Gå til innhold

CD'er, plater, DVD'er...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjære Benno, jeg er virkelig møkk lei av deg nå. Vaklete og ustødig står du der og lar støvet hope seg opp mellom mine elskede CD'er. Ikke er du barnesikker (noe som har medført flere av de tidligere omtalte CD'ers død), og utseendet har du heller ikke med deg- med mindre du blir flankert av en noe mer stødig Billy.

Så, exit Benno og takk for alt. Men hva gjør vi nå?

Hvordan oppbevarer du CD'er og DVD'er, og er du fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet at man nå kan få glassdører til Benno, sant? Så slipper du støv og klåfingra småttiser. Og feste til veggen kan man også ordne med. Og i nøden kan man sette en kile under så den lener seg litt bakover.

Jeg har alt stablet pent i en Billy, jeg. Det finnes en sånn klossesak man kan plassere bakerst i hyllen, så kan man sette cd'ene i to etasjer, raden bakerst mot veggen stående på en kloss så de blir høyere enn den fremste raden. Ikke ideellt, liker da Benno bedre.

De pinligste objektene i samlingen er i en pen boks i Benno tv-benken min, hvor ingen peke og le av dem.

Gjest _Leela_
Skrevet

Vi har drøssevis av dvder og disse oppbevares i slike kofferter som rommer rundt 100stk i separate lommer (coverene ligger pakket ned på loftet). Koffertene oppbevares igjen i et skoskap fra Ikea, passer perfekt og tar lite plass.

Litt mer spesielle utgaver har vi i to veggvitrineskap (Bertby fra Ikea), har glassdører så slipper støv.

Har ikke så mye cder, men de vi har er gjemt i Billybokhyller med skapdører.

Gjest Gjest_Merete_*
Skrevet

CD'er er pakket bort på lofte. Vi bruke nå SPOTIFY.

DVD'er er lagret i skuff i TV-benken i loftsstuen. Skuffene er veldig fulle, så må nok sortere å legge en del på loftet.

Skrevet

Tidligere hadde vi CD'er i skuffer i skjenken. Vinylen står i et skap i samme skjenken. DVD'er øverst i bokhylla, siden vi bruker dem sjelden. Kreves en del skuffer for å oppbevare CD'er på den måten, selvfølgelig, men jeg liker at de er beskyttet. Og dessuten er de skjult. :ler:

Nå er vi på leting etter et nytt oppbevaringssted for CD'er, siden vi må bruke skuffene i skjenken til andre ting. Jeg ser for meg grunne skap til å henge på veggen, der hyllehøyden er den samme som høyden på en CD. Det må vel spesialsnekres, tenker jeg.

Gjest Ingeniøren
Skrevet

Jeg oppbevarer alt på en PC og er godt fornøyd med det.

Skrevet

Vi har et stort hjemmesnekret hyllesystem som har riktig høyde og dybde til CDer. Det er mange som har spurt oss hvor de kan få tak i et makent, så dette er tydelig noe som er litt vanskelig å få tak i hos møbelbutikker...

Skrevet
Tidligere hadde vi CD'er i skuffer i skjenken. Vinylen står i et skap i samme skjenken. DVD'er øverst i bokhylla, siden vi bruker dem sjelden. Kreves en del skuffer for å oppbevare CD'er på den måten, selvfølgelig, men jeg liker at de er beskyttet. Og dessuten er de skjult. :ler:

Nå er vi på leting etter et nytt oppbevaringssted for CD'er, siden vi må bruke skuffene i skjenken til andre ting. Jeg ser for meg grunne skap til å henge på veggen, der hyllehøyden er den samme som høyden på en CD. Det må vel spesialsnekres, tenker jeg.

Alternativt kan du bruke en Benno-hylle. Fest den vannrett på veggen i stedet for stående på gulvet, med skapdør som slår nedover som en slags luke.

Ikea har også noen andre cd-hyller som er ment til å festes på veggen, men jeg vet ikke om de har skapdør.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Mange hundre CD plater er nå pakket bort.

Hele platesamlingen ligger nå på min MacMini og iPOD.

Film og TV serier lider samme skjebne.

Alle DVD'er pakkes nå gradvis bort, og legges på MAC'en.

Skrevet

Jeg har også Billy/Benno hyller hvor jeg oppbevarer CDer og DVDer. Sånne tynne for CDer og en med glassdører for DVDer. Funker fint for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...