Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen som kan hjelpe meg? Når jeg vasker mørke klær, så lukter det vondt av dem når de er ferdig. Uansett hva slags klær det er. Men vasker jeg lyst tøy, så lukter det godt. Og det spiller ingen rolle om hvor mange grader jeg vasker på.

Dette er så plagsomt.. Vi i denne familien kan ikke gå med mørke klær :tristbla:

Håper noen her inne kan hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Kvisten_*
Skrevet

Jeg hadde samme problem, men det sluttet etter at jeg ble flinkere til å sortere!

Nå vasker jeg dongeribukser for seg og tykke gensere(f.eks hettegensere) og joggebukser for seg. Resten (t-skjorter, undertøy osv) slenger jeg i en annen maskin:)

Siden ingenting annet lukter, høres det ikke ut som det er maskinen som skaper lukt. Prøv tipset mitt og se om det hjelper:)

PS, ligger klærne lenge i maskinen?

Gjest SmallTalk
Skrevet

Dette er ikke et ukjent fenomen, og du er langt ifra alene. :)

For min del så opphørte dette problemet da jeg sluttet å bruke OMO Color, og gikk over til Neutral Color.

Skrevet

Jeg lar det aldri ligge lenge. Reiser aldri fra en mørk vask for å si det sånn :)

Tusen takk for rådene, skal prøve dem begge 2.

Gjest Raptuza
Skrevet

har og merka at vaskemasinlukta i kleda forsvann etter eg byrja bruka neutral vaskepulver og tøymjuknar. særlig parfymert tøymjuknar surnar fort kleda. merkelig nok.

Skrevet

Prøv å bruk litt eddik istedet for tøymykner, det er skal også være bra for å bevare fargen-

Skrevet

Vi bruker omo vaskepulver på alt tøyet. Så både det som vaskes med pulver for lyst tøy og det for mørkt tøy surner fort.

Vi bruker billige skyllemidler også. Kan det ha en sammenheng?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...