kaffebrenneriet.butikkenmin.no/product/1451

man setter den på komfyrplata og varmer melken til ønsket temperatur (ikke la den koke). så bruker man stempelet og skummer melken med. den er bra og bruke, men krever litt teknikk. ikke dra stemelet høyt over melka, la det alltid være dekket. du kommer til å få litt luftbobler, disse kan dunkes bort ved at du setter melkeskummeren litt hardt ned i bordet noen og ved å sirkulere melken. lurt å stikke innom butikken hvis du kan, så kan du få litt veiledning.

når du har rikig teknikk blir det fin og tykk melk!

hvis du skal ha en hel maskin er rancilio best, steameren er bra, men krever opplæring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Separate melkeskummere finnes, men de pisker melken ved hjelp av en visp, ikke varm damp. Skummet blir greit nok, men litt mindre "kremaktig" enn skikkelig steamet skum.

OBH Nordica og Nespresso har en type som varmer opp og pisker melken samtidig, disse koster 6-700 kr.

Skrevet

Stor takk til dere alle for informasjoen og god hjelp.

I morgen skal jeg ta en runde og høre hva de forskjellige butikkene sier også.

Alltid greit å ha meninger fra noen som allerede har erfaring før jeg kjøper.

Så takk igjen.

Skrevet

Jeg skriver under på anbefalingene om Nespresso!

Til toppsummen du har tenkt, ville jeg spandert på meg en Latissima. Ikke fordi den lager bedre kaffe (alle maskinene lager nøyaktik samme kaffe), men fordi den er så genialt enkel å rengjøre i forhold til melkesteaming! Også kan du variere i massevis med kun et trykk på riktig knapp.

Jeg er en skumfetisjist, og har ikke vært borti noen som er bedre en Nespresso på det feltet. Pluss på god service, god kvalitet, gode kapsler, veldig ålreit pris og smekkert utseende, så er jeg mer enn fornøyd! ;) Også er det lenger garanti enn det meste annet man kjøper av småelektrisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...