Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Heisann Nå har jeg begynt å føle meg veldig loy, er det noen her som kjapt kan si meg om man føler det annerledes om man har blitt smittet med svineinfluensa kontra "vanlig" influensa? Er det noen måte å vite det selv, eller er det bare blodprøve som kan gi svaret? Tenkte å gi det til ikveld før jeg eventuelt kontakter legevakten. Og nei, jeg har ikke fått tatt vaksinen, her jeg bor blir den ikke tilbudt før i slutten av måneden.... Takknemlig for alle svar
yoga Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 Det er visstnok ingen "vanlige" infulensaer nå. Så har en influensasymptomer er det trolig svineinfluensa en har..
Aurora M. Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Du trenger da ikke kontakte legevakten fordi om du får en influensa. Hva tror du han/hun kan gjøre da? Det er ikke annet enn å ta tiden til hjelp, så går det over. Selv har jeg antageligvis hatt/har svineinfluensa. Jeg har ligget strak i flere uker, men hva kan en lege gjøre med det da? Jeg har (sammen med de andre symptomene) en grusom hoste, men heller ikke det trenger man lege for, med mindre feberen stiger igjen (etter å ha gått ned) og man får smerter i brystet og blir veeeldig tungpustet. Da har man sannsynligvis en lungebetennelse og KAN trenge antibiotika. Man hoster fælt og blir utmattet av en bronkitt og, og bronkitt er det helt normalt å få i kjølvannet av en influensa.
g@brielle Skrevet 2. november 2009 #4 Skrevet 2. november 2009 Du trenger da ikke kontakte legevakten fordi om du får en influensa. Hva tror du han/hun kan gjøre da? Hun kan jo få Tamiflu. Dette virker godt mot svineinfluensa, om man bare starter behandlingen kort tid innen sykdomsutbruddet.
Aurora M. Skrevet 2. november 2009 #5 Skrevet 2. november 2009 Hun kan jo få Tamiflu. Dette virker godt mot svineinfluensa, om man bare starter behandlingen kort tid innen sykdomsutbruddet. Beklager, det glemte jeg faktisk helt av! Glemte det sikkert fordi jeg har avskrevet Tamiflu som noen god medisin, men hun kan sikkert få det om hun ønsker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå