Gå til innhold

Brunost

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Jeg har så mye brunost i kjøleskapet! Er det noen som har tips om hva jeg kan bruke den til - foruten på brødskiva da! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ha noe av den i soppstuing med fløte. mmm. Og i saus.

Skrevet

Brunostsaus til Komle/kompe/raspeball.. mye bedre enn sirup...

Skrevet

Sambo skulle absolutt ha det i joikabollene en gang. Han tok det oppi da jeg snudde ryggen til og sa det var en "hemmelig ingrediens" og var visst forferdelig stolt av sine kokkeunster. Etterpå sa han at det var for å fremheve viltsmaken. :ler: Vet ikke om det sto på boksen eller hva det var. Uansett, han likte det, jeg likte det ikke.

Skrevet
Brunostsaus til Komle/kompe/raspeball.. mye bedre enn sirup...

Mmmmmmmmmm.. *vann i munnen*

Skrevet

Lag klubb og duppe (hedmarksvarianten av komle/kompe/raspeball). Potetballer (lagd av raspet potet og byggmjøl) og myssmørduppe (lagd av vann, smør, sukker, brunost og surost).

NAM!!!!!!

Suz :wink:

Skrevet
Etterpå sa han at det var for å fremheve viltsmaken.

Ehem... brunost i viltsaus er faktisk ett velkjent kokketriks og slettes ikke noe å le av.

Mae

Skrevet

Legge det du har til overs i fryseren :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ehem... brunost i viltsaus er faktisk ett velkjent kokketriks og slettes ikke noe å le av.

Mae

:enig:

Skrevet

fins ikke brunost her i nederland..... *abstinenser....*

bare 2 uker igjen så hihi :) blir det mammas nybakte brød med fløtemysost på meg....

Skrevet
fins ikke brunost her i nederland..... *abstinenser....*

Det finnes, jeg har kjøpt norsk G35 i Nederland flere ganger. Oppsøk en osteforr. med litt utvalg så tenker jeg at de har den.

Mae

Skrevet

hikst, har jeg virkelig gått rundt her sålenge uten brunost når den var like rundt hjørnet? :( må undersøkes...!

Skrevet
Spise den på vafler..

Ekke så værst det nei :D

Skrevet

Går det ikke an å lage prim av brunost? Aner ikke hvordan det gjøres, men prim er jo godt, da!

Skrevet

Mae

Hehe...beklager så meget. :wink: Måten han sa det på er liiitt sånn vanskelig å få frem her.

Skrevet

Brunost på vafler er godt, ja. Og på pannekaker faktisk. *sikle*

Jeg fikk en gang brunost på pizza, og det var overraskende godt. Ikke sånn midt oppå pizzaen, men i fyllet. Men når jeg har sagt det til folk senere så bare ser de bare rart på meg.

Ellers så kan du jo gjøre som Ole Gunnar Solskjær i reklamen: rulle en brunostbit sammen og spise uten tilbehør. Litt for "heavy" for meg, men funker sikkert fint om man er brunostelsker. :)

Skrevet
Brunost på vafler er godt, ja. Og på pannekaker faktisk. *sikle*

Jeg fikk en gang brunost på pizza, og det var overraskende godt. Ikke sånn midt oppå pizzaen, men i fyllet. Men når jeg har sagt det til folk senere så bare ser de bare rart på meg.

Brunost i pizzafyll? Tja, hvorfor ikke :kul: Brunost er jo toppeti toppers godt det, men i pizzafyll? Vet ikke helt..

skjønner godt at folk ser rart på deg når du sier det :ler:

Skrevet

For å bevise at jeg ikke er helt koko, så fant jeg en oppskrift på nett for å verifisere påstandene mine. :wink:

Altså, hvis noen tør så kan de lese en oppskrift på pizza med brunost her

Jeg har ikke prøvd den selv, så jeg kan ikke garantere god smak osv.

Skrevet
For å bevise at jeg ikke er helt  koko, så fant jeg en oppskrift på nett for å verifisere påstandene mine.  :wink:  

Altså, hvis noen tør så kan de lese en oppskrift på pizza med brunost her

Jeg har ikke prøvd den selv, så jeg kan ikke garantere god smak osv.

Greit, skal prøve den :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...