Gjest Gjest_mona_* Skrevet 3. november 2009 #1 Skrevet 3. november 2009 Begynte på Isotretinoin Orifarm kapsler ( sterke piller mot acne ) fra torsdag 29. oktober, 2 kapsler daglig. Fortsatt ingen bivirkninger. Når pleier bivirkningene å komme?
heipådeg123 Skrevet 3. november 2009 #2 Skrevet 3. november 2009 Regner med at dette er det samme som Roaccutane? Jeg merket bivirkninger sånn ca 3 uker etter start. Men det jo selvfølgelig forskjellig fra person til person. Jeg fikk veldig tørre lepper, tør hud i ansiktet og på hender. Fikk også hodepine ganske så ofte!
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. april 2010 #3 Skrevet 28. april 2010 Som hun over sier det er jo forskjellig fra person til person. Men jeg har også tørre lepper, ansiktet,armene og hendene. Men har gått på det nå i 3 måneder, og er veldig fornøyd med resultatet. Lykke til håper du blir fornøyd:)
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. april 2010 #4 Skrevet 29. april 2010 Jeg har gått på Roaccutan (eller Isotretinoin) i to måneder. Jeg merket bivirkningene allerede første uken. Tidenes verste kviseutbrudd, knusktørr hud og øyne, vanvittig trøtt etc. Etterhvert enda noen uker ble jeg stiv i muskler og ledd. Nå er stivheten borte, huden myyye bedre og tørrheten på bedringens vei. Det jeg merker mest akkurat nå er veldig tørt hår og litt eksem på armene.
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Heihei ! Jeg har brukt rundt 100 kapsler nå, og jeg har hatt bivirkningene dere snakket om! Men jeg håper det er verdt det etterhvert.. Hvor lang tid gikk det før dere så resultat ?
ja-vi-elsker Skrevet 17. februar 2011 #6 Skrevet 17. februar 2011 Jeg går også på isotretinoin og tar 3 kapsler daglig. Kjente bivirkningene allerede andre dagen; ømme muskler og jeg følte meg utslitt selv om jeg ikke var syk og er i relativt bra form ellers. Det viste seg at jeg hadde jernmangel, og etter å tatt jerntilskudd i 2 uker er denne bivirkningen nesten borte. Nå har huden blitt tørr, og jeg håper jeg ser en forbedring om ikke så veldig lenge. Lykke til med kuren din! Skal bli så deilig å kunne møte sommeren - forhåpentligvis kvisefri!
Gjest jaja Skrevet 12. juni 2011 #7 Skrevet 12. juni 2011 Jeg er 14 år og jeg går også på isotretinoin. Jeg tar vekselvis 2 og 1 tabletett hver dag. Jeg merket bivirkningene etter to uker. Jeg fikk veldig vondt i ryggen, og musklene generelt var ømme. Jeg fikk også veldig tørr hud rundt munnen, og leppene mine sprakk lett. Men; jeg merket forskjell ganske fort, og i tillegg til dette ble håret mitt aldri fett lengre. Nå har jeg gått på kuren i 7 måneder, og får aldri kviser lengre. Lykke til med kuren, jeg håper du blir kvisefri! )
Gjest Nina Skrevet 13. juni 2011 #8 Skrevet 13. juni 2011 Æ går åsså på Isotretinoin, tar to kapsler en dag, så en neste, to, en åsv.. D gjør at æ får mindre bivirkninge, men må bruke medisin lenger.. Men d gjør åsså at man ikkje får kvisn tilbake når man slutte me Isotretinoin..
Gjest Anonym tenåring Skrevet 12. februar 2012 #9 Skrevet 12. februar 2012 Hei! Jeg bruker samme og får eksem på hendene og veldig tørre lepper(sprekker). Gjør dere noe for å behandle dette, eller bare fortsetter dere å gå sånn?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå