Gjest sydama Skrevet 3. november 2009 #21 Skrevet 3. november 2009 Bruker du en annen spole til undertråden enn den originale? Da kan det hende at spolen ikke er tilpasset maskinen din.
Lemming Skrevet 3. november 2009 Forfatter #22 Skrevet 3. november 2009 Jeg pleier alltid å hente opp undertråden manuelt før jeg begynner å sy, bare for å være på den sikre siden. Syr forsiktig (uten stoff) med håndhjulet og med "døren" til underspolen åpen slik at jeg ser at overtråden går rundt underspolen og henter med seg undertråden. Kanskje en ide å prøve? Hentes ikke undertråden opp så er det hvertfall mulig å se hva som kan være galt. Hmm, hente opp undertråden manuelt.. Er det slik at overtråden skal rundt underspolen for å hente med seg undertråden? For dette skjer ikke. Om jeg dreier på håndhjulet går nåla ned og opp, men det skjer ikke noe mer enn det.... Bruker du en annen spole til undertråden enn den originale? Da kan det hende at spolen ikke er tilpasset maskinen din. Alt utstyret jeg har er det som fulgte med maskina når jeg kjøpte den, så det er originalt ja.
Klematis Skrevet 3. november 2009 #23 Skrevet 3. november 2009 Hmm, hente opp undertråden manuelt.. Er det slik at overtråden skal rundt underspolen for å hente med seg undertråden? For dette skjer ikke. Om jeg dreier på håndhjulet går nåla ned og opp, men det skjer ikke noe mer enn det.... Overtråden blir med nåla ned, men den "svinger" ikke rundt underspolen? Blir tråden IKKE med ned, høres det ut for meg som du ikke har tredd nåla riktig... Eller svinger tråden rundt underspolen uten å plukke opp undertråden? Da høres det ut som du har glemt å la en ende av undertråden henge ut. Husk at du bør ha 10-20 cm ende både på over og undertråden før du prøver det her.
Lemming Skrevet 3. november 2009 Forfatter #24 Skrevet 3. november 2009 Tråden blir med nåla ned, men den svinger ikke rundt underspolen nei...
Klematis Skrevet 3. november 2009 #25 Skrevet 3. november 2009 Tråden blir med nåla ned, men den svinger ikke rundt underspolen nei... Men enden på tråden blir ikke med ned også? Den må jo ligge igjen på oppsiden. Nei, det hele høres veldig mystisk ut...
Gjest Chiffon Skrevet 3. november 2009 #26 Skrevet 3. november 2009 Jeg pleier alltid å hente opp undertråden manuelt før jeg begynner å sy, bare for å være på den sikre siden. Syr forsiktig (uten stoff) med håndhjulet og med "døren" til underspolen åpen slik at jeg ser at overtråden går rundt underspolen og henter med seg undertråden. Kanskje en ide å prøve? Hentes ikke undertråden opp så er det hvertfall mulig å se hva som kan være galt. Det var det jeg mente, takk for at noen kunne forklare det. Om den nekter å hente opp undertråden manuelt er det jo noe galt. Prøvde å se i manualen min (har annen type maskin), men det står ikke noen lure tips. Kanskje du kan ringe til en syforretning, slike som selger maskiner, og høre?
Lemming Skrevet 3. november 2009 Forfatter #27 Skrevet 3. november 2009 Hurra hurra, jeg har løst problemet!! Jeg tok ut underspolen, skrudde opp den metalltingen nåla går ned i, tok vekk den svarte greia underspolen ligger i. Når jeg da dreide på handhjulet så jeg at nåla ikke traff riktig i forhold til den kroken som skulle fange opp tråden. Så etter litt fikling og snurring ordnet det seg plutselig!!!
Gjest Smaragd Skrevet 3. november 2009 #28 Skrevet 3. november 2009 Hurra hurra, jeg har løst problemet!! Jeg tok ut underspolen, skrudde opp den metalltingen nåla går ned i, tok vekk den svarte greia underspolen ligger i. Når jeg da dreide på handhjulet så jeg at nåla ikke traff riktig i forhold til den kroken som skulle fange opp tråden. Så etter litt fikling og snurring ordnet det seg plutselig!!! Så bra! Det lønner seg å vere litt Petter Smart innimellom Lykke til med syingen, og håper maskinen din oppfører seg heretter !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå