Gjest the imp Skrevet 24. august 2003 #21 Skrevet 24. august 2003 Hvis du kjøper frossen fisk som f.eks seiblokk eller lettsaltet torsk får du middag til en relativt billig penge. Sei kan dyppes i blanding av mel, salt og pepper og så steikes, eller du kan lage fiskegryte med grovhakkede tomater og litt grønnsaker oppi i tillegg til fisken. Dette er jo sunt også og veldig godt. I fiskegryta kan du helt sikkert bruke torsk også, har ikke prøvd, men det burde gå fint. Ellers er jo grøt og pasta veldig godt og billig, og pasta kan man jo variere i det uendelige. En veldig god versjon av pasta er å koke pasta og strø over ferdigrevet parmesan (fåes i små poser a 50 g til 6,50 på Rema f.eks)
Gjest Anonymous Skrevet 24. august 2003 #22 Skrevet 24. august 2003 På Rema har de fiskegrateng til 10 kroner. Det er billig og godt. Spises med loff.
Gjest Starya Skrevet 24. august 2003 #23 Skrevet 24. august 2003 Her er min variant av gratinert blomkål: Jeg tar et helt blomkålhode, og lar det ligge en liten stund i lettsaltet vann (da stikker evt smådyr av). Så koker jeg det en liten stund -helt. Har det over i en ildfast skål (lar vannet renne av først) og heller over en tykk hvitsaus med litt ost i, har ost på toppen. Gratinerer til jeg er fornøyd med osten og spiser med stekt bacon til. Aaaah...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå