Gå til innhold

Tips til hvor en kan få rask legetime?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er student, og har fastlege i en kommune hundrevis av kilometer unna. Denne fastlegen vil jeg ikke bytte, fordi hun har fulle lister og er en meget dyktig lege det er vanskelig å få time hos om en ikke er på listen hennes.

Skulle helst hatt legetime relativt kjapt (mandag eller tirsdag), men er ikke "syk nok" for legevakten, slik jeg selv ser det. Noen som har tips til (kvinnelige) leger i Bergen sentrum som tar i mot pasienter utenom fastlegeliste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Volvat - Bergen medisinske senter.

De er private regner jeg med? Det klinger ikke helt bra når man har studentbudsjett.

Skrevet
De er private regner jeg med? Det klinger ikke helt bra når man har studentbudsjett.

Når du nekter å bytte fastlege til det stedet du faktisk bor, må du regne med at det koster penger å gå til lege.

Skrevet

Jeg sier ikke at det skal være "gratis", men jeg skjønner ikke at noen betaler såpass mange hundre kroner for en vanlig legetime, uansett.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Jeg sier ikke at det skal være "gratis", men jeg skjønner ikke at noen betaler såpass mange hundre kroner for en vanlig legetime, uansett.

Antageligvis så har du ikke noe valg om du skal komme deg til legen raskt. De fleste fastleger har nok å gjøre, og de aller færreste av dem tar seg tid til andre pasienter enn sine egne.

Jeg personlig skjønner veldig godt at enkelte betaler flere hundre kroner for en legetime, og jeg hadde gjort det selv om jeg ikke var syk nok for legevakta, men heller ikke kunne dra til fastlegen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...