Gå til innhold

http://tinablogg.no/?p=234


Gjest luuluu

Anbefalte innlegg

Jeg ser stadig reklamer for go123 og tok turen innom denne tinabloggen. Her viser de videoer av en noe rund hyggelig jente, som smiler stivt og snakker entonig som om hun leser rett fra et script. Teksten nedenfor bildet som liksom skal være skrevet av Tina, er også som rett fra et script.

Jeg ble helt oppgitt over denne reklamen, og spesielt frustrert blir jeg når de ikke sier noe om hva slags diett denne jenta har utenom slankepulveret deres. Basert på informasjonen så virker det som om jenta inntar slankepulvermiksen i uka, og skeier ut med usunne saker i helgen. ("Fordi slanking skal være gøy")

Jeg håper virkelig ikke folk lar seg lure. Hvorfor bruke masse penger på et produkt som for det første, er proppfullt av kunstige midler, ikke smaker godt, og som kansje ikke fungerer når man kan spise sunn slankende velsmakende mat som er proppful av næring.

Når man så er ferdig på pulverdietten, og begynner å spise samme usunne maten som gjorde at vedkommede ble overvektig, så er man godt i gang med jojoslanking.

Selv gikk jeg ned 9 kilo (fra størrelse 42 til 38) ved å venne meg av med sukkeret, utelate usunnt fett,olje,melkeprodukter og spise rent kjøtt og mye grønnsaker!

Hilsen frustrert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja til å legge om livstilen!

Bytte ut mat med pulver, spise suppe ett år eller mose maten hjelper ikke. Finnes så mange slike kurer der ute, og det er jo ikke rart at de fortsatt er der til tross for at det ikke fungerer - folk er jo desperate fordi kvinneidealet er 40 kilo tung kleshenger.

Finnes ingen snarveier, og ved å bruke alle disse slankemidlene (iallefall uten å endre kostholdet i tillegg), förer bare til såkalt jojo slanking.

10 kg ned, 15 opp, 10kg ned igjen og 15 opp igjen... man legger bare mer og mer på seg om man ser på det over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til å legge om livstilen!

..

10 kg ned, 15 opp, 10kg ned igjen og 15 opp igjen... man legger bare mer og mer på seg om man ser på det over tid.

Ja!

For ikke å snakke om hva det gjør med kroppens naturlige forbrenning og metabolisme, og tenk deg elastikken i huden som blir ødelagt..

Det er så utrolig mye god sunn mat man kan lage, uten smør olje salt og sukker..OG så nydelig det smaker med gode ferske råvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. vil bare si at jeg har gått på go123, og er godt fornøyd med det.

Jeg har allerede lagt om kostholdet og livsstilen, og fikk det lille ekstra kicket jeg ønsket i starten av min vektnedgang. Det er ikke bare negativt for alle. Jeg personlig likte denne måltidserstatteren. Bytter jo ikke ut alle måltider. Så måtte fremdeles lære å spise sundt og trene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men som du sier selv; lagt om kostholdet og livsstilen.

At en slik kur kan väre en boost i riktig retning kan väre veldig bra det.

Men det er mange desperate mennesker der ut som går på slike kurer og spiser som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lilla_*

Jeg har tenkt på det samme når jeg har sett på reklamen. Og inntrykket ble bare forsterket når jeg så videobloggene nå.

Men det kan jo hende at hun skriver scriptet selv, og syns det er lettere å ordlegge seg på papiret først, og så lese det opp etterpå? Og at go123 selvfølgelig står i kulissene og sier "i dag skal du snakke om en interesse", "husk å si at du syns go123 er dritbra!" osv.

(Hvordan kjenner man på magen at fettere er blitt løsere...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lo høyt da jeg så denne bloggen første gangen. Skjønner ikke at folk virkelig tror de greiene der kan funke - leter man godt nok finner man jo ut at hun trener og følger en kostholdsplan i tillegg, som hun garantert får påspandert for å gjøre reklamen (egen PT, opplæring i å lage sunn mat osv.)

Folk tror virkelig på mirakler, og de vil jo gjerne tro det også. ("Nå skal jeg begynne med slankemiddelet og få et bedre liv!" "Nå skal jeg begynne på suppedietten og sulte (les: straffe) meg selv i en uke - men bare som en pangstart!" "Ikke godteri fram til jul!"

Verden vil bedras...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at noen klarer å gjennomføre GO123 kuren.. Fikk smake en av de shakene fra ei venninne, og det var vondt!! Smakte gjørme, yuk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at noen klarer å gjennomføre GO123 kuren.. Fikk smake en av de shakene fra ei venninne, og det var vondt!! Smakte gjørme, yuk!

Det er jo sånn man gjerne blir slankere - man orker ikke å spise noen ting siden de er vonde :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på det samme når jeg har sett på reklamen. Og inntrykket ble bare forsterket når jeg så videobloggene nå.

Men det kan jo hende at hun skriver scriptet selv, og syns det er lettere å ordlegge seg på papiret først, og så lese det opp etterpå? Og at go123 selvfølgelig står i kulissene og sier "i dag skal du snakke om en interesse", "husk å si at du syns go123 er dritbra!" osv.

(Hvordan kjenner man på magen at fettere er blitt løsere...?)

tror du tv3 lar henne skrive manuset selv? Nei. uansett, når man leser på bloggen hennes så er det åpenbart at de prøver å gjøre bloggen personlig og ekte, men samtidig utrolig naivt. Legg også merke til hvor lite hun smiler på de første videoene men i de nyeste videoene smiler hun stivt hele tiden mens hun prater. Det er vel en slags salgsteknikk det også, tror du ikke? ;P Jenta er søt og sikkert en hyggelig person, men en god skuespiller er hun desverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt noe til overs for slike "papp" kurer. Prøve meg sjølv på nutrilett dietten en mnd, men merka ikkje masse til vektnedgang.

Men, ein ting. Man blir faktisk meir mett av suppe! Dette er det jo logiske grunner til, som har noe med at flytende veske holder seg lengre i magen enn f.eks kjøtt og poteter. Husker ikkje heilt, men suppe ser eg på som sunt, og digg! (Ikkje papp drittet til Nutrilett og Go123.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke skyt http://forum.kvinnegui
Jeg lo høyt da jeg så denne bloggen første gangen. Skjønner ikke at folk virkelig tror de greiene der kan funke - leter man godt nok finner man jo ut at hun trener og følger en kostholdsplan i tillegg, som hun garantert får påspandert for å gjøre reklamen (egen PT, opplæring i å lage sunn mat osv.)

Folk tror virkelig på mirakler, og de vil jo gjerne tro det også. ("Nå skal jeg begynne med slankemiddelet og få et bedre liv!" "Nå skal jeg begynne på suppedietten og sulte (les: straffe) meg selv i en uke - men bare som en pangstart!" "Ikke godteri fram til jul!"

Verden vil bedras...

Hei, må si at jeg lett kan se det fra samme side som deg. Jeg er også skeptisk til disse "slankemiddlene". Men de sier ikke noe om alt dette med trening og slikt, alikevell klarte du å tenke deg fram til dette. Noe som jeg regner med de fleste andre også klarer. Og det fins mye info om sunnt kosthold tilgjengelig for alle nå om dagen. Så med en liten innsats skal de fleste kunne lese seg frem til et bedre kosthold og en sunnere livsstil. Om de virkelig har fått nok av den gamle livsstilen sin, vil de selvsagt ikke bare gå på f.eks go123, og forvente mirakler. Men jeg vil si at denne næringsdrikken faktisk funker, det vil si, sammen med trening og et ellers sunnere kosthold. Vil ikke at folk som leser her som kanskje allerede nettopp har begynnt på go123, bare skal stoppe fordi det er så mye negativt skrevet om saken.

Som dere skjønner nå, har jeg gått på denne kuren(som skrevet noen innlegg over), og følte meg ganske ille til mote når jeg leste alt som ble skrevet her. Den har faktisk hjulpet meg, og tror den enda kan hjelpe mange til å stabilisere kostholdet også etter endt kur.

En annen skriver her at det smaker gjørme. Og det syntes jeg også de tre første gangene jeg drakk shaken. Men den fjærde gangen var det ikke så ille, sannt nok så stopper jeg heller ikke opp å smaker på shaken, bare heller den i meg;)

Og etter et par dager, hadde jeg ikke det minste problem med å få det i meg. (tenkte på å gi opp, men hadde jo for pokker betalt for det) hehe.

Jeg er glad jeg fortsatte:) Og kyllingsuppa i go123, er faktisk kjempegod;D det syntes jeg fra første stund;D

Beklager å skulle motsi alle dere som snakker så mye drit om alt dette. Men litt balanse må man jo ha;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle prøve en slik rensekur en gang, fordi jeg faktisk trodde det hadde en effekt. I pakka stod det en veiledning som presiserte at: for at kuren skal ha effekt er det essentsielt at du kutter ut alt sukker og unngår fet mat, drikker minst 2 liter vann og øker inntaket av frukt og grønnsaker mens kuren pågår.

Da sier det jo seg selv at man hadde klart det uten de pillene/shaken/pulvetet også...

Slike midler kan sikkert gi en ekstra dytt og sånn, men man kan ikke spise hva man vil i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke at noen klarer å gjennomføre GO123 kuren.. Fikk smake en av de shakene fra ei venninne, og det var vondt!! Smakte gjørme, yuk!

Det samme gjorde jeg, og det endte med at jeg spøy i vasken hennes. Ikke rart man går ned når det smaker så dritt at du mister totalt lyst på noen ting for retsen av uken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle prøve en slik rensekur en gang, fordi jeg faktisk trodde det hadde en effekt. I pakka stod det en veiledning som presiserte at: for at kuren skal ha effekt er det essentsielt at du kutter ut alt sukker og unngår fet mat, drikker minst 2 liter vann og øker inntaket av frukt og grønnsaker mens kuren pågår.

Da sier det jo seg selv at man hadde klart det uten de pillene/shaken/pulvetet også...

Neeida, eneste måten du kan gå ned i vekt på er å ta den i tillegg. Kosthold har da ingenting med vekt å gjøre, var bare for at tabletten skulle løses opp på riktig måte. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

jeg forstår veldig godt at man går ned av å drikke go123:det smaker helt forferdelig!!! kjempesalt smak og bare ekkelt! hadde jeg gått på kuren hadde jeg nok hoppet over de fleste av de shakene, og uten mat går man jo ned i vekt ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...