Gjest Margaruita Skrevet 3. november 2009 #21 Skrevet 3. november 2009 De to mennene jeg vet om som strikker er homofile. Ikke det, det var bestefaren min som lærte meg å legge opp, og så vidt jeg vet er han lite homofil. Dette oppfattes sikkert som en fordom for strikkende menn som IKKE er homofile, men jeg tror mange av de mennene som strikker eller driver med bunader osv. nettopp er homofile. 40-50 % av dem kanskje. Det er fakta bare, og ikke negativt ment. Det er typisk "homseting" dette altså, ikke at jeg selv har noe i mot homofile menn i det hele tatt, synes generelt menn som strikker er tøffe, og jeg synes det er kult med homser
Gjest Problematique Skrevet 3. november 2009 #22 Skrevet 3. november 2009 Det tror jeg er mye fordi det er mange flere homofile som tør å gjøre slikt... Finnes sikkert mange gutter som synes at det å strikke, brodere, sy osv. virker spennende, men de tør ikke av frykt for å virke femi. Akkurat som at det sitter fortsatt ganske mange jenter som ikke tør å være skikkelig bil/motor-interessert o.l. av frykt for å virke u-feminine. Men som alt annet, så er det mye mer akseptert at jenter er guttejenter, enn at gutta skal ha "femi" interesser... Da er de automatisk stempla som homo.
Gjest Badabing Skrevet 3. november 2009 #23 Skrevet 3. november 2009 Hadde definitivt synes at en fyr som strikket var ekstremt kul bare på grunn av det!
leirbål Skrevet 4. november 2009 #24 Skrevet 4. november 2009 Det tror jeg er mye fordi det er mange flere homofile som tør å gjøre slikt... Finnes sikkert mange gutter som synes at det å strikke, brodere, sy osv. virker spennende, men de tør ikke av frykt for å virke femi. Akkurat som at det sitter fortsatt ganske mange jenter som ikke tør å være skikkelig bil/motor-interessert o.l. av frykt for å virke u-feminine. Men som alt annet, så er det mye mer akseptert at jenter er guttejenter, enn at gutta skal ha "femi" interesser... Da er de automatisk stempla som homo. Jeg tror også dette stemmer. Både han som syr bunader, og han som strikker i men bekjentskapskrets gjør det fordi de liker det. Og fordi de er modige nok til å gå imot strømmen at det kun er homofile som driver med håndarbeid. Og det er da mange motor interresserte jenter som ikke er lesbiske.
Gjest Piggen Skrevet 4. november 2009 #25 Skrevet 4. november 2009 Her må jeg bare skryte av min mann som faktisk har strikket tøfler til meg!! Det er for øvrig det eneste han noengang har strikket (og han fikk god hjelp fra sin mor), men ble riktig imponert da jeg fikk hjemmestrikkede tøfler fra ham!
Snøengler Skrevet 7. november 2009 #26 Skrevet 7. november 2009 Hiver meg på her, jeg har en samboer som strikker, for han er det det å være kreativ som betyr noe, liker å skape noe. Han lærte å strikke i løpet av 3 dager før det ble en lue, må si jeg ble imponert. Kompisene slengte litt med munnen med en gang, men når de fikk kule luer var det i grunn litt moro og to av dem prøvde selv. Alle trenger nye utfordringer i livet, noen ganger må man gå "på utsiden av boksen"
Nigo-san Skrevet 7. november 2009 #27 Skrevet 7. november 2009 Min mor lærte i sin tid å strikke av sin far, altså min bestefar. Jeg tenker ikke noe spesielt om menn som strikker. De liker vel håndarbeid, da, big deal.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2009 #28 Skrevet 13. november 2009 Jeg synes vel at det er litt spesielt, fordi jeg ikke har hørt om noen. Men det er ikke noe galt med det, kult med ski-/snowboardgutter som strikker sine egne luer og skisokker. Forresten har jeg en bror som broderer og han fins ikke homofil/feminin... Faktisk er han lastebilsjåfør og liker fotball og pils... Og så lager han de flotteste juledekorasjonene! Mye finere enn noe jeg noensinne har laget! Jeg kan bare snekre, jeg... Hehe.
Wildy Skrevet 13. november 2009 #29 Skrevet 13. november 2009 Hva jeg tenker om menn som strikker? Ikke så mye annet enn om kvinner som strikker, nemlig "kult, flere som liker å drive med det samme som meg!" Er vel ingen som hever et øyebryn om en mann driver med knivlaging eller treskjæring? Men håndarbeid skal være e typisk kvinnegreie? I riktig gode, gamle dager var faktsiks strikking forbeholdt menn og organisert i strikkelaug. Og det var ikke småtterier de måtte strikke for å bestå svenneprøven!
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #31 Skrevet 19. november 2009 Var forelsket i en gutt på videregående som satt og strikket i friminuttene. Litt usikker på om det var derfor jeg ble forelsket i ham. dette var på 80-tallet, så rimelig uvanlig den gangen ihvertfall..
Gjest Problematique Skrevet 19. november 2009 #32 Skrevet 19. november 2009 Jeg så en mann på toget forrige helg som strikker. Type buisnessmann i førtiårene, skikkelig maskulin kar. Da ble jeg glad da!
Lapetos Skrevet 19. november 2009 #33 Skrevet 19. november 2009 Jeg hekler. Har prøvd å strikke, men tror ikke hånd-øye koordinasjonen min er helt som den skal. Så da falt interessen over på hekling, som jeg faktisk får til Synes det er kult at menn driver med såkalte "feminine" sysler (Og omvendt, såklart.)
Zzyzx Skrevet 19. november 2009 #34 Skrevet 19. november 2009 En gang jeg tok buss fra Bergen til Stavanger så satt det en ung gutt og heklet på bussen. Han så ellers skikkelig hip hop ut, så jeg ble veldig overrasket. Men det er virkelig ikke ofte jeg ser at menn driver med sånt.
Samantha Skrevet 19. november 2009 #35 Skrevet 19. november 2009 Min kjære kan å hekle og lage smykker type hempgreier. Men han går fort lei då Syns det hadde vore knallkult om han strikka!! Ja til menn som driv med handarbeid!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå