Gjest jenta 22 Skrevet 1. november 2009 #1 Del Skrevet 1. november 2009 Off nå til uka skal jeg prøve meg på dinna hersens teoriprøva igjen. Uansett hvor mye jeg leser så går det galt hver gang, føler at jeg kan stoffet bra godt. Men når jeg kommer på prøven så går det galt. Er det noen her som har noen gode tips til hva jeg børr lese mest på? Synst prøven er altfor vanskelig, synst det er så mange av svar alternativa som kan vere rett, er nok det som er problemet mitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #2 Del Skrevet 1. november 2009 Bruk 30 kroner på å skaffe deg tilgang til www.teoritentamen.no i 24 timer. Spørsmålene der er laget av Autoriserte Trafikkskolers Landsforbund, de samme som lager teoriboken, og ligner veldig på den offisielle prøven. Noter ned de spørsmålene du får feil på, og gå tilbake til boken for å forstå regelen bak det riktige svaret. Ta prøven flere ganger og til slutt vil du ha ganske god kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 2. november 2009 #3 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg vet om ei som tok alle gratis testene på nettet. (Det er mange.) Om og om igjen til hun klarte alle. Da gikk selve prøven veldig greit. Husk at det ofte går på formuleringer, som kan eller bør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 2. november 2009 #4 Del Skrevet 2. november 2009 Off nå til uka skal jeg prøve meg på dinna hersens teoriprøva igjen. Uansett hvor mye jeg leser så går det galt hver gang, føler at jeg kan stoffet bra godt. Men når jeg kommer på prøven så går det galt. Er det noen her som har noen gode tips til hva jeg børr lese mest på? Synst prøven er altfor vanskelig, synst det er så mange av svar alternativa som kan vere rett, er nok det som er problemet mitt.. Klarer du ikke teoriprøven kan du ikke stoffet godt nok. Det er i utgangspunktet en lett prøve. Pass på at du leser spørsmålene skikkelig. Noen av dem er formulert på en måte som gjør at de kan lure deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest megvel Skrevet 2. november 2009 #5 Del Skrevet 2. november 2009 Kanskje du vil klare det om du tar prøven muntlig? Du kan søke om det der du tar prøven! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. november 2009 #6 Del Skrevet 4. november 2009 Klarer du ikke teoriprøven kan du ikke stoffet godt nok. Det er i utgangspunktet en lett prøve. Pass på at du leser spørsmålene skikkelig. Noen av dem er formulert på en måte som gjør at de kan lure deg. For noe tull! Teoriprøven er blitt mye vanskeligere den siste tiden. Jeg strøk nettopp på lastebilteorien og jeg tok den muntlig. Sensor visste bare om to av mine 9 feil, og til og med han ble sjokkert da jeg ikke besto! Så ikke kom her med det tullpratet om at en ikke kan stoffet godt nok!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 4. november 2009 #7 Del Skrevet 4. november 2009 For noe tull! Teoriprøven er blitt mye vanskeligere den siste tiden. Jeg strøk nettopp på lastebilteorien og jeg tok den muntlig. Sensor visste bare om to av mine 9 feil, og til og med han ble sjokkert da jeg ikke besto! Så ikke kom her med det tullpratet om at en ikke kan stoffet godt nok!!! Hva er det for noe tull du sier? Hvis du er yrkessjøfør med lastebillappen bør du legge merke til at det er alt for mange som ikke kan trafikkreglene. Det er for pokker ikke for mye å forlange at du kan teorien når du sitter i en potensielt drapsmaskin! Jeg blir drit forbanna på folk som har sånne holdninger i trafikken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virreliten Skrevet 5. november 2009 #8 Del Skrevet 5. november 2009 Øv deg på å LESE spørsmålene. Ikke forsøk å tolke. Strek under ord som forteller hva de egentlig spør deg om. Legg merke til entall og flertall: sier spørsmålet "hvilken påstand er riktig" er det bare ett svar. Sier det "hvilke" er det to eller fler. Og på prøven, tips en venn med alvorlig dysleksi fikk fra min kjørelærer (uten diagnose, så han fikk ikke tilpasset prøve): Dekk til alle svarene med et ark. Les spørsmålet til du er sikker på at du har forstått det. Avdekk ett og ett svar. Antaktelig vil du velge det riktige når det dukker opp, og så kan du lese evt. resterende og se om du fremdeles er enig med deg selv. Når han gjorde dette besto han endelig på 4. forsøk og mente at det gjorde forskjellen for ham. Men igjen: ikke anta - les og forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 5. november 2009 #9 Del Skrevet 5. november 2009 Kjørelæreren min sa at det svaret jeg først trodde var rikig når jeg hadde lest alle alternativene, stort sett alltid var det. Så veldig mange som strøk gjorde det fordi de endret på svaret så han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eremitten Skrevet 6. november 2009 #10 Del Skrevet 6. november 2009 Legg merke til entall og flertall: sier spørsmålet "hvilken påstand er riktig" er det bare ett svar. Sier det "hvilke" er det to eller fler. Hvis spørsmålet er hvilke påstander som er riktige så kan det være fra ingen til alle alternativene. Halvparten av jobben er å sette seg inn i regler og skilt. Dette er ikke nok til å stå på teoriprøven. Den andre halvparten er å forstå spørsmålet og svaralternativene. Det eneste som hjelper er å gå gjennom spørsmål med fasit for å se om man forstår hvordan man kommer frem til svarene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå