Daria Skrevet 2. november 2009 #1 Skrevet 2. november 2009 Jeg har fått påvist virus på balansenerven, og alle jeg snakker med har den oppløftende åpningsreplikken "Det kan være langvarig..." . Den verste skrekkhistorien jeg har hørt så langt var en som slet med det i to år... Noen som har hatt det og kan fortelle litt hvor lang tid det tok -når kunne dere være alene (har foreløbig legeforbud mot å være alene hjemme), hvor lenge borte fra jobb, hvor lang tid før dere var helt bra igjen osv?
Gjest fargene Skrevet 2. november 2009 #2 Skrevet 2. november 2009 jeg fikk det som ettersykdom etter en kraftig influensa, og det varte ca to uker. ikke like ille hele tiden. det merkelige var at det forsvant helt etter jeg hadde en "hyggelig" opplevelse...noe jeg selvsagt ikke kan gi vitenskapelig hold, men det var jo uansett merkverdig:P kjenner flere andre og som har hatt det, og ingen av de tilhører skresshistoriene.
Pusemor Skrevet 2. november 2009 #3 Skrevet 2. november 2009 Jeg fikk det påvist etter en periode med mye stress. Var svimmel, suste og pep i øra, kvalm osv....Jeg var syk i 14 dager, men ikke like ille hele tiden. Jeg oppsøkte en healer jeg viste var seriøs, han hjalp meg mye med hodepinen og piping i øra. Var heller ikke kvalm etter at jeg var hos han. Fikk også medisin av legen, Stemetil, som jeg brukte på natta (blir litt trøtt av den). Fant også noen øvelser på nettet som jeg brukte. Alle sa til meg også at dette kom til å bli langvarig, men..... God bedring og masse lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #5 Skrevet 3. november 2009 Jeg har hatt slik svimmelhet flere ganger, men det er usikkert om det var virus på balanenerven eller meniers. Årsaken kan også ha vært lydtraume eller annet traume mot øret. Ble utsatt for vold og skriking inn i øret før jeg fikk det første gangen. Eneste som er sikkert er at det er en skade på balansenerven. Anfallene starter med at jeg er utrolig svimmel når jeg våkner om morningen. Jeg snur hodet på puta og alt går rundt. Jeg føler at jeg må holde meg fast i senge. Jeg blir kvalm og svett. Må ligge i samme stilling til det stabiliserer seg. De første par dagene er jeg sengeliggende og må ligge helt i ro. Enhver bevelgelse utløser denne karusellsvimmelheten. Når jeg skal på toalettet må jeg krabbe bort til veggen og støtte meg til veggen helt til jeg er fremme. Etterpå er jeg kjempedårlig og totalt utslitt. Etter et par dager er jeg oppegående igjen, men fortsatt litt svimmel når jeg snur på hodet og når jeg legger meg og våkner. I et par uker etterpå er jeg veldig sliten. Jeg har aldri hatt noen som har passet på meg når jeg har hatt slike anfall. Fravær fra jobb blir nok veldig individuelt. For noen er det sikkert nok å bruke egenmeldingsdagene. Andre trenger langvarig sykemelding. Håper du snart blit bedre. Føler med deg
Gjest meg over Skrevet 3. november 2009 #6 Skrevet 3. november 2009 Glemte å si at jeg bruker afipran kvalmestillende stikkpille når svimmelheten og kvalmen er på det verste. Fikk resept av legen.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #7 Skrevet 3. november 2009 Hei allesammen.. Jeg fikk virus på balansenerven når jeg bodde i utlandet i et hus med mye mugg. Jeg tror muggen forårsaket en allergi og skadet min balansenerve, jeg fikk et virus på balanseneven..Jeg husker alt gikk rundt. Veggene bølget seg og jeg spydde en hel dag. Jeg ble innlagt på sykehus fordi det var så ille, og fikk antibiotika og drypp fordi jeg hadde mistet så mye veske. Det varte et par uker, og kom i en episode på vinteren og en til våren. "Anfallene" blir stadig svakere, og nå klarer jeg å fungere, selv på vinteren om jeg får ørebetennelse. Desverre har jeg ennå problemer, jeg blir fort sliten, får ørebetennelser og har bare 50% balanse på det ene øret. Til tider er det virkelig ille og jeg orker ikke veldig lyse rom..En overskyet dag får meg til å myse med øynene. De testet meg på klinikk for alle majorstuen, og endelig påviste det. De er en flink gjeng ! Jeg fikk div øvelser for å trene min balanse opp igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå