Gjest Ruben Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Heisann Jeg er en gutt på 18 år som hadde kyssesyken for ca 4-5 år siden. I de siste 1-2 årene har jeg følt meg slapp. Jeg har mine perioder jeg er i 100. Mens andre dager jeg ikke klarer å komme meg ut av sengen engang. Jeg blir helt utmattet. Jeg har mine anelser om at det fortsatt kan være kyssesyken som spiller en stor rolle for dette problemet. Har vert hos legen en gang. Fikk besked om å ta det med ro og komme tilbake viss det ble værre.. Følte ikke det var så mye hjelp å få hos legen. Hørt fra flere venner som har hatt tilnermet noe av de samme problemene og de har stadig møtt på irrogante og inkompetente leger som enten ikke tror det de sier eller ikke har store kunnskapen om kyssesyken. Er det noen som har hatt lignende erfaringer eller tips/råd om hva jeg kan gjøre. Begynner å gå ut over skolen med fråvær og føler ikke det er noe serligt. Håper på tilbakemedling(er) Takk
Skogstrollet Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 En relativt "vanlig" følgessyksom etter kyssesyken er ME - utmattelsessyndrom. Det kommer oftest hos de som ikke tar det nok med ro når kyssesyken pågår og overholder anbefaloinger om å ikke trene, drikke alkohol etc. Vet om flere som har hatt kyssesyken og senere utviklet ME. Beskivelsen din minner mye om den av det jeg har hørt av venner og ble fortalt av lege da jeg hadde kyssesyken. Har og som deg hørt at flere blir møtt på denne måten hos leger da det ikke er noe håndfast som kan bevise at det er ME. Håper du får den hjelpen du trenger og finner ut av dette
Gjest Ruben Skrevet 5. november 2009 #3 Skrevet 5. november 2009 heisann Takk for informasjonen. Tenker å oppsøke min fastlege som anses som svært dyktig i løpet av morgendagen eller neste uke. Har flere venninner som har fått diagnosen ME. Men det virker ikke så gale men håper ikke det er et "fortekn" på diadnosen ME. har du tips til spesialister på "temaet" viss evnt. Fastlegen ikke er til noe hjelp?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå