Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Som tittelen sier: Jeg skal ta over en garasje som jeg leier av borettslaget. Han som hadde garasjen har nå flyttet men det står igjen no sykler og pappesker i garasjen. Jeg vil gjerne begynne å bruke garasjen så fort som mulig. Hva kan jeg gjøre med tingene i garasjen? Eller hva kan styret i borettslaget gjøre? Kaste det? Sette det utenfor?
Gjest megvel Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Kontakt borettslaget ditt. Hvis ikke de gjør noe rimelig kjapt ville jeg bare satt det ut på utsiden. Du skal jo faktisk kunne bruke garasjen du betaler for!
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Dette sitatet kan være aktuelt i dette tilfellet: (fra lovdata.no ) § 10-4. Etterlatt løsøre Finnes det i husrommet etterlatt løsøre som må antas å tilhøre leieren eller noen i leierens husstand, skal utleieren for leierens regning ta hånd om dette. Rent skrot kan likevel kastes umiddelbart. Medfører omsorgsplikten arbeid, kan utleieren kreve en rimelig godtgjørelse for dette. Utleieren skal så vidt mulig skriftlig oppfordre leieren til å hente løsøret. Utleieren kan holde løsøret tilbake inntil kostnadene med oppbevaringen dekkes eller betryggende sikkerhet stilles. Utleieren kan selge løsøret for leierens regning dersom kostnadene eller ulempene med oppbevaringen blir urimelige, eller dersom leieren venter urimelig lenge med å betale kostnadene eller med å overta løsøret. Er det grunn til å tro at salgssummen ikke vil dekke salgskostnadene, kan utleieren i stedet rå over tingen på annen hensiktsmessig måte.
Gjest TS Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Tusen takk!! Da kan jeg antageligvis bare hive det, men skal høre med styret selvfølgelig. :-)
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Tusen takk!! Da kan jeg antageligvis bare hive det, men skal høre med styret selvfølgelig. :-) Du kan ikke hive det, men borettslaget (utleier) kan.
Gjest TS Skrevet 2. november 2009 #6 Skrevet 2. november 2009 Ja det skjønte jeg, formulerte meg bare dårlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå