Gå til innhold

Jordbærsyltetøy

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg var liten lagde mamma sitt eget jordbærsyltetøy. Det var dødsgodt, og søtt. Jeg savner det, og vil ha en "erstatning". :ler:

Så, hvem av jordbærsyltetøyene er søtest og best? Er egentlig allergisk mot jordbær, så den kan ikke egentlig ikke være sur i det hele tatt. :ler: Har hatt lyst på jordbærsyltetøy i et halvt år snart, så nå blåser jeg i allergien min og vil spise ÈN brødskive med noe jeg ikke tåler!

:fnise:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_jordbær_*
Skrevet

Der hvor de har frosne bær på meny har de også frossent jordbærsyltetøy. Smaker AKKURAT som "det mamma lagde". :) Ganske dyrt da, 35 kr for en liten boks. Husk at det bare holder tre dager i kjøleskap etter det er tint. Konserveringsmidler gjør at syltetøy på glass smaker anderledes.

Skrevet

3 dager bare?

Pga allergien kan jeg ikke spise mer enn kanskje en brødskive hver dag :(

Gjest SmallTalk
Skrevet

Noras hjemmelagde er også godt. Det vant akkurat en smakstest i TV2 også. :)

Ellers så kan du jo prøve å lage syltetøy selv? Det er ingenting som er bedre enn hjemmelagd syltetøy. :jepp:

Skrevet

Jo, men man må lage så mye. Og siden jeg er allergisk, så skal jeg jo egentlig ikke spise det, og er vannskelig å la vær om fryser`n er full :fnise:

Skrevet

Noras rørte holder da mye lenger enn tre dager (regner med at det er det du tenker på)? Holder vanligvis i flere uker for oss (hvis man ikke spiser det opp før :fnise: )

Skrevet

Har kjøpt det frosne nå..

Så det holder lengre enn 3 dager etter det er tint, eller ikke? :ler:

Skrevet
Har kjøpt det frosne nå..

Så det holder lengre enn 3 dager etter det er tint, eller ikke? :ler:

Jeg har hvertfall aldri hatt noe problemer med det selv om det har stått noen uker i kjøleskapet (åpnet og tint)

Skrevet

De syltetøyene som har mindre tilsatt sukker smaker nesten akkurat som rørte bær! NAM!

Skrevet

Nora's hjemmelagede varer mer enn 3 dager tint, men ikke på langt nær like lenge som "vanlig syltetøy" (pga mangel på konserveringsmiddel)

Jeg lagde hjemmelaget syltetøy (eller frysetøy som det egentlig heter når det er uten konserveringsmiddel) i år og det ble helt nydelig!! Spist opp godt over halvparten allerede selv om det skulle vare til neste sommer/høst :fnise: Jeg lagde av 1 kasse jordbær og fikk 12-15 beger tror jeg det var.

(Eneste man gjør er å røre bærene sammen med "frysetøy-pulver" de fleste butikker selger, samt sukker, til ønsket kosistens (mye/lite jordbærbiter). Kunne ikke vært enklere)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...