Gå til innhold

Forlenge p-pille perioden

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Jente20_*
Skrevet

Hei!

Lurte på om noen av dere har erfaring med å forlenge de hvite pillene på brettet?

Jeg tok 22 piller istedet for bare de vanlige 21.. Nå vil jeg bare stoppe og få mensen, men lurer på om det er høy risiko for å bli gravid da? Hadde sex samme dagen jeg tok den 22 pillen..

Vil ikke hoppe over mensen, for tatt to brett på rad, og vil ikke ta 3 brett på rad, for er redd for å få mellomblødninger..

-Lurer altså på om det er farlig å ta 22 piller også stoppe for å få en bortfallsblødning..?

Takker for kjappe svar :):)

PS: Går på MERCILON

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_ylvina_*
Skrevet

Nå vet ikke jeg om Mercilon fungerer på samme måte som Yasmin, men jeg har enkelte ganger forskjøvet/utsatt mensen litt ved å ta noen ekstra piller før jeg tar pillefri. Det er vel neppe farlig, men jeg tror at man bør forskyve og tulle minst mulig med syklusen. Det beste er vel å være mest mulig regelmessig. Av og til går det helt greit å hoppe over pillefri eller utsette pillefri, men man bør ikke gjøre det for ofte.

Hvis du er usikker, kan du jo se i pakningsvedlegget eller søke litt rundt på internett. Eller evt spørre legen din.

Gjest Gjest_Jente20_*
Skrevet
Nå vet ikke jeg om Mercilon fungerer på samme måte som Yasmin, men jeg har enkelte ganger forskjøvet/utsatt mensen litt ved å ta noen ekstra piller før jeg tar pillefri. Det er vel neppe farlig, men jeg tror at man bør forskyve og tulle minst mulig med syklusen. Det beste er vel å være mest mulig regelmessig. Av og til går det helt greit å hoppe over pillefri eller utsette pillefri, men man bør ikke gjøre det for ofte.

Hvis du er usikker, kan du jo se i pakningsvedlegget eller søke litt rundt på internett. Eller evt spørre legen din.

Takk for svar:)

Skrevet
Nå vil jeg bare stoppe og få mensen, men lurer på om det er høy risiko for å bli gravid da? Hadde sex samme dagen jeg tok den 22 pillen..

Risiko for å bli gravid er det bare dersom du glemmer eller tar for få piller - og du har jo tatt flere enn det du egentlig skal. Ta pausen nå, og start opp igjen som vanlig, så er du trygg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...