Gå til innhold

Syk

Gjest heididunns

Fremhevede innlegg

Gjest heididunns
Skrevet

Jeg er sånn halveis syk, sover dårlig, er slapp, kvalm, svimmel, hoven tunge med beige-aktig belegg :S Den gjør vond, og det gjør vondt å spise (kjenner maten gjennom spiserøret på en måte, samtidig som det gjør vondt ) fryser,svetter.... kunne vært vanlig influensa kanskje, men det med hoven tunge var nytt..kjennes ut som jeg har brent meg veldig på tunga, men har ikke det... ser også det begynner å komme noen røde prikk/klumper bakerst....

noen som har vært borti det samme? burde jeg gå til lege ? har bare hatt det i 2 dager, er ikke mega syk, men kanskje det blir værre... sliter med søvnen også, så det er ikke bare bare å hvile heller ...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er de røde prikene på siden av svelget FORRAN drøvlen er det som oftest halsinfeksjon. Dette får en ikke medisin for av legen.

Er det røde prikker bak drøvlen er det mest sannsynlig hals betennelse. Da er det lurt å gå til legen å få medisin.

Spessielt om du blir så hoven at det er vanskelig å svelge ditt eget spytt.

Gult belegg på tungen og helt bak på siden av tungen kan være tegn på streptokokker. Da bør du gå til lege,for streptokokker går skjeldent tilbake uten medisiner.

Flasser belegget av i små flak er sannsynligheten stor for streptokokker. Uten medisin kan det bli værre. Og får du kul i gommen på siden langt bak i svelget er det bare å komme seg til legen raskest mulig, for det kan være streptokokk byll.

Feber + halsevondt + belegg på tungen + prikker i halsen er typiske symptomer på en hals infeksjon\ betennelse eller streptokokker.

Men det går mye "rart" nå. Har en sønn her i huset som har noe lignende. Høy feber, halsevondt, litt rød og hoven i svelget (uten prikker) litt belegg på tungen men mer missfarging av tungen en belegg, svimmel og kvalm. (elending matlyst)

Nå har det gått over til en irriterende vond hoste og diare.

Legen mente faktisk at også dette kunne være nøf nøf...og ville ikke ta oss inn.

Alt skal vist være det om dagen, så en kan nå bli litt usikker.

Han har gått siden fredag forrige uke. Ser ut til å friskne mer til nå.

Husk å drikk mye og spis det du klarer.

Du kan jo ta en tlf til legevakten eller legen å høre med dem hva du bør gjøre.

Gjest SmallTalk
Skrevet

For min del så høres dette ut som en streptokokkinfeksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...