Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #1 Skrevet 4. november 2009 Jeg bestilte kjole fra Lilly.dk i går, og har aldri tidligere bestilt noe fra utlandet. Så nå er spørsmålet: Jeg vet jo at jeg må betale mva + fortolling, men hvordan gjør jeg dette med fortolling? Skal jeg selv melde fra noe sted at jeg har bestilt noe over maksverdien for tollfritt, eller skjer dette automatisk?
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #2 Skrevet 4. november 2009 Du får nok ei regning ved siden av, evt. tilsendt i posten. Det er vanlig at den danske butikken da tilbakebetaler den danske momsen om du har betalt det. Slik at du ikke betaler moms to ganger. Men det må du kontakte dem om.
Gjest Gjest-trådstarter Skrevet 4. november 2009 #3 Skrevet 4. november 2009 Ok, mva ble trukket fra da jeg punchet inn at jeg bestilte fra Norge, så det skal ikke bli noe problem. Men jeg trenger altså ikke møte opp hos tollvesenet eller noe slikt for å betale for toll? (Beklager, VET jeg er håpløs, men dette må jeg ha inn med teskjeer )
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #4 Skrevet 4. november 2009 Ok, mva ble trukket fra da jeg punchet inn at jeg bestilte fra Norge, så det skal ikke bli noe problem. Men jeg trenger altså ikke møte opp hos tollvesenet eller noe slikt for å betale for toll? (Beklager, VET jeg er håpløs, men dette må jeg ha inn med teskjeer ) *venter spent* for jeg lurer på det samme. Så da er vi nok to som er "håpløse"
lilleting Skrevet 4. november 2009 #5 Skrevet 4. november 2009 Pakken kommer mest sannsynlig i oppkrav, så du må betale fortollingsavgiften før du får hentet den ut på posten... Hvor mye fortollingen kommer på kommer an på hva kjolen kostet... Mest vanlig er det at pakken kommer som en "oppkravspakke", slik at du må betale beløpet når du henter den =)
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 4. november 2009 #6 Skrevet 4. november 2009 Pakken kommer mest sannsynlig i oppkrav, så du må betale fortollingsavgiften før du får hentet den ut på posten... Hvor mye fortollingen kommer på kommer an på hva kjolen kostet... Mest vanlig er det at pakken kommer som en "oppkravspakke", slik at du må betale beløpet når du henter den =) Takk for svar, du tålmodige =) Da bare gleder jeg meg til pakken kommer! (Godt å høre at vi er flere som er "håpløse" )
Sunshine Skrevet 4. november 2009 #7 Skrevet 4. november 2009 Ta en titt på denne siden. Såvidt jeg forstår betaler man for fortolling når man henter pakka på posten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå