Gå til innhold

Orddeling!

Vilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"pc pult i glass". Tror det var noe slikt jeg kom over en gang i tiden ... :fnise:

Hvor jeg bor stod det et skilt i sommer: "soft is med sjokolade dypp". :roll:

Sånn generelt sett er det utrolig mye særskrivingsfeil her i byen ...

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lala_*

Kom over ett ord på mat forumet nå, Pistasjeråmasse. Dette ble veldig rart, og føler nesten at det skulle være delt opp, men har googlet det og ser det er riktig. Da jeg leste det først leste jeg det som pistasjer-å-masse, og tenkte herregud, hva er dette for noe tull, men fant jo ut at det var jeg som var den dumme her... :sjenert:

Bare jeg som synes dette ble litt rart? Kanskje vært bedre med bindestrek, pistasje-råmasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som synes dette ble litt rart? Kanskje vært bedre med bindestrek, pistasje-råmasse?
Dropp e-en: Pistasjråmasse. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen jeg syntes var litt forvirrende var "hvalpenisseter". For meg dukket ordet "hvalp" opp, og da var jo ikke resten logisk ... Mulig det bare er meg. :sjenert:

Leste et sted at man skal/kan (?) bruke bindestrek om det blir mer enn tre enkeltstående ord, for å unngå forvirring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Eurodice
En annen jeg syntes var litt forvirrende var "hvalpenisseter". For meg dukket ordet "hvalp" opp, og da var jo ikke resten logisk ... Mulig det bare er meg. :sjenert:

Leste et sted at man skal/kan (?) bruke bindestrek om det blir mer enn tre enkeltstående ord, for å unngå forvirring.

Hva betyr dette ordet, da? Hval-penis-seter? Eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Angelheart_*

Og hva i huleste er hvalpenisseter? Seter laget av hvalens penis?

Høres ut som noe veldig sært...

Noen ganger kan det faktisk være ønskelig med en bindestrek, da. Det er ikke alle ord som er gode når de skrives sammen.

I nærheten av der jeg bor har de et skilt der det står "BILDEMONTERING". Jeg lurte lenge på om de monterte bilder eller demonterte biler...

Men om man ønsker seg en god latter, kan jeg igjen anbefale AMO sine sider:

Astronomer mot orddeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva i huleste er hvalpenisseter? Seter laget av hvalens penis?

Høres ut som noe veldig sært...

Noen ganger kan det faktisk være ønskelig med en bindestrek, da. Det er ikke alle ord som er gode når de skrives sammen.

I nærheten av der jeg bor har de et skilt der det står "BILDEMONTERING". Jeg lurte lenge på om de monterte bilder eller demonterte biler...

Men om man ønsker seg en god latter, kan jeg igjen anbefale AMO sine sider:

Astronomer mot orddeling

:Nikke: Det er akkurat det det er, sært og ekkelt nok ...

Helt enig, bindestrek kan være ønskelig hvis ordet er sammensatt av for mange ord, eller så får man misforståelser og ord som er vanskelig å skjønne seg på, som hvalpenisseter og bildemontering. Den siste har jeg vært borti selv også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...