Gå til innhold

Juleboka


Gjest emmeline

Anbefalte innlegg

Gjest emmeline

Velkommen til min juledagbok :tree:

Da var det på tide å få alle juleskriblerier inn i en egen bok, for ikke å kuppe alle juletrådene fullstendig :sjenert:

Her kommer jeg til å skrive om julestemning, juleshopping, gaver, pynt, julegodt og alt annet som handler om jul for meg

Skriv gjerne her om dere har noe på (jule)hjertet :nisse:

Endret av emmeline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest emmeline

Idag har jeg hatt skikkelig julestemning over meg, kjøpt inn adventslys og ordnet til fatet, hørt på julesanger og brent røkelse, og pakket inn den første julepresangen :nisse:

Til uka får jeg nok de 3 andre julegavene jeg har bestilt, og da er jeg godt igang. Neste uke igjen skal jeg på Ikea og kikke på årets julekolleksjon blant annet. Nå har vel nesten alle butikkene full julekolleksjon, og jeg ser at det nok blir litt ny julepynt på meg selv om jeg selvfølgelig har nok fra før :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline

Julegaveliste:

Samboer: gps

Mamma og pappa: hver sin bok og dusjhåndklær

Bror1:

Bror2: tøff t-skjorte

Bestemor: bok

Faderbarn: duplo

Svigermor: gavekort

Svigerfar: stekepanne og t-skjorte

Bror1: penger

Bror2: klær

Bror2s samboer:

Nevø: leke og klær

Besteforeldre: vin

Jeg streker over etterhvert som gavene blir kjøpt inn

Endret av emmeline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å følge med her hos deg jeg :jepp: Har vurdert og vurderer fortsatt å starte en egen juledagbok, men ikke kommet så langt foreløpig i hvert fall. Kanskje i kveld allerede ;)

Hadde vært moro å høre hvor gammel du er og hvordan du feirer jul? Altså hjemme oss foreldre, svigerforeldre, hos deg selv etc.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline
Hadde vært moro å høre hvor gammel du er og hvordan du feirer jul? Altså hjemme oss foreldre, svigerforeldre, hos deg selv etc.?

Jeg er 23 år og samboer på fjerde året. Ifjor bestemte vi oss for å begynne å feire jul hos hans og mine foreldre annenhvert år, fordi vi ønsker å feire hele julaften sammen :nisse: I fjor var vi hos hans foreldre, i år skal vi være hos mine. Må innrømme at det var litt rart å ikke se mamma og pappa på julaften, men vi var jo der på dagen da. I år blir det omvendt, slik at vi alltid får se litt til begges foreldre. Synes igrunn vi har kommet frem til en fin ordning :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline

Min ønskeliste

Bergans vinterbukse

Bolle til serviset mitt

Verdensatlas

Dundyne

Kakegaffel til bestikket mitt

Sex&Singelliv dvd samleboks

Endret av emmeline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest emmeline

Idag kom den første snøen hit hvor jeg bor :) Julestemningen kom med en gang, så jeg har vært rundt i diverse butikker og shoppet litt juleting :tre: Nå sitter jeg og hører på julesanger og pusler litt rundt, har blant annet tatt frem jule-kakeboksene på benken. Røkelsen brenner, det er fyr i peisen, svibelen har begynt å springe ut og lukter jul, hvitt utenfor; kan nesten ikke bli koseligere! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline

Da var enda noen fler julegaver kjøpt inn :nisse:

Deilig å ha kommet såpass godt igang allerede før desember, og det er så koselig å pakke inn litt og litt av gangen så jeg har god tid til å gjøre gaveinnakningen til en koselig stund med julemusikk i bakgrunnen.

Årets julegardiner er kjøpt inn og jeg har sneket opp den første lille julepynten :sjenert: I år har jeg også kjøpt røde sofaputer, og jeg bare gleder meg til den dagen jeg skal forvandle hele huset til et rødt julehus :tree: I år blir det søndag 29. siden det er første søndag i advent. Da skal jeg først rydde og vaske huset, så tar jeg ned julepynteskene. Det er noe av den koseligste tiden jeg vet :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline

Idag har jeg ordentlig julestemning igjen, og nå sitter jeg og småspiser pepperkakedeig rett fra boksen. Kjøper alltid en boks til å ha i kjøleskapet frem mot jul, som jeg tar en bit av innimellom. Jeg liker igrunn deigen bedre enn kakene :sjenert:

Nå er det bare én uke igjen til jeg skal julepynte huset :tree: Jeg gleder meg kjempemye.

Tror jeg må ta en liten sniktitt i eskene idag. Jeg har noen julegaver å pakke inn også, så idag blir skikkelig førjulsstemning :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emmeline

Da er hele huset julepyntet :tree:

Det ble så fint, varmt og stemningsfullt. Nå venter jeg bare på snøen :nisse: I overimorgen er det 1. desember og innvielse av jula med julekalender på tv, julebrus, julegodt og julefilm. Endelig er julen igang! Det er så herlig, tiden fremover er den beste jeg vet :rødme:

Jeg har bare 2 julegaver igjen, men det er jo også koselig å ha noen igjen i desember.

Neste helg igjen er det julebord, jeg har mange kjoler å velge mellom, så iløpet av uka må jeg prøve litt forskjellig. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest emmeline

Da var alle julegaver kjøpt inn, bortsett fra noen småting til de på jobben. Skal bruke kvelden til å kose meg med å pakke inn, sette på litt julebakgrunnsmusikk og smake litt på pepperkakedeig :nisse:

Har også fått kjøpt inn alt jeg trenger til julebordet (strømper, vipper, selvbruning, øredobber etc.). Så ikveld begynner jeg å smøre meg med selvbruning, da får jeg en perfekt tan til helgen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...